Hoe bedoel je de gegevens worden nergens gestaafd ?Harm schreef:De door Benzzie aangehaalde gegevens worden nog nergens gestaafd.
Hij krijgt van hieruit tegengas (let op de gasklepstand). Als hij die als fout kenschetst, is dat zijn mening.
Mijn mening is dat Benzzie gelijk wil krijgen, maar het niet heeft.
Als hij problemen met een C5 heeft, moet hij zijn gram halen bij de verkoper, niet bij een virtuele club van C5-liefhebbers.
Wat ik in het filmpje aangaf was mij bij de dealer laten zien, ik was zelf daar vanwege een fout in de achterste Lambdasonde ( uitlaat lekt ergens tussen de 2ste en 3de ) die gaf een rare waarde en storing in de computer.JHV schreef:Ja, ik heb gelezen dat daar hetzelfde boven water komt. Maar ondersteunen ze je klacht en uitzoeken van de volgens jou gepleegde fraude?
Maken ze het hard door op papier te zetten dat er fraude is gepleegd?
Dan ben ik namenlijk benieuwd of zaken als de genoemde BSI onderzocht zijn. En kun je ons dat dan laten weten? Ik doel dan ook op de argumenten waarmee ze jou steunen in je aanvraag tot gerecht procedure.
Gelukkig zie ik dat je na je laatste reactie op de vraag van oldenhage ingaat. Die hij eigenlijk al een tijdje geleden aangaf.
Niet "iedereen", en al zóu de wagen van een van de forumleden geweest zijn, wil dat a] niet zeggen dat diegene de teller terug heeft gedraaid en b] wil dat al helemaal niet zeggen dat we zo iemand dan zouden verdedigen.benzzie schreef: @Maarten
Zoals ik schreef de vorige eigenaar, maar aangezien iedereen in de verdedigieng vloog ging ik denken dat de auto van een oude member van de C5 club is/was.
Een Ligne Prestige zal nooit een alarm gehad hebben. Dit is niet met een mogelijke BSI-wissel verdwenen.benzzie schreef:Na het begrijpen van het bericht van oldenhage begrijp ik dat er een ander BSI in kan zitten, dat kan ook het probleem met Alarm verklaren dat dus niet aanwezig is, Zoals meer functies die vast staan in de computer ( beveiligd met een code ) en niet te wijzigen zijn
Een Lexia is gewoon een computer+software waarmee je bij diverse citroens de BSI kunt uitlezen, aanpassen instellen en updaten. Het lijkt me stug dat er 'iets' in een tweedehands Lexia kan staan van een vorige auto, ik neem aan dat de Dealer ook niet voor iedere klant een Lexia heeft staan.JHV schreef: Ik heb een paar pagina's terug geopperd dat misschien de "gedownloade"(?) versie van de Lexia van TS, niet helemaal leeg was. Er dus oude gegevens in zouden kunnen staan.
Is dat eigenlijk mogelijk? Dan koop je dus geen nieuwe Lexia maar een gebruikte lexia, of versie van de Lexia. Of betekend aansluiten Lexia op je auto het wissen van gegevens van vorige aangesloten auto's?
Dit kan ik volmondig beamen. Bij mij was het GEMIDDELDE verbruik volgens dat ding na zo'n 4500 km opeens 2,8 l/100 km.EvilTwin schreef:
Wellicht ten overvloede, na mijn eigen opmerking, die van BJG en anderen:
Je moet de tripcomputer gewoon na zo'n 5dkm resetten, want daarboven klopt het trajectverbruik zeker niet meer.