C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2011 11:47
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Opties: geen idee
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik snap 'm Herman ;) ik zal binnenkort even een paar plaatjes schieten voor een berichtje in het voorstel-topic.

@Menno; ja, vaag probleem schijnt dit te zijn. Ik zal er eens een ritje naar de garage aan wijden, maar van wat ik lees hoef ik daar niet teveel van te verwachten.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
Vandaag eens goed naar het rooster onder de voorruit gekeken. Ik vind het nog steeds een verdomd,klungelige constructie van een junior engineer die dit bedacht heeft.
Maar wat opvalt is dat de luchtstroom niet tegen de ruit aankomt.
Nu kan ik mij voorstellen dat als je dat rooster er uit kunt wippen je dit zou kunnen vervangen door een engelse variant die je er op ze kop legt.
De uitstroomopening staat dan pal op de ruit gericht ipv 10 centimer langs de ruit lopend richting het interieur.

Volgende week eens bij de dealer vragen wat dat roostertje kost en hoe het er in het onderdelenboek uitziet.
en of het mogelijk is.
Als citroen dit niet oplost dan zelf maar eens wat origineels verzinnen uiteraard. Want ik ben nu na 2 maanden rijden in de ph3 dit euvel goed zat. Ramen die dichtslaan en niet ontwassemen daar kan ik slecht tegen. De ph1 had dit euvel nooit in de 9,5 jaar dat ik hem heb gereden.

Iemand wel eens over het rooster van een rechtsgestuurde C5 nagedacht om dat er op zijn kop in te monteren. Desnoods alleen het rooster gedeelte en de voorste afdekking te laten zitten.

Benieuwd naar de reactie van de echte techneuten van dit forum.
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
XantiaC5Ph1Ph3 schreef:
Benieuwd naar de reactie van de echte techneuten van dit forum.
:smt017



en toen bleef het stil........


Zo werkt het hier niet helemaal meen ik :roll:

S6 verder.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Welk rooster zou je om willen draaien? Dat ding bovenop is asymmetrisch, dus draaien is kansloos.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Op het duitse forum staan wat plaatjes van personen die middels gezette aluminium deeltjes de luchtstroom naar het raam laten gaan; is niet echt mooi, maar schijnt wel wat te doen. (ik kan het topic niet zo snel meer vinden, zoek ff verder)

Ook zijn er een paar die een extra verwarming hebben toegepast omdat ook de ruitenwissers anders steeds bevriezen omdat de ruit niet warm wordt.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
toch begrijp ik het niet hoor... :oops:
ik rij nu dik 3 jaar met mijn ph3 en ik heb er geen last van ... :smt017
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Als mijn raam beslaat en druk op het knopje van de voorruitverwarmen is het zo weg! :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
Het is goed om te zien dat dat rooster er uit kan. Als ik een engels rooster bestel is deze in spiegelbeeld. Dan zaag ik heel voorzichtig de spijltjes er uit en kan deze in mijn eigen rooster zetten. Door het feit dat het engelse stuur ook een gespiegeld rooster heeft staat dan de blaasopening netjes naar het raam toe in plaats van langs de ruit blazen zoals ie nu doet. Dan ziet het er op het oog netjes uit en niet zoals andere duitsers het gedaan hebben met stukjes aluminium etc om de luchtstroom af te buigen. Ik denk dat ik op die manier het hoogste rendement kan behalen.

En ja voor de gene hier op het forum die er geen last van hebben. zou ik zeggen houden zo.
Je kunt je wellicht niet voorstellen wat voor ergenis het oplevert als je op straat stil staat te wachten voor de mist is opgetrokken. En dat terwijl je snel je kinderen op tijd op school wilt afzetten.

Ik kwam er vannet nog achter dat ik hier nog een electrisch element heb liggen die ik ook nog wel in bak bij kan plaatsen. Dan is het vanaf seconde 1 dat er een warme fohn staat op het raam.

Als ik dan toch het rooster ga aanpassen dan doe ik het maar goed ook. Dan heb ik er de komende zes jaar weer veel plezier van.
HJL
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 feb 2011 23:55
Auto: C5 tourer 2.2HDI 200 exclusive
Opties: GPS detectie pack exclusive plus, leder pack, beschermingspack, Afil, Hifi audio
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13735
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 112000
Kleur: Gris aluminium
Locatie: 3620
C5club Rookie
C5club Rookie
Sedert een paar weken is er nu een nieuwe aanjager geplaatst ( de derde al, de vorige in Februari '11) en sedert deze nieuwe aanjager is het aanwasemen van de ruiten veel minder + na het starten als de ruit volledig aanwasemt is ze ook sneller vrij. Gisterenavond met besneeuwde kledij in auto gestapt dan begon de voorruit na een 5 tal km te beslaan aan onderzijde en langs de A-stijlen aan beide zijden, voorruitontwaseming opgezet en binnen de 2 minuten was de voorruit 100% vrij, voor het vervangen van de aanjager was dit niet mogelijk zelfs gedurende een rit van 80km en met welke instelling van de airco ook. Naar men mij hheft gezegd zou er nu een aanjager van 't nieuwe type inzitten, de vorige twee waren van 't oude type(het verschil????). De temperatuurregeling werd bij mij in de war gestuurd door de warmte van 't Navidrive, na het plaatsen van de extra koeling en op dit moment ook al de derde nieuwe navidrive zijn er geen problemen meer met de temperatuurregeling. Voor het bevriezen van de voorruit is het nog wachten op wat kouder weer en sneeuwval, Gisterenavond was er al sneeuw tijdens de terugrit vanuit de Oostkantons, maar de temperaturen waren nog niet laag genoeg. Moest de voorruit nu nog bevriezen dan ga ik aan de twe voorste lamellen van het ventilatierooster iets affrezen zodat de luchtstroom daar meer naar de voorruit stroomt( heb al geëxperimenteerd met platjes waarbij ik de luchtstroom van die 2 eerste richels op de voorruit richtte en dan was deze in geen tijd ijsvrij.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als je toch gaat zagen, waarom zaag je dan niet een vierkant stuk uit je eigen spijlen en lijm die omgekeerd weer terug? Die engelse gaat omgekeerd ook niet passen lijkt me . Het is een zeer asymmetrisch rooster zo te zien die aan 1 kant scheef loopt. Omdraaien gaat dus nog steeds niet passen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Herman schreef:Als mijn raam beslaat en druk op het knopje van de voorruitverwarmen is het zo weg! :smt023
Hier ook, als ik 's morgens vertrek gewoon even op de knop drukken en weg is de mist voor mijn ogen ;)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Van mijn ventilatie klopt nog steeds niet veel, maar de raamontwasemingstand doet het prima. Wel bij normale stand vaak een mistig randje onder aan de ruit bij heel erg (langdurig) vochtig weer.
De auto 'droogt' kennelijk niet heel erg goed tijdens het rijden.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
gisteren met 5 man en de hond naar Denhaag geweest...
en tot dortrecht was het toch nat weer...
en ik moet zeggen.. geen last gehad...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb de middenconsole opengemaakt bij de versnellingspook mede omdat ik wel eens wilde kijken waar al die hitte vandaan komt.

Ik trof daarin een pijp helemaal links en rechts aan die langs de radio naar beneden lopen. Vermoedelijk voor de uitstroom openingen achter. Deze was verder niet geisoleerd, er zat alleen geluidsisolatie aan de binnenkant van de console zelf. Daar heb ik dus een stuk radiator folie tussen gestoken links en rechts.

Tevens is er een pijp die achter de radio langs loopt en dan vorkt in 2en om de versnellingspook naar beneden (vermoedelijk voor de voeten verwarming achterin). Het stuk wat vorkt bleek bij mij wat speling in te zitten ( ik drukte het links en rechts naar onderen vast en toen schoof het los onder de radio en vice versa) . Dus ik acht het niet onmgelijk dat daar hete lucht ontsnapt. Ik heb hem onderaan vastgeklikt en onder de radio de verbinding met duct tape omwikkeld en daarna er ook nog radiator folie overheen gedaan.

Ben benieuwd of de warmte nu wegblijft uit de middenconole. Zo niet, dan plaats ik nog een ventilator. Uiteindelijk als de warmte niet weg kan zal de boel onherroepelijk opwarmen. Maar als er een beetje lekt en nu niet meer, dan zou het een stuk verbeterd meoten zijn.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2011 11:47
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Opties: geen idee
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 134000
Kleur: zwart
Locatie: Groningen
C5club Rookie
C5club Rookie
Dat is waardevolle informatie, dankjewel exroosje.
Ik lees graag wat je ervaringen zijn.
Plaats reactie