Dus de beste oplossing is om eens goed warm te rijden en dan eens flink gas te geven? Goed dat ik volgende week naar Zwitserland ga, kan ik eens kijken wat de topsnelheid is en alles schoonbranden/blazen ondertussen. Na terugkomst dan maar de herkeuring doen.
Als je luchtfilter zorgt voor roetuitstoot dan wordt het tijd die te vervangen
Normaal is het verschil nauwelijks meetbaar (zonder luchtfilter max 0,2K minder heb ik ooit bij een Golf geprobeerd. )
Vandaag naar de herkeuring geweest,roetuistoot is weer goed genoeg. Apk goedgekeurd dus. Ritje door Duitsland en Zwitserse bergen heeft het probleem opgelost.
Groeten Wilfred
Zo zie je maar,
een ritje van zo'n 2000 km lost het probleem op,
wel een mooi excuus om eens een mooi stukje te gaan rijden...
" Schat, ik ben even naar Zwitzerland op en neer,
de auto moet binnenkort naar de APK "
Tja zoiets kan opeens zich voordoen, zat er al wel in maar niet zichtbaar/hoorbaar.Dat is vaak met onderhoud, opeens verneem je het dat het toch moet gebeuren.
Met vriendelijke groet
Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
loeki schreef:
Wel vreemd dat er 3 maanden geleden nog niks aan de hand was...
De apk eis is dat een uitlaat gasdicht moet zijn over de volle lengte.
En hij moet deugdelijk zijn bevestigd.
Een slechte uitlaat is dus niet automatisch afkeur.
Met vriendelijke groet
Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Bij Haverkamp Auto's in Teuge.
De auto van mij dochter en zoon gaan daar ook voor de keuring naar toe.
Mocht er iets vervangen moeten worden (met de nadruk op "moeten") dan krijg je ook nog de keus voor nieuw of van de sloop.
Tot nu toe nog steeds tevreden.