Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Kraken in stuurkolom 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Kraken in stuurkolom
Hallo,

Op het CF las ik het volgende (inmiddels ook al in een draadje op het C5F tegengekomen, gaat snel!)

c5breakhdi schreef:

:arrow: stuurinrichting :
- gekraak bij maneuvers, te wijten aan een fout in de stuurkolom (meestal onder garantie opgelost)

Even over de stuur inrichting. Is hier een terugroepactie op geweest, of zijn sommige personen die zelf bij de dealer hebben aangeklopt onder garantie geholpen.? Ik had nl ook ergens gelezen dat je altijd bij de dealer kunt aankloppen als een terugroep actie (modificatie) nog niet is uitgevoerd. Ik moet telkens de koppeling in de stuurstang smeren om van het gekraak verlost te blijven. Na verloop van tijd komt het kraken vanzelf weer terug. Overigens, in de hoogste stand van het stuur kraakt hij niet.

Groet,
Maarten Trilsbeek

14 jun 2006 09:45
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Mijn stuurkolom in de Berline heeft speling en dat klinkt soms als gekraak , hij hobbelt ??? slecht te omschrijven maar goed te horen en soms voelen ...

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 1&start=15

Wordt onder garantie verholpen , maar misschien bedoel jij iets anders ??

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

14 jun 2006 09:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik bedoel denk ik iets anders. Bij mijn C5 hoor en voel je gekraak/geknoep als je stuurt. Maar wanneer je het stuur in de hoogste stand hebt staan, dan niet. Het is de koppeling die in de stuurstang zit. Je kunt hem zien zitten als je de kappen onder het stuur eraf hebt.

14 jun 2006 10:45
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nee dat is wat anders idd ... daar heb ik dan weer geen last van ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

14 jun 2006 11:09
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
m.a. trilsbeek schreef;
Citaat:
Even over de stuur inrichting. Is hier een terugroepactie op geweest, of zijn sommige personen die zelf bij de dealer hebben aangeklopt onder garantie geholpen.? Ik had nl ook ergens gelezen dat je altijd bij de dealer kunt aankloppen als een terugroep actie (modificatie) nog niet is uitgevoerd. Ik moet telkens de koppeling in de stuurstang smeren om van het gekraak verlost te blijven. Na verloop van tijd komt het kraken vanzelf weer terug. Overigens, in de hoogste stand van het stuur kraakt hij niet.

Zover ik weet is er geen terugroepactie voor geweest alleen bij de mensen met een klacht werd de stuurkolom onder garantie vervangen. Het euvel wordt veroorzaakt door een rot lager in de stuurkolom. Smeren helpt niet althans niet permanent. Alleen vervangen dus. Of je nu nog garantie kunt claimen vraag ik mij af. Ik vrees van niet.

Mogelijk is het lager zelf te vervangen als je de stuurkolom uitbouwd maar dat weet ik niet omdat hij bij mij onder garantie is vervangen (2002).Even informeren dus bij je garage.

Groet, Ton

20 jun 2006 18:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij is 3 week geleden het betreffende lager vervangen na klachten over kraken. Gevolg is dat de auto strakker stuurt. Wel heb ik nog steeds last van kraken bij nat weer. Heb ergens iets opgevangen dat dat zou komen door kartonnen buisjes ergens bij de airbag in het stuur oid.

Frank

21 jun 2006 09:16
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
exroosje schreef:
Bij mij is 3 week geleden het betreffende lager vervangen na klachten over kraken. Gevolg is dat de auto strakker stuurt. Wel heb ik nog steeds last van kraken bij nat weer. Heb ergens iets opgevangen dat dat zou komen door kartonnen buisjes ergens bij de airbag in het stuur oid.

Frank

Is het lager onder garantie vervangen? Wat kost zo'n lager inclusief monteren? Weet je precies waar dat lager zat?

Dat andere kraken vanuit het ''airbag/claxon huis'' heb ik ook wel eens. Ik denk dat daar weinig aan te doen is. Ik heb er al wel eens naar gekeken.

21 jun 2006 09:21
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja, onder garantie, het onderdeel moest besteld en ze zijn er 3 uur mee bezig, erg goedkoop is het niet dus.

Precies weet ik het ook niet, maar het stuur moest volledig gedemonteerd.

Merkte dat ie beter stuurde doordat een lichte onbalans in de voorwielen er na opeens onaanvaardbaar sterk aanwezig was en ik dus moest balanceren.

Frank

21 jun 2006 09:25
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
exroosje schreef:
Ja, onder garantie, het onderdeel moest besteld en ze zijn er 3 uur mee bezig, erg goedkoop is het niet dus.

Merkte dat ie beter stuurde doordat een lichte onbalans in de voorwielen er na opeens onaanvaardbaar sterk aanwezig was en ik dus moest balanceren.

Frank

Je had er nog garantie op zitten? Of is het uit coulance gedaan. Ik heb er geen garantie meer op, en moet af en toe het lager weer smeren om weer een tijdje van het gekraak/geknoep af te zijn.

21 jun 2006 09:29
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
m.a. trilsbeek schreef:
exroosje schreef:

Frank

Je had er nog garantie op zitten? Of is het uit coulance gedaan. Ik heb er geen garantie meer op, en moet af en toe het lager weer smeren om weer een tijdje van het gekraak/geknoep af te zijn.

Ja, garantie loopt nog (Auto heb ik sinds eind januari, met 6 mnd garantie).
Dit is zelfs onder fabrieksgarantie gegaan (2 jaar extra garantieplan)

22 jun 2006 10:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat kraken uit de lagers is inmiddels weer verholpen :P . Beetje Valvoline Multispray er op! Dit blijft als het goed is beter werken als WD-40. In iedergeval weer een kraakloze auto.

07 jul 2006 15:05
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Berline 2.0i Prestige
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 240000
Kleur: zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kraken in stuurkolom
Ik heb ook kraken in stuurkolom, maar bij mij zit het in de ophanging c.q. bevestiging van het mechanisme verstelbaar stuur, hier zit de speling en het kraken, weet iemand hoe dit te verhelpen is, kun je dit vervangen, zonder de hele stuurkolom te vervangen?

Hoor het graag,

Thanks.

17 jun 2009 20:29
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]