C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
trage auto

Bericht door maeseelek »

Hoi,

Ik ben gewoon om met de phII te rijden. Nu rij ik 2 dagen met de phI rond en moet zeggen, wat een trage bak. Die trekt aan geen kanten op ivgl. met de phII. Zelfs mijn broer, die meestal met de smart rijdt vond dit gisteren. Klopt dit, andere ervaringen, ... ? Hij gaat nooit boven de 2500/3000 toeren tenzij bij een kick-down.

Desalnietemin rij je wel overal je snelheid. maar stoplichtsprintjes durf ik er toch niet mee te doen.

(gelukkig vanavond de phII terug onder m'n voeten)
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

hmpf, mijn pa zal er dan wel een slaapwagen van gemaakt hebben ...
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Wou je mijn ZX proberen?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

no thx :) maar tblijft een slak
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Jammer, had weleens in een C5 HDI-aut willen sturen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Kom maar eens langs... :wink:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Harm van Beek schreef:Kom maar eens langs... :wink:
Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... :shock: :shock: :shock:
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 248
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:38
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Arnhem
Contacteer:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Bericht door The F Mister »

Ja ik mag nog steeds niet :?
C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

EW schreef:
Harm van Beek schreef:Kom maar eens langs... :wink:
Dat je daar 10 dagen voor nodig had..... :shock: :shock: :shock:
Moest ff de verzekering checken.... :wink:




Zag het eigenlijk vandaag pas staan :oops:

Enne F, als je zo graag wilt, kom je toch een keer hier naar toe?? :wink:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
stretchfan
stretchfan
Trage Automaat

Bericht door stretchfan »

Menno schreef:Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P
Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine?
Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel.
Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen.
Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500).
Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Groetjes, S.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Feit blijft dat de 2.0 benzine ( ongeveer zelfde aantal PK's ) geen match is voor de 2.2HDi , beide automaat en ph1 ... en dat terwijl de benzine een Berline is en de Diesel een Break ( en dus flink zwaarder ) ...

:)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
stretchfan
stretchfan
Benzine en Diesel

Bericht door stretchfan »

Tsja, appels en peren...
Dat is natuurlijk voornamelijk een koppel-kwestie en geen pk-kwestie.
De 2.0 benzinemotor heeft maar 190 Nm en de 2.2 HDI heeft 317 Nm, dat is natuurlijk ook een enorm verschil. En dat werkt het gewichtsverschil (1300 tegen 1533 kg = 18%) ook makkelijk weg.
Je zou ook kunnen zeggen, dat de 2.0 benzinemotor eigenlijk een beetje zwakjes is voor de automaat.... :roll:
Groetjes, S.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Ik heb een Xantia gehad met 2.0-16v en die was toch echt ( veel ) rapper , in de C5 vind ik de 2.0-16v een beetje 'dood' aandoen ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: Trage Automaat

Bericht door maeseelek »

stretchfan schreef:
Menno schreef:Geen last van .... alleen vanaf nul duurt het even om op stoom te komen ( meer gevoelskwestie ) , 'stoplicht' sprintje ( hoe kinderachtig ook ) kan best zo nu en dan :wink: ... ook zonder kickdown gaat hij best boven de 2500/3000 rpm ( met warme motor :wink: )

Vergelijk met de phII heb ik helaas niet .... wel is de 2.2 een stuk vlotter dan de 2.0 benzine ( beide phI ) ....

Kortom geen klachten wat betreft 'traag' zijn , hij is zelfs bovengemiddeld snel :P
Welke motor had die phI Automaat, de HDI 2.0 of de HDI 2.2, of een benzine?
Ik heb zelf een phI 2.0 HDI met automaat, en af en toe is die ook traag en met moeite tot accellereren te brengen. Misschien ligt dat aan het zelflerende programma van de automaat, die zich instelt op de rijstijl. Als je een tijdje heel rustig gereden hebt en dan plotseling snel wilt optrekken staat de automaat nog in de "rustige" instelling en reageerd niet snel.
Dit vermoeden wordt ondersteunt, door het feit dat als je in zo een geval de S stand (sportstand) van de automaat activeert, hij gelijk snel reageerd... En dan kun je natuurlijk nog altijd mit de tiptronic schakelen.
Doortrekken doet hij trouwens bij volgas in alle versnellingen tot ongeveer 4000 toeren ("hand"geschakeld of in S-stand tot 4500).
Verder heeft de phI natuurlijk nog de 4 versnellingsautomaat, en de phII een 6 versnellingsautomaat (tenminste, op de diesels en de V6). Dat scheelt waarschijnlijk ook, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Groetjes, S.
bij mij is het een vergelijk tussen de 2.2HDi phI (aut4) en de 2.0HDi phII (aut6)
de phI is gewoon luigemaakt door mijn papa denk ik :)
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Plaats reactie