Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Waar ben je bang voor Menno? Als de gevonden olieën volledig aan de specificaties voldoen zit dat volgens mij tussen de oortjes hoor.......geeft niet, dat dan ook weer niet. Maar je ziet dat olie weer terug gebracht wordt tot olie en dat de prijzen niet heel erg hoog hoeven te zijn. Als je maar zoekt en informeert.
Fuchs draait al een poosje mee hoor! Zie: Das Unternehmen
Hier nog wat ander leesvoer: Ledigen van de AISIN AM6
Fuchs draait al een poosje mee hoor! Zie: Das Unternehmen
Hier nog wat ander leesvoer: Ledigen van de AISIN AM6
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik snap de angst/voorzichtigheid wel.
Ik geloof ook dat gerenomeerd merk X voldoet aan specificaties Y.
Maar wat nou als de door C. gebruikte olie van Esso op een andere manier afwijkt dan beschreven in de specificaties.
Gewoon iets meer, of juist iets minder levert. Iets wat niet geadresseerd wordt in de specificaties....
Laat ik eens uit de duim gezogen voorbeeld nemen:
Halfvolle melk moet volgens de specificaties (wet):
1. Alleen bestaan uit melk van koeien.
2. Mag maximaal 5% vet bevatten
3. Mag niet dan meer 1 gram zout per liter bevatten.
Alle fabriekanten voldoen aan deze uit de duim gezogen specificaties, maar één fabrikant voegt extra calcium en vitamine toe aan de melk. Die fabrikant voldoet nog steeds omdat de specificaties niets zeggen over calcium of vitamines. Nou weet iedereen hier dat mijn gestel niet tegen vitamines kan, veels te gezond.
Dus deze melk wil ik niet.
Sorry voor de jip-en-janneke-taal, zonder hoofdletters, met streepjes.
Maar die bezorgdheid heb ik. En je speelt met factoren die misschien pas na 50.000 km verschil gaan maken.
gr. Ronald
Ik geloof ook dat gerenomeerd merk X voldoet aan specificaties Y.
Maar wat nou als de door C. gebruikte olie van Esso op een andere manier afwijkt dan beschreven in de specificaties.
Gewoon iets meer, of juist iets minder levert. Iets wat niet geadresseerd wordt in de specificaties....
Laat ik eens uit de duim gezogen voorbeeld nemen:
Halfvolle melk moet volgens de specificaties (wet):
1. Alleen bestaan uit melk van koeien.
2. Mag maximaal 5% vet bevatten
3. Mag niet dan meer 1 gram zout per liter bevatten.
Alle fabriekanten voldoen aan deze uit de duim gezogen specificaties, maar één fabrikant voegt extra calcium en vitamine toe aan de melk. Die fabrikant voldoet nog steeds omdat de specificaties niets zeggen over calcium of vitamines. Nou weet iedereen hier dat mijn gestel niet tegen vitamines kan, veels te gezond.
Sorry voor de jip-en-janneke-taal, zonder hoofdletters, met streepjes.
Maar die bezorgdheid heb ik. En je speelt met factoren die misschien pas na 50.000 km verschil gaan maken.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als het een bak zou zijn die door Citroën gefabriceerd wordt, kan ik me daar nog iets bij voorstellen.;
Maar deze bak wordt gemaakt door Toyota dochter Aisin-Warner, en hij wordt in heel veel auto's gebruikt. Zie onder andere ook de MPM 16000HFM PDF die ik hierboven linkte.
Dát was voor mij reden genoeg om tot m'n besluit te komen, in oktober 2010.
En hij loopt er prima op, beter dan vóór de oliewissel
Groet,
JW
Maar deze bak wordt gemaakt door Toyota dochter Aisin-Warner, en hij wordt in heel veel auto's gebruikt. Zie onder andere ook de MPM 16000HFM PDF die ik hierboven linkte.
Dát was voor mij reden genoeg om tot m'n besluit te komen, in oktober 2010.
En hij loopt er prima op, beter dan vóór de oliewissel
Groet,
JW
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 sep 2008 18:26
Auto: C5-3 Berline 2.7HDiF Exclusive
Opties: Matinal Beige Leer + Schuifdak + Packs
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220700
Kleur: Suroit
Locatie: Amsterdam
Oldenhage schreef:waar dit draadje al niet goed voor is, heb vanmiddag lang contact gehad met Aisin Europe in Belgie. Zij adviseren mij een apparaat te kopen met een koppeling voor de 4HP20, AL4 en … en ..de Aisin AM6. Die heeft (nog) niemand in Nederland.
Informatie gaat idd snel! Goed om te horen dat Aisin Europe meewerkt. Moet er geinvesteerd worden?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
4hp20
The underside of the filter has two small swarf collecting magnets...Filter

Olie pomp



Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
JW, valide argumenten hoor. Maar je hebt in alles early adopters, maar ook trend followers. Excuse my French.JW-NHS schreef:Maar deze bak wordt gemaakt door Toyota dochter Aisin-Warner, en hij wordt in heel veel auto's gebruikt. Zie onder andere ook de MPM 16000HFM PDF die ik hierboven linkte.
Dát was voor mij reden genoeg om tot m'n besluit te komen, in oktober 2010.
En hij loopt er prima op, beter dan vóór de oliewissel![]()
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
@ veerbol, ja er moet geinvesteerd worden,
wat betreft de olie. Er zijn talloze soorten olie die allemaal aan de product specificaties lijken te voldoen. En het zal bij mij, net als bij veel andere, ook wel tussen de oren zitten, maar ik wil alleen spul gebruiken waar ik voor de volle 100% achter sta. En dat zijn er dan niet veel.
Maar laten we in dit draadje niet de discussie gaan voeren over het wel of niet goed zijn van een olie van merk x of y.
wat betreft de olie. Er zijn talloze soorten olie die allemaal aan de product specificaties lijken te voldoen. En het zal bij mij, net als bij veel andere, ook wel tussen de oren zitten, maar ik wil alleen spul gebruiken waar ik voor de volle 100% achter sta. En dat zijn er dan niet veel.
Maar laten we in dit draadje niet de discussie gaan voeren over het wel of niet goed zijn van een olie van merk x of y.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mee eens
Die "vervuiling" van dit draadje zou ook niet opgetreden zijn als de door Citroën gebruikte/voorgeschreven olie een redelijk normale literprijs had. En dáár zat de pijn, die ESSO olie kostte op een bepaald moment meer dan 100 Euro per liter.
Als dat nu weer normaal is, in de buurt van wat die andere oliën kosten, is de discussie gauw gesloten
Groet,
JW
Die "vervuiling" van dit draadje zou ook niet opgetreden zijn als de door Citroën gebruikte/voorgeschreven olie een redelijk normale literprijs had. En dáár zat de pijn, die ESSO olie kostte op een bepaald moment meer dan 100 Euro per liter.
Als dat nu weer normaal is, in de buurt van wat die andere oliën kosten, is de discussie gauw gesloten
Groet,
JW
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Johan,
Wat mij betreft ook alleen olie van jou/met jou goedkeuring, erin.
Ik bel je wel even over hoe dit te vragen/melden aan deze meneer.
En een flush meeting ook verschoven worden naar andere datum toch!
Johan
Wat mij betreft ook alleen olie van jou/met jou goedkeuring, erin.
Ik bel je wel even over hoe dit te vragen/melden aan deze meneer.
En een flush meeting ook verschoven worden naar andere datum toch!
Johan
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij mij blijft wel de vraag wat andere fabrikanten die deze bak gebruiken (Volvo, Toyota , ...) erin gooien. Als die ook allemaal Esso voorschrijven , ja dan zou dat ook mijn enige keus zijn. Gezien de beperkte beschikbaarheid op de NL markt vermoed ik echter dat dit niet zo is.
En overigens, citroen prefereert Total, dus hoezo Esso
En overigens, citroen prefereert Total, dus hoezo Esso
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Na telefonisch overleg een mail aan dit bedrijf gestuurd met de vraag of JO de olie kan leveren.
Het bedrijf zelf gebruikt BG olie, welke JO niet wil gebruiken.
Heb GS laten weten dat het nu dus de vraag is of hij met olie van en geleverd door JO wil werken.
Uiteraard laten weten dat het vrij staat om een Flushmeeting te organiseren voor C5 rijders op een andere plek wanneer hij alleen met zijn eigen olie wil werken.
Mijn insteek is echter dat ik wil dat Johan er achter staat.
Hou jullie op de hoogte.
Het bedrijf zelf gebruikt BG olie, welke JO niet wil gebruiken.
Heb GS laten weten dat het nu dus de vraag is of hij met olie van en geleverd door JO wil werken.
Uiteraard laten weten dat het vrij staat om een Flushmeeting te organiseren voor C5 rijders op een andere plek wanneer hij alleen met zijn eigen olie wil werken.
Mijn insteek is echter dat ik wil dat Johan er achter staat.
Hou jullie op de hoogte.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Denk dat met de BG olie je ook geen meeting ( iig lastiger ) kan organiseren, ...
Wat mij betreft is het dan oninteressant
Wat mij betreft is het dan oninteressant
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Toch begrijp ik die discussie en angst voor andere oliesoorten niet. Zoals JW-NHS terecht opmerkt wordt de bak door PSA ingekocht en toegepast en met een iets andere codenaam zit hij onder zeer veel andere voertuigen. Citroën heeft ook het staal, aluminium, lagers en keerringen in de bakken niet zelf gemaakt hoor!
Het lijkt mij allemaal wat teveel op het "Michelin is de enige juiste band onder een Citroën"-verhaal.
Prachtig allemaal maar alleen vanuit marketing geboren. Knap hoe men dat toch allemaal tussen de oren weet te krijgen.......
Het lijkt mij allemaal wat teveel op het "Michelin is de enige juiste band onder een Citroën"-verhaal.
Prachtig allemaal maar alleen vanuit marketing geboren. Knap hoe men dat toch allemaal tussen de oren weet te krijgen.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Prima, jouw mening ....
Ik ga er gewoon niet in mee, klaar , kan mij niet schelen of het verder tussen de oren zit ....
Vind het een beetje hetzelfde als de smurfenolie discussie , laten we maar gewoon op een meeting bij Jo concentreren , moet volgens mij wel haalbaar zijn
Ik ga er gewoon niet in mee, klaar , kan mij niet schelen of het verder tussen de oren zit ....
Vind het een beetje hetzelfde als de smurfenolie discussie , laten we maar gewoon op een meeting bij Jo concentreren , moet volgens mij wel haalbaar zijn
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nou , dan gooi ik nog even mijn laatste "zinnige" aanvulling hier in het draadje en dan weet ik het echt niet meer!
Heren, zojuist gebeld met "De Driekleur" te Ede zie : De driekleur
Zij verkopen de Mobil ATF 3309 voor 6,29 euro excl.btw/liter en voor 5,50 euro excl.btw/liter bij afname 60liter drums.
Hoezo dure olie???????
DIT IS DE ORIGINELE ESSO OLIE DIE WORDT VOORGESCHREVEN DOOR CITROËN!
Heren, zojuist gebeld met "De Driekleur" te Ede zie : De driekleur
Zij verkopen de Mobil ATF 3309 voor 6,29 euro excl.btw/liter en voor 5,50 euro excl.btw/liter bij afname 60liter drums.
Hoezo dure olie???????
DIT IS DE ORIGINELE ESSO OLIE DIE WORDT VOORGESCHREVEN DOOR CITROËN!
Laatst gewijzigd door Harm op 21 dec 2011 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Schreeuwtekst verkleind... Onzinnig
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km




