arzu
Ik kan een C5 kopen en heb een deal mits de gegevens kloppen.
Ik twijfel aan de km stand van slechts 17000 en aan het energielabel. De auto is geimporteerd en het onderhoudsboekje is zoek.
Het moet een type aidream zijn (20% bijtelling) maar dat staat niet op het kenteken en achterop de auto staat alleen C5. (is misschien uit het chassisnummer af te leiden?)
Hoe kom ik er achter of de gegevens kloppen?
kenteken 23-sgr-2 (bij RDW geen resultaat, bij anwb wel)
chassisnummer VF7RW9HZCAL556897
wie geeft me tips?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Op vwe kun je iig een klein beetje info krijgen ...
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Al ... ken=23sgr2" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
is het een belgische auto?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
het is een 1.6 hdi en dat is een airdream
mede omdat hij staat op 16" wielen..
hij is van 30/09/2010
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Afbeelding
Staat in drachten> klik Staat er blijkbaar al een poosje, mooi weer, foto's met 23 graden genomen volgens NAV.
Zitten wel slotbouten op de velg, bij aankoop voor gewone velgbouten laten vervangen.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:

Code: Selecteer alles

COMMERCIEEL MERK/TYPE COMPONENT CITROËN 
PRODUCTLIJN C5 (X7) 
CARROSSERIEVARIANT 5-DEURS BREAK 
AFWERKING HOOG HOOG 

MOTOR TURBODIESEL DV6TED4 FAP 
AANDRIJVING VERSN.B5 
KOPPELING HYDR KOPPELING 
DIFFERENTIEEL (VERSNELLINGSBAK) DIFFERENTIEEL 84 
BAND (MAAT, TYPE) BAND 215/60 R16 H NIET-VERSTERKT 
STIJL WIEL VELG IROISE 16 INCH 

TYPE LAK METALIC LAK MET VERNIS 
CARROSSERIEKLEUR KTV - LAK ZWART PERLA NERA 
TYPE INTERIEURBEKLEDING SCH/INSL ST CYR G028 + OMNI SERGE F915 "5E" 
KLEUR BEKLEDING "FX" 

VERSNELLINGSBAK (GEGEVENS) VERSN.B BE4 L 
MOTOR (TYPE) MOTORTYPE EV/DV 
EXTRA EMBLEEM, DIVERSE AIRDREAM 
EMBLEEM C5
Alle af-fabrieks details zijn terug te vinden, indien gewenst. Een bevriende garage zou bovendien de onderhoudsgeschiedenis kunnen opzoeken (zeker vanwege het ontbrekende boekje).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Is wel energie label A.

http://www.autoweek.nl/kentekencheck.php

Edit (Rowi)---bijtelling is wel uit te zoeken straks.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Rowi
Wat overigens niets zegt over de bijtelling...
Gebruikersavatar
jac
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:08
Auto: c5 tourer 1.6 THP Comfort
Opties: 17" lichtmetalen velgen/wegkl.trekhaak/bag.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12245
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 87000
Kleur: gris fulminator
Locatie: ergens op walcheren(ZLD)
hoe betrouwbaar is deze link of zijn er meerdere energie tabellen

want hier zou die van mij een C label zijn en bij de RDW is het een B label
auto geschiedenis : 2x VW kever -2x Renault 5 -2x Renault 11 - citroen ZX -citroen Xantia -2x citroen C5 [ph 1 en 2]
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Autoweek klopt niet , ... die zit standaard vaak een categorie te hoog.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
jac
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 mei 2010 10:08
Auto: c5 tourer 1.6 THP Comfort
Opties: 17" lichtmetalen velgen/wegkl.trekhaak/bag.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12245
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 87000
Kleur: gris fulminator
Locatie: ergens op walcheren(ZLD)
Menno bedankt
auto geschiedenis : 2x VW kever -2x Renault 5 -2x Renault 11 - citroen ZX -citroen Xantia -2x citroen C5 [ph 1 en 2]
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De reden dat een geimporteerde auto wat minder waard is als een NL auto is juist dat bovenstaande vragen met minder zekerheid te beantwoorden zijn.

De km stand is in lijn met de verwachting, maar zou 10000 teruggedraaid kunen zijn zonder dat een hond er naar kraait.

Aan de andere kant, zolang een auto in NL ook geen apk gehad heeft kun je ook zonder NAP gegevens zitten. Dus hier is het ook niet waterdicht.

Hooguit kun je indirect eea achterhalen, bv doordat er een melding in de computer staat van een storing bij een hoger km stand.

Wat je kunt doen is uitgaan van de 10000 km en daar je prijs op baseren. EN dus ook je onderhoud direct uitvoeren (belangrijk bij een 1.6 HDI)

En tevens bij aankoop vast laten leggen dat de km stand gegarandeerd wordt door de verkoper.
Na aankoop rij je naar (bv) Oldenhage en laat je een inspectie doen naar de compu of bv staat roetfilter (kan mooi tegelijk met de beurt).
Komt hij tot de conclusie dat er iets niet klopt, kun je terug naar de leverancier. Komt hij tot de conlusie dat alles OK is, dan heb je bij evt verkoop ook weer een extra argument (bij verkoop zal de tegenpartij namelijk bovenstaand riedeltje gebruiken om de inruilprijs te proberen te drukken; omdat de import jong is gebeurd zal echter de potentiele twijfel een stuk kleiner zijn als bij een auto die 3-4 jaar in het buitenland heeft gereden)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik vind een 1.6HDIF nu niet bepaald de eerste keuze, ze staan erg lang in de showroom en staan bekend om hun turboproblemen.

Toen ik destijds mijn 1.6 in wilde ruilen moest ik stad en land aflopen voor een goede deal, de meeste Citroën dealers wilden er niet eens aan beginnen.

Hoge korting op een nieuwe of andere C5, geen probleem, maar inruilen, "liever niet".
Anderzijds kun je dat natuurlijk wel gebruiken als je een gebruikte 1.6 koopt.

De dealer zal het niet laten merken, maar bij sommige bedrijven wordt zo'n koop gezien als de deal van de maand, "hehe, eindelijk verkocht dat hok!"
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Klaverblaadje schreef:Ik vind een 1.6HDIF nu niet bepaald de eerste keuze, ze staan erg lang in de showroom en staan bekend om hun turboproblemen.
in nederland mss... maar in belgie gaan ze goed over de toonbank
en turbo problemen...
ik kom bij 2 dealers... en beide hebben een onderhoudsinterval van 15k voor de oliewissel...
en onder hun klanten geen problemen met turbo's ;)
arzu
mensen wat een geweldig forum is dit! Intussen veel geleerd..
Nogmaals onder voorbehoud dat de gegevens juist zijn heb ik de auto gekocht. (is dus gereserveerd)
Het gaat om veel geld, geen garantie, en franstalige boekjes die wel op de foto staan maar opeens zoek zijn.
Het zijn aardige mensen in Drachten, de koffie is goed, en de auto rijdt lekker, maar ja..
Ik kan hem natuurlijk ook gewoon een uitgebreide anwb keuring laten ondergaan.

Een paar dingen zijn nog onzeker:
Ik zoek een auto met 20% bijtelling daarom een 1.6 motor.
Het moet een type airdream zijn, (maar het extra logo achterop de auto ontbreekt) en volgens de citroensite heeft de C5 1.6 airdream een a-label na 2009 gekregen. ik zie echter andere verhalen op andere sites. Daarover bel ik dus gewoon met de ANWB of RDW hoe dat zit.

De km stand kan ik slechts controleren als ik de komaf weet, dan bel ik gewoon even met de garage waar ie is onderhouden. Het kan me ook niet zoveel schelen als ie 10k meer heeft gereden, maar: in een dik jaar kun je ook heel veel km maken...
Misschien heeft de RDW wel registraties op basis van chassisnummer waar ie vandaan komt.
Volgens mij is de datum van de 1e toelating ook tevens de het bouwjaar/datum (klopt?)

Dat van die slotbouten in de wielen en van de compu/roetfilter check zijn goede tips. Bedankt daarvoor
Plaats reactie