C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
Ja mensen denken dat dit over 3.6 L op 100KM gaat hebben het mis.
Het gaat over fraude detectie door de Citroen dealer en peugeot dealers.
Die door mij zelf ten eerste was geconstateerd.
Het blijkt werkelijk om 40K te gaan in het afgelopen jaar.
Deze fouten zijn nog steeds opgeslagen in de BSI als tijdelijk en waren ooit permanent omdat deze langer dan 2 dagen gedetecteerd werden.
Als mensen hier willen dat ik weg ga oke, maar negeer mijn informatie door de Citroen dealers niet.
De computers hebben een fout marge van 1% is mij door gegeven

Toch voor de mensen van het verbruik een test gedaan voor de bebouwde kom.
Afbeelding
Gas klep fouten zijn te zien , injecties die minimaal worden, kleiner dan werkelijke toegewezen is voor een stationaire stand.
Dit verklaart bij mij ook de weinige trekkracht en laag verbruik.
Trof de bougies zo aan.
Afbeelding
En
Afbeelding

Kleine foto over het dagje vandaag :
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Volgens mij heb je de reacties van de experts in dit topic niet gelezen.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
Die heb ik gelezen, maar als citroen zelf een diagnoze stelt die blijkbaar klopt aan de mijne.
en dat hier tegen gesproken wordt, krijg ik het vermoeden dat de auto voorheen eigendom geweest is van iemand van de vereniging.
Er loopt een aanvraag tot gerecht procedure tegen de laatste eigenaar, aangezien er door 4 instanties en mij zelf fraude fraude gedetecteerd is van af de een na laatste bijna 300 meldingern van 300k tot 327K is er geen spraken van een foutive ingevoede stand, aangezien de standen van de BSI overgenomen worden.
de BSI is beveiligt met een code dit moet menig geen weten hier, deze is al niet meer indentiek aan de orginele code.

Als er 4 instalties beweren dat de stand niet klopt, en hier op het forum wel ga ik twijvelen.
Ik hoopte op informatie en begripvolle reacties.
En geen afgekraakte reacties, en reacties dat men hier ook fraudeerd.
Echter zijn deze standen altijd optevragen blijkt, al is het via een hele omweg.

Waarom zou ik ingaan op reacties waar ik het tegendeel al van geef dat het bewezen in door Citroen specialisten en dealers ?
Deze reacties noem ik in eigenbelang of in belang van de Club.
Ik zit hier voor informatie, niet om gelijk tekrijgen.
ik geef door wat de 4 instanties gedetecteerd hebben, en wat ik gezien heb laat ik u hier persoonlijk ook zien.
aangwezien ik fraude niet tollereer, en ook deze persoon voor de rechter haal zoals ook voorgaande met mijn Xantia.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
benzzie schreef:krijg ik het vermoeden dat de auto voorheen eigendom geweest is van iemand van de vereniging.
Huh, welke vereniging ??

benzzie schreef:
Deze reacties noem ik in eigenbelang of in belang van de Club.
Ik vind je aantijgingen richting de " club " nergens over gaan, zachtjes uitgedrukt !

benzzie schreef: Waarom zou ik ingaan op reacties waar ik het tegendeel al van geef dat het bewezen in door Citroen specialisten en dealers ?
Aangezien het een forum is en men meedenkt , wel zo handig als je hierop antwoord :idea:
We zijn hier niet om je te pesten of tegen te werken, zie niet in waarom ...

benzzie schreef: Als mensen hier willen dat ik weg ga oke
Zie mijn antwoord hierboven, als je maar blijft schrijven zonder antwoord te geven op vragen van andere, tja ...
Wat doet het er idd dan nog toe, dat werkt op een forum niet handig

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Veel succes met je rechtzaak.

Ik acht de kans dat je wint mnimaal.

Overigens is dit een club, geen vereniging. Niemand hier heeft van rechtswege ook maar iets met elkaar te maken, behalve hooguit diegenen die de website (uit eigen interesse en zonder dwang tot financiële steun) beheren en onderhouden.
Kijk dus even uit voordat je de club in een kwaad daglicht dreigt te stellen... :?

[edit]
Wat Menno zegt, dus.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
je snapt gewoon niet hoe het systeem werkt dat is alles,

Als de code van de BSI anders is dan de originele code zit er gewoon een andere BSI in. Als er een andere BSI in gegaan is met een hogere kilometerstand kan het zijn dat de garage de teller terug heeft laten zetten naar de stand waar hij op stond. Zo lang dat met eerlijke bedoelingen gaat is dat mijn inziens volkomen legaal.
Dan blijven wel de " oude " kilometerstanden in de BSI staan.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
ff tijd voor een uurtje Ogame Bas, voor de emoties te hoog oplopen ;)
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bovendien, ook al met de Xantia meegemaakt ??
Je trekt kennelijk wel het noodlot aan, ... ?

Suc6 verder

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
De door Benzzie aangehaalde gegevens worden nog nergens gestaafd.
Hij krijgt van hieruit tegengas (let op de gasklepstand). Als hij die als fout kenschetst, is dat zijn mening.

Mijn mening is dat Benzzie gelijk wil krijgen, maar het niet heeft.

Als hij problemen met een C5 heeft, moet hij zijn gram halen bij de verkoper, niet bij een virtuele club van C5-liefhebbers.

Ik heb gezegd.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik volg wel het zelf uitlezen en laten uitlezen met de lexia nauwkeurig. Want denk er ook aan een lexia aan te schaffen. Wanneer ik het hele verhaal lees heb ik een vraag:
Is het ook mogelijk dat je een niet lege Lexia versie koopt?
Dus eentje waar al, of nog, oude gegevens in opgeslagen zijn?
Benzzie, persoonlijk zou ik het aanbod van Oldenhage overwegen. De redenering is helder en duidelijk. Dat zou ik eerst checken voor welke stap je dan ook verder neemt.
Ben je al bij een Citroen dealer geweest om uit te laten lezen en te zoeken naar andere mogelijkheden, zoals Oldenhage noemt bijvoorbeeld.

Een ander punt is dat ik wel met erg veel interesse jou strijd volg. Ik bedoel dan welke feiten je hebt en kunt krijgen waarmee je je verdenking van frauderen kunt onderbouwen of aantonen.
Een leerzaam item lijkt me, samen met de feiten die klinken waarom het geen fraude hoeft te zijn.
Ik heb soms de tik om heerlijk muggezifterig dingen uit te willen zoeken of te willen volgen wanneer anderen dat doen.
Het gedoe met Ajax - AZ volg ik ook. Eigenlijk helemaal niet interessant, maar gewoon de procedures en gang van zaken, en vooral de beargumentering en de feiten, volgen.

Ik heb wel een tip voor je: hou feiten en gevoelens ver uit elkaar! Ons een club of vereniging noemen die willens en wetens een club- of verenigings lid "uit de wind" wil houden in een zaak van tellermanipulatie is niet verstandig is. Maak je hier geen vrienden mee.
Welke 4 instanties hebben trouwens de fraude geconstateerd? En constateren ze dan fraude of een onduidelijkheid?
Aansprakelijk willen stellen is ook een zaak van uitsluiten van andere mogelijkheden. Een beetje slimme tegenpartij zet je anders zo buitenstel en eventueel een klacht wegens smaad oid aan je broek. Jij zult jou insteek moeten bewijzen en dus ook aantonen wat het wel en niet kan zijn.
Laat bv even het BSI van Oldenhage checken. En zo staan er meer tips.

Ben je eigenlijk nog een beetje tevreden met je auto?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
JHV schreef: Ben je eigenlijk nog een beetje tevreden met je auto?

Over de auto ben ik verder wel tevreden, Mijn liefde voor de hydroliek is ook ontstaan en zou ook blijven ben ik bang.
Zoals ik voor uw bericht schreef ben ik daar al geweest en komt daar hetzelfde boven water.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
Oldenhage schreef: Als de code van de BSI anders is dan de originele code zit er gewoon een andere BSI in. Als er een andere BSI in gegaan is met een hogere kilometerstand kan het zijn dat de garage de teller terug heeft laten zetten naar de stand waar hij op stond. Zo lang dat met eerlijke bedoelingen gaat is dat mijn inziens volkomen legaal.
Dan blijven wel de " oude " kilometerstanden in de BSI staan.
Hier heeft u een punt, Dit kan waar zijn.
Aangezien het VIN e.d aan te passen is in de systeem configuratie.
Ik neem aan dat ik dit kan laten controleren bij een citroen dealer ?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
Menno schreef:Bovendien, ook al met de Xantia meegemaakt ??
Je trekt kennelijk wel het noodlot aan, ... ?

Suc6 verder
Ja ik kocht een Xantia met APK 2 dagen ervoor gekregen, maar met 2 versleten voorremmen staal op staal, en meet niet goed.
Zelfs daar werd een terug gedraaide klok aangetroffen.
Maar daar was ik toen zelf niet achter gekomen, vandaar nu mijn allertheid.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ja, ik heb gelezen dat daar hetzelfde boven water komt. Maar ondersteunen ze je klacht en uitzoeken van de volgens jou gepleegde fraude?
Maken ze het hard door op papier te zetten dat er fraude is gepleegd?
Dan ben ik namenlijk benieuwd of zaken als de genoemde BSI onderzocht zijn. En kun je ons dat dan laten weten? Ik doel dan ook op de argumenten waarmee ze jou steunen in je aanvraag tot gerecht procedure.

Gelukkig zie ik dat je na je laatste reactie op de vraag van oldenhage ingaat. Die hij eigenlijk al een tijdje geleden aangaf.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Benzzie , bedankt voor het antwoorden van onze vragen, hopelijk komen we zo met z'n allen verder met het oplossen van je vragen ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gesloten