Het veiligheidsblad wat is gisteren poste in dit draadje liet zien dat de Franse firma Cepac de leverancier is van deze olie die Citroen verkoopt.
Het Nederlandse veiligheidsblad geeft aan dat het Toyota ATF is, op dat veiligheidsblad komt de naam CEPAC niet voor.
In het Citroen service programma staat vermeld dat de leverancier van die olie CEPAC is.
Ik ga er dus vanuit dat als ik olie bestel bij Citroen het van CEPAC afkomstig is.
Maar wie is CEPAC,
http://www.cepac.fr" onclick="window.open(this.href);return false; geeft aan dat de website in onderhoud is.
Maar misschien kan iemand er een mailtje naar toe sturen?
Vandaag ook de fles van Citroen binnen gekregen. Op de fles staat ESSO JSW 3309.
Al met al denk ik dat CEPAC een firma is die de olie voor PSA inkoopt en distribueert.
JSW3309 is dus de olie soort, Esso de leverancier. Heb vandaag ook weer even ESSO gesproken, die bevestigen dat zij de norm JSW 3309 overnemen van Aisin. Ik denk dus dat JSW3309 een olie is die van Toyota afkomstig is. Omdat Total lange tijd geen hoge kwaliteit ATF kon leveren, heef Citroen de ESSO olie ingekocht met die product specs.
Vandaag ook nog Total gesproken, zij geven hetzelfde aan, wij maken olie die voldoet aan de JSW3309 norm.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep