Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Mail Van Gery gehad: Hij geeft aan dat hij te gast is en geen enkel probleem heeft dat Oldenhage zijn olie levert. Hij gaat geen discussie aan over olie!
Dus de Olie van de AL4 voor de Aisin6.
Even overleg met Oldenhage gehad: olie afrekenen bij hem en de Powerflush behandeling bij Gery.
Ik heb een mail naar Gery gestuurd met de vraag over de kosten van de power Flush op een C5 meeting!
Voorstel is dan het 3e weekend in januari en wanneer Oldenhage ook zo'n Flusher heeft, in april/mei nog een keer zo'n dag.
Zodra ik de kosten weet laat ik het horen.
Misschien nu/daarna dus een overzicht maken van mensen die belangstelling hebben en willen laten flushen?
Ik wacht nog even op de prijsopgave van Gery.
Overigens is mijn voorstel/idee wel dat het gaat om een echte afspraak maken. Dus aangeven dat je wilt laten flushen zet je dan vast. En natuurlijk is het kenmerk van een meeting dat we er met z'n allen met de neus boven op kunnen gaan staan. Een technische meeting dus voor de mensen die speciaal willen laten Flushen, en een gewone meeting in 1.
En misschien heeft Oldenhage zelf ook al wel een dergelijk apparaat en kan er aan 2 auto tegelijkertijd worden gewerkt.
Maar dat is niet zeker meen ik begrepen te hebben. Oldenhage corrigeert wel als het anders is neem ik aan.
Punt zou nog kunnen zijn/worden wat het kost. Ik hoop dat Oldenhage en Gery het voor hetzelfde bedrag kunnen/willen doen. Ook dat even afwachten dus.
Maar er komt een Flush meeting meer en meer in zicht. is het niet binnenkort dan op langere termijn.
Johan
Dus de Olie van de AL4 voor de Aisin6.
Even overleg met Oldenhage gehad: olie afrekenen bij hem en de Powerflush behandeling bij Gery.
Ik heb een mail naar Gery gestuurd met de vraag over de kosten van de power Flush op een C5 meeting!
Voorstel is dan het 3e weekend in januari en wanneer Oldenhage ook zo'n Flusher heeft, in april/mei nog een keer zo'n dag.
Zodra ik de kosten weet laat ik het horen.
Misschien nu/daarna dus een overzicht maken van mensen die belangstelling hebben en willen laten flushen?
Ik wacht nog even op de prijsopgave van Gery.
Overigens is mijn voorstel/idee wel dat het gaat om een echte afspraak maken. Dus aangeven dat je wilt laten flushen zet je dan vast. En natuurlijk is het kenmerk van een meeting dat we er met z'n allen met de neus boven op kunnen gaan staan. Een technische meeting dus voor de mensen die speciaal willen laten Flushen, en een gewone meeting in 1.
En misschien heeft Oldenhage zelf ook al wel een dergelijk apparaat en kan er aan 2 auto tegelijkertijd worden gewerkt.
Maar dat is niet zeker meen ik begrepen te hebben. Oldenhage corrigeert wel als het anders is neem ik aan.
Punt zou nog kunnen zijn/worden wat het kost. Ik hoop dat Oldenhage en Gery het voor hetzelfde bedrag kunnen/willen doen. Ook dat even afwachten dus.
Maar er komt een Flush meeting meer en meer in zicht. is het niet binnenkort dan op langere termijn.
Johan

V.I.P.


Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2011 20:18
Auto: c5 break 110pk hdi 2004
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: zwart
olie verversen automaat en handgeschakeld C5
---------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Uit de discussie op het forum begrijp ik dat slechts 1/3 van de bestaande olie in de bak kan worden verwijderd.
Derhalve blijft 2/3 van de oude olie achter, en vermengd zich met 1/3 nieuw.
Er ontstaat een ten dele "vernieuwde" oude olie. Slechte zaak.!!
Vandaar waarschijnlijk een mate van regelmatige/trouble bij vooral de automaat-bakken.
Bij Autrans is het een komen en gaan van lieden met "kreupele" automaten. (Ik was er Juli zelf ook vandaar) , 2 Solenoid-kleppen euro 600.- .
Nu de kern des poedels.! Ik heb een boot.
Aandrijving: Dieselmotor,2 cijl. 25 pk. Let wel !! Voor het VERWIJDEREN van de motor-olie gebruik ik een apparaat met een aantal kunststof buisjes. Diameter buisjes loopt van 10 mm tot ca. 5 mm. Lengte per buisje ca. 70 cm.
Buisjes kunnen onderling met elkaar worden verbonden (in elkaar schuiven).
Totale lengte wordt dan ca. 2mtr. , buisje wordt aangesloten op de pomp, en de andere zijde wordt via het blok (peilstokgat!) tot op de BODEM van de carterpan gestoken.
De hendel van de pomp 3x op en neer, en let wel ALLE OLIE inclusief troep, ca. 3 liter wordt in het huis van de pomp gedeponeerd.
Door de 3 - 4 slagen met de pomp onstaat een vacuum! Het hele karwei duurt pakweg 10 minuten!
In de automaatbak moet 1/3 nieuwe olie worden ingevoerd.
In datzelfde gat kan m.i. de slang van de pomp worden ingevoerd.
Bij aftap olie automaatbak op temperatuur dan is gelijk water is bij mijn scheepsdiesel evenzo het geval.
Met deze pomp trekt U LETTERLIJK ALLE OLIE uit de automaat en handgeschakelde bak.
Ik weet niet wat technisch mogelijk is, maar er zou na wissel een 2 liter in de bak kunnen worden gebracht om deze te spoelen.!!
Deze olie er ook uit ( pomp ) en de nieuwe SCHONE OLIE in een let wel SPAT-SCHONE omgeving!!
De "bakken" en smile, en de eigenaar een "gesloten beurs" want bakken zijn duur, ik was een paar uurtjes bij AUTRANS.
Overigens AUTRANS = TOP uitsluitend 100% vak-lui, ik heb blauwe vingers van het typen.
Lang verhaal, hopelijk duidelijk, in feite is de hele handeling dood-simpel.!!
De kosten van het apparaat beperkt zich tot minder dan euro 80.-
Ik ben heel wel bereid te demonstreren. Affin ik ontvang gaarne reacties, ook mindere prettige, ik ben o.a. in 20 jaar internationale verkoop wel wat gewend.
Vrinden van het forum een hartelijke groet, fijne Kerstdagen en een goed C5-2012 daaaag!!
---------------------------------------------------
Hallo allemaal,
Uit de discussie op het forum begrijp ik dat slechts 1/3 van de bestaande olie in de bak kan worden verwijderd.
Derhalve blijft 2/3 van de oude olie achter, en vermengd zich met 1/3 nieuw.
Er ontstaat een ten dele "vernieuwde" oude olie. Slechte zaak.!!
Vandaar waarschijnlijk een mate van regelmatige/trouble bij vooral de automaat-bakken.
Bij Autrans is het een komen en gaan van lieden met "kreupele" automaten. (Ik was er Juli zelf ook vandaar) , 2 Solenoid-kleppen euro 600.- .
Nu de kern des poedels.! Ik heb een boot.
Aandrijving: Dieselmotor,2 cijl. 25 pk. Let wel !! Voor het VERWIJDEREN van de motor-olie gebruik ik een apparaat met een aantal kunststof buisjes. Diameter buisjes loopt van 10 mm tot ca. 5 mm. Lengte per buisje ca. 70 cm.
Buisjes kunnen onderling met elkaar worden verbonden (in elkaar schuiven).
Totale lengte wordt dan ca. 2mtr. , buisje wordt aangesloten op de pomp, en de andere zijde wordt via het blok (peilstokgat!) tot op de BODEM van de carterpan gestoken.
De hendel van de pomp 3x op en neer, en let wel ALLE OLIE inclusief troep, ca. 3 liter wordt in het huis van de pomp gedeponeerd.
Door de 3 - 4 slagen met de pomp onstaat een vacuum! Het hele karwei duurt pakweg 10 minuten!
In de automaatbak moet 1/3 nieuwe olie worden ingevoerd.
In datzelfde gat kan m.i. de slang van de pomp worden ingevoerd.
Bij aftap olie automaatbak op temperatuur dan is gelijk water is bij mijn scheepsdiesel evenzo het geval.
Met deze pomp trekt U LETTERLIJK ALLE OLIE uit de automaat en handgeschakelde bak.
Ik weet niet wat technisch mogelijk is, maar er zou na wissel een 2 liter in de bak kunnen worden gebracht om deze te spoelen.!!
Deze olie er ook uit ( pomp ) en de nieuwe SCHONE OLIE in een let wel SPAT-SCHONE omgeving!!
De "bakken" en smile, en de eigenaar een "gesloten beurs" want bakken zijn duur, ik was een paar uurtjes bij AUTRANS.
Overigens AUTRANS = TOP uitsluitend 100% vak-lui, ik heb blauwe vingers van het typen.
Lang verhaal, hopelijk duidelijk, in feite is de hele handeling dood-simpel.!!
De kosten van het apparaat beperkt zich tot minder dan euro 80.-
Ik ben heel wel bereid te demonstreren. Affin ik ontvang gaarne reacties, ook mindere prettige, ik ben o.a. in 20 jaar internationale verkoop wel wat gewend.
Vrinden van het forum een hartelijke groet, fijne Kerstdagen en een goed C5-2012 daaaag!!

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
beste heer Keijzer,
een scheepsdiesel is niet te vergelijken met een automaten bak. Demonstreren heeft ook geen enkele zin. Ik weet wat u bedoelt want ook ik mag wel eens een motor in een boot bekijken.
de opmerking dat lang niet alle olie uit de versnellingsbak komt is terecht. Had de moeite genomen dit draadje in z'n geheel door te lezen, de mensen die in dit draadje posten willen allemaal graag de hele versnellingsbak ververst hebben. Daar gaat nou net dit draadje over.
Om alle olie te verversen heb je toch echt wel een apparaat nodig en die is echt duurder dan 80 euro.
En het is niet zo simpel als u denkt. En Autrans daar zijn de meningen over verdeeld.
een scheepsdiesel is niet te vergelijken met een automaten bak. Demonstreren heeft ook geen enkele zin. Ik weet wat u bedoelt want ook ik mag wel eens een motor in een boot bekijken.
de opmerking dat lang niet alle olie uit de versnellingsbak komt is terecht. Had de moeite genomen dit draadje in z'n geheel door te lezen, de mensen die in dit draadje posten willen allemaal graag de hele versnellingsbak ververst hebben. Daar gaat nou net dit draadje over.
Om alle olie te verversen heb je toch echt wel een apparaat nodig en die is echt duurder dan 80 euro.
En het is niet zo simpel als u denkt. En Autrans daar zijn de meningen over verdeeld.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
@JHV. Wees duidelijk naar GS toe dat de AL4 en de AM6 een warmtewisselaar hebben op de bak. Daar moet je een speciaal stukje gereedschap voor hebben wat tot nu toe niemand heeft. Tenzij hij een warmtewisselaar-adapter voor een caravan auto gebruikt. Maar die is er alleen voor de AL4 en niet voor de AM6.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep

V.I.P.


Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2011 20:18
Auto: c5 break 110pk hdi 2004
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: zwart
Geachte Heer Oldenhage
Refereer gaarne op uw bericht van 22-12-11 20.02
Ik zag in het recente verleden (open gewerkte) automaten bakken.
Te constateren is dan een, laat ik zeggen een metalen omhulsel waarin vervat/gemonteerd een hoeveelheid tandwielen en assen van verschillende grootte.
Een kunststof-buisje van beperkte diameter, met een mate van flexibiliteit zou wellicht tussen de obstakels van tandwielen en assen kunnen worden geleid, en dusdoende kunnen functioneren.
Uw reactie is afwijzend. U bent Auto-vakman. Discussie gesloten. Dank voor uw reactie, met vriendelijke groet Leo Keijzer.
Refereer gaarne op uw bericht van 22-12-11 20.02
Ik zag in het recente verleden (open gewerkte) automaten bakken.
Te constateren is dan een, laat ik zeggen een metalen omhulsel waarin vervat/gemonteerd een hoeveelheid tandwielen en assen van verschillende grootte.
Een kunststof-buisje van beperkte diameter, met een mate van flexibiliteit zou wellicht tussen de obstakels van tandwielen en assen kunnen worden geleid, en dusdoende kunnen functioneren.
Uw reactie is afwijzend. U bent Auto-vakman. Discussie gesloten. Dank voor uw reactie, met vriendelijke groet Leo Keijzer.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een belangrijk deel van de olie zit in de koppelomvormer. Die haal je er NIET uit door de olie in het carter van de versnellingsbak af te zuigen.
Overigens, bij het aftappen van de olie uit de bak, loopt ook ALLE olie die in het carter zit er uit. De aftapplug zit immers op het laagste punt van de bak.
Dat is dus niet minder dan via uw methode weggezogen wordt
Groet,
JW
Overigens, bij het aftappen van de olie uit de bak, loopt ook ALLE olie die in het carter zit er uit. De aftapplug zit immers op het laagste punt van de bak.
Dat is dus niet minder dan via uw methode weggezogen wordt

Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Daarbij komt dat bij het aflaten van de AL4 ongeveer 4,5 liter van de 6 liter in totaal uit de bak komt. Dus hier wordt een 75% ververst. Daarentegen komt bij de AISIN AM6 slechts 3 liter van de in totaal 7 liter uit de bak, een kleine 43%. Zo gezien is het spoelen van de AISIN AM6 ook nuttiger/noodzakelijker dan bij de AL4.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat kan ik (nog) niet goed volgen.JHV schreef:Mail Van Gery gehad: Hij geeft aan dat hij te gast is en geen enkel probleem heeft dat Oldenhage zijn olie levert. Hij gaat geen discussie aan over olie!
Dus de Olie van de AL4 voor de Aisin6.
Even overleg met Oldenhage gehad: olie afrekenen bij hem en de Powerflush behandeling bij Gery.
Ik heb een mail naar Gery gestuurd met de vraag over de kosten van de power Flush op een C5 meeting!
....
Betekent dit dat er een besluit genomen is dat er die Total olie gebruikt gaat worden? Daarvan stelt Total dat 'ie ook geschikt zou zijn voor de AW bak, maar hoe hard is dat?
En dat er dezelfde olie gebruikt kan worden in de AL4 en de AM6, dat is nieuw voor mij.
Wat is JO's mening hier over?
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
JW-NHS ik kwam dit tegen op een website van Total. Je kunt daar op basis van je kenteken een volledig rapport op laten maken met de benodigde Total oliën voor de diverse systemen in je auto. Bij mijn C5 met AL4 kwam dezelfde ATF eruit rollen als bij een versie met een AM6 bak.
Probeert u hier maar: TOTAL Lubrifiants
Probeert u hier maar: TOTAL Lubrifiants
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Voor onze Aisin6 bak: FLUIDE XLD FE
En voor onze oude AL4: FLUIDE XLD FE
en een productspecifikatie:
http://www.olyslager-lubricants.nl/Tota ... D%20FE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oldenhage, ik heb Gery jouw Pb, en je reactie over de warmte wisselaar, doorgestuurd. Ik neem aan dat hij nu contact met jouw opneemt.
Johan
En voor onze oude AL4: FLUIDE XLD FE
en een productspecifikatie:
http://www.olyslager-lubricants.nl/Tota ... D%20FE.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oldenhage, ik heb Gery jouw Pb, en je reactie over de warmte wisselaar, doorgestuurd. Ik neem aan dat hij nu contact met jouw opneemt.
Johan
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
... en voor de 4HP20: FLUIDE XLD FE 

vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Effe gecheckt of niet alles wat automaat is dit advies krijgt. Onze octavia DSG6 waar we even in hebben gereden kreeg ik advies om met de dealer/klantenservice contact op te nemen.
Niet alles over 1 kam geschoren?
Niet alles over 1 kam geschoren?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb enigszins ook mijn twijfels, maar aan de andere kant twijfel ik net zo hard over de diverse verschillende specificaties die de diverse constructeurs voor de toe te passen oliën voorschrijven bij een gelijke bak als de AISIN AM6 die onder diverse andere codes ook in andere voertuigen toegepast wordt. Ik geloof nooit dat al die constructeurs verschillende keerringen en lagers in die bakken laten monteren en daarom allemaal verschillende dopes vereisen. Dit zou de grote voordelen van een ingekochte bak bij een bedrijf als AISIN volledig teniet doen........
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit is technisch gesproken een automatisch schakelende handbak. Dus dat hier andere olie nodig is dan voor een conventionele automaat is niet vreemd.JHV schreef:Onze octavia DSG6.....
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als je de beide trainingen leest zie je dat het deels verversen ( Top-up interval) van de olie gewoon een onderhoudspunt is die elke 60.000 km. hoort te gebeuren bij een beurt.
Als ik het zo lees bestaan er wat misverstanden van sommigen die denken dat saeled for life betekend Eenmaal gevuld, bak dicht en nooit meer naar de olie omkijken.
Hoe het bij de Aisin6 bak zit vraag ik me af of een top up interval hoort bij het onderhoud aangezien je blijkbaar niet kan peilen.
Als ik het zo lees bestaan er wat misverstanden van sommigen die denken dat saeled for life betekend Eenmaal gevuld, bak dicht en nooit meer naar de olie omkijken.
Hoe het bij de Aisin6 bak zit vraag ik me af of een top up interval hoort bij het onderhoud aangezien je blijkbaar niet kan peilen.