Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
6441L2 is het zo uit mijn hoofd dacht ik.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Kijk eens wat ik op internep gevonden heb
een filmpje (in t Frans, dat wel)
over het vervangen van het beroemde Mosfetje,
lijkt me niet al te moeilijk idd...
een filmpje (in t Frans, dat wel)
over het vervangen van het beroemde Mosfetje,
lijkt me niet al te moeilijk idd...
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

Goedendag,
Bij mijn C5 is de aanjager in 2 blaasstanden ermee opgehouden. Ik heb een manueel bediende kachel/aanjager. Nu doet de aanjager het alleen in de hoogste 2 standen. De kachelmodule locatie gevonden, dankzij dit forum. Maar krijg hem er moeilijk tot niet eruit. Zit nog ergenst vast met iets.
Weet iemand toevallig welke weerstanden er vervangen dienen te worden, en daar bedoel ik mee de hoeveelheid Ohm's die de weerstanden hebben zodat ik deze alvast kan kopen en dus gelijk de kachelweerstand kan maken.
Alvast bedankt voor de hulp!
M.vr.gr.
Griekel
Bij mijn C5 is de aanjager in 2 blaasstanden ermee opgehouden. Ik heb een manueel bediende kachel/aanjager. Nu doet de aanjager het alleen in de hoogste 2 standen. De kachelmodule locatie gevonden, dankzij dit forum. Maar krijg hem er moeilijk tot niet eruit. Zit nog ergenst vast met iets.
Weet iemand toevallig welke weerstanden er vervangen dienen te worden, en daar bedoel ik mee de hoeveelheid Ohm's die de weerstanden hebben zodat ik deze alvast kan kopen en dus gelijk de kachelweerstand kan maken.
Alvast bedankt voor de hulp!
M.vr.gr.
Griekel
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
Bij de mijne was deze weerstand ook stuk, hij zit met 2 parkers vast, daarna kun je hem er zo uittrekken. Ik heb op de sloop voor 2 tientjes een andere gehaald. Gewoon even rondbellen bij slopers in de buurt. Onderdelenlijn kan ook maar is wel duurder.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus de goedkope module met weerstanden inplaats van de module met IC's 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Na vervanging zit er een lichte fluittoon in de aanjager. Is daar nog wat aan te doen?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Asje even inspuiten met wat teflonspray.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik denk dat Gerben de module bedoelt.
Ik denk dat er lucht langs fluit, omdat hij niet goed afsluit.
Even er uithalen en een beetje carosseriekit langs het randje en weer monteren.
Ik denk dat er lucht langs fluit, omdat hij niet goed afsluit.
Even er uithalen en een beetje carosseriekit langs het randje en weer monteren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:

Goededag,
Bedankt voor de goede tips in dit forum.
Bij mijn C5 is nu de vierde!!! kachel module in een jaar doorgebrand
De laatste heeft het maar liefst 1 maand volgehouden dus ik denk dat ik het probleem niet direct in de kachelmodule / mosfet zelf moet zoeken maar ergens anders in het systeem.
Wat mij opviel was dat in de week voor dat de kachel module doorbrandde mijn auto spontaan een aantal keer afsloeg (midden in een bocht ineens geen stuurbekrachtiging meer is een leuke ervaring
) hij was wel telkens weer meteen te starten.
Kan het zijn dat dit met de kachelventilator te maken heeft?
Ik heb nu ook een zwaardere Mosfet besteld, loop ik echter niet het risico dat er daarmee ergens anders in het systeem iets doorbrand en ik dan nog verder van huis ben?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Cobus
Bedankt voor de goede tips in dit forum.
Bij mijn C5 is nu de vierde!!! kachel module in een jaar doorgebrand

De laatste heeft het maar liefst 1 maand volgehouden dus ik denk dat ik het probleem niet direct in de kachelmodule / mosfet zelf moet zoeken maar ergens anders in het systeem.
Wat mij opviel was dat in de week voor dat de kachel module doorbrandde mijn auto spontaan een aantal keer afsloeg (midden in een bocht ineens geen stuurbekrachtiging meer is een leuke ervaring

Kan het zijn dat dit met de kachelventilator te maken heeft?
Ik heb nu ook een zwaardere Mosfet besteld, loop ik echter niet het risico dat er daarmee ergens anders in het systeem iets doorbrand en ik dan nog verder van huis ben?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Cobus

Zojuist een nieuwe kachelweerstand gemonteerd. Besteld via Brezan, met behulp van Valeo. Navraag bij de dealer bleek dat een kachelweerstand € 121.00excl. kost. Nu voor € 40.00 inclu. geheel klaar!! En de ventilator blaast weer lekker rustig in stand 1 en 2!!
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
@Cobus:
Laat eens de boordspanning van je auto controleren, wellicht geeft de spanningsregelaar van de dynamo een te hoge spanning door waardoor de module teveel voor de kiezen krijgt? Ik noem maar een mogelijke oorzaak, daarnaast zou ik de accu eens grondig laten nakijken.
Laat eens de boordspanning van je auto controleren, wellicht geeft de spanningsregelaar van de dynamo een te hoge spanning door waardoor de module teveel voor de kiezen krijgt? Ik noem maar een mogelijke oorzaak, daarnaast zou ik de accu eens grondig laten nakijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
ter aanvulling.
Als men een sloopunit zoekt, dezelfde type kachelmodules (klimacontrole) zitten in de volgende modellen:
Citroen C2
Citroen C3
Citroen C3 Pluriel
Citroen C5
Peugeot 1007
Peugeot 207
Peugeot 607
Renault Clio III
Renault Grand Scenic
Renault Megane II
Renault Scenic
Renault Scenic II
Op marktplaats worden nieuwe units aangeboden rond de 60 euro incl.verzenden, net wat voordeliger dan bij de dealer.
Mocht je een van deze mosfets vinden bij de electronica-shop zijn die uit te wisselen voor de zelfrepareerders, de laatste is een zwaardere uitvoering die ook minder warm wordt dan de eerste 2 die je van fabrieks af aan kunt tegen komen.
NH 12 AD 75344 G
STP80NF55-08
STP80NF55-06
IRFP064N
Voorzie de mosfet van warmtegeleidende pasta voor een betere warmteoverdracht van de mosfet en het koelblok.
Controleer bij zelf repareren eerst goed de contacten, de soldeerverbinding aan de printzijde willen nog wel eens heet worden door slecht contact. de soldeereilandjes opnieuw voorzien van soldeer is dan het devies.
Als men een sloopunit zoekt, dezelfde type kachelmodules (klimacontrole) zitten in de volgende modellen:
Citroen C2
Citroen C3
Citroen C3 Pluriel
Citroen C5
Peugeot 1007
Peugeot 207
Peugeot 607
Renault Clio III
Renault Grand Scenic
Renault Megane II
Renault Scenic
Renault Scenic II
Op marktplaats worden nieuwe units aangeboden rond de 60 euro incl.verzenden, net wat voordeliger dan bij de dealer.
Mocht je een van deze mosfets vinden bij de electronica-shop zijn die uit te wisselen voor de zelfrepareerders, de laatste is een zwaardere uitvoering die ook minder warm wordt dan de eerste 2 die je van fabrieks af aan kunt tegen komen.
NH 12 AD 75344 G
STP80NF55-08
STP80NF55-06
IRFP064N
Voorzie de mosfet van warmtegeleidende pasta voor een betere warmteoverdracht van de mosfet en het koelblok.
Controleer bij zelf repareren eerst goed de contacten, de soldeerverbinding aan de printzijde willen nog wel eens heet worden door slecht contact. de soldeereilandjes opnieuw voorzien van soldeer is dan het devies.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Alleen bij Renault is precies dezelfde module de dubbele prijs, vraag maar aan JO die heeft er één besteld voor een klant.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
O, hahaha, nieuw dus niet kopen maar zoals aangegeven alleen kijken als je een sloper zoekt. 
