Auteur |
Bericht |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 1.6 versus 2.0 diesel
Hoi,
Zal er enorm veel verschil zitten in een 1.6 en een 2.0 diesel? Dat er verschil is dat mag duidelijk zijn maar het gaat me dan vooral om de trekkracht in de bergen in Swissiesland.
In gebruik sowieso goedkoper zowel brandstof als wegenbelasting.
BTW: 122D op de teller (2005) is toch niet verkeerd?
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
01 dec 2011 00:28 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
ik kan alleen voor de 1.6 praten... en die is krachtig genoeg in de bergjes hoor... vaak genoeg mee op wintersport en vakantie geweest in de bergen...
|
01 dec 2011 06:46 |
|
 |
ciclista
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 maart 2009 11:56 Berichten: 382 Woonplaats: Roosendaal
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Bij een 1.6 mis je vooral de 6-bak, dus hij maakt wat veel toeren. Trekken doet ie goed genoeg, maar op de snelweg mis je net die verpletterende luiheid die een diesel kan hebben.
122 dkm van 2005 is bijna nieuw. De prijzen van de 2.0 zijn ook meestal hoger. Zuinig: 1,6 1:18, 2,0 1:16. Onderhoudsinterval 1,6 20dkm, 2,0 30dkm.
_________________ Alfa foto kwijt
|
01 dec 2011 09:07 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Ik rijd nu ruim twee jaar in een 1.6 HdiF. Het is geen stoplichtsprinter maar kan goed meekomen in het verkeer. Ben er nu twee keer mee op wintersport geweest en twee keer met motortrailer en twee motoren naar de Alpen. Is geen probleem hoor. Door Frankrijk met de motortrailer de CC op 130. Dan haal je de 1:18 overigens niet maar moet je meer denken aan 1:12. Die 1:18 waar ciclista het over heeft kan ik onderschrijven. Juist de laatste tijd zit ik vaak rond die 1:18 voor mijn woon werk verkeer terwijl ik in het eerste jaar vaker tussen de 1:16 en 1:17 zat terwijl ik nu juist wat vlotter ben gaan rijden. Het gemiddelde over de afgelopen 2 jaar komt nu uit op 1:16,6 en dat is inclusief de minder zuinige ritten met motortrailer en andere aanhangers. Kijk anders maar eens op mijn spritmonitor door hieronder op het linkje te klikken.
122.000 km is niet veel voor een 2005 model. Ik zit nu op het dubbele. DB wissel is bij 240.000 dus dat kan nog even. Van BJG begrijp ik dat het Fap van een 1.6 HdiF uit 2005 normaal om de 100.000 km vervangen moet worden / aan vervanging toe is, dus dat zou je nog kunnen navragen.
_________________
|
01 dec 2011 10:07 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
He Ceevijf, Ik lees in het 28-RX-ZG draadje wat nu op slot is dat je nu voor 1.6 gaat maar dan wel de achter ruitenwiser zult missen. Weet je dat zeker, ik heb hem namelijk wel? Dan zou het op de 1.6 een optie moeten zijn geweest. In ieder geval gefeliciteerd.  Ps. Zit er inderdaad niet op als ik de foto's zo bekijk. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=caxlmqvmyrj1
_________________
|
01 dec 2011 15:48 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Ceevijf schreef: Zal er enorm veel verschil zitten in een 1.6 en een 2.0 diesel? ? Ik ben begonnen met een 1.6 HDIF waar technisch niets mis mee was, als vervanger van een VW Bora 1.9 TDI Na 6 maanden ben ik overgestapt naar een 2.2 HDIF omdat ik de 1.6 wel erg traag en lui vond na 100.000 VW kilometers. Ik wil niet zeggen dat ik me geergerd heb, maar ik was er ook niet happy mee. De 2.2 heeft pit genoeg, net als de 2.0 diesel.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
01 dec 2011 16:00 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Dat is 'm inderdaad maar ik heb 'm nog niet gekocht hoor  Ik ben al een tijdje aan het oriënteren wat het beste zou zijn wat past bij hetgeen ik eigenlijk wil.
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
01 dec 2011 17:41 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Heeft nog maar weinig km voor een diesel, lijkt me geen verkeerde koop...
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
01 dec 2011 17:50 |
|
 |
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 516 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
hoi Ceevijf, Maak je maar geen zorgen over die 16HDI. Ik heb de mijne nu 2,5 jaar en is idd geen stoplichtsprinter alhoewel hij vlot meekan. Ben er van de zomer mee naar Dubrovnik geweest met een caravan van 1180kg LEEGgewicht erachter, vakantieklaar schat ik op 1400kg. Geen enkel probleem; ben er zelfs de Loiblpas mee opgereden van Oostenrijk naar Slovenie (mag eigenlijk niet, dus sssshhhh  ) en het was zero probleem, mijn vroegere CX 2500D had het moeilijker met een 800kg caravan. Ook de trucks op de autobahn in een flits voorbij. Ik heb bewust voor een 16 gekozen omdat ik een ganse week van huis ben en enkel in het weekend rijd voor boodschappen en een eventueel kort tripje, dus een duurdere 2.0 aan verzekering, aankoop, en belasting had in feite geen zin en heb er nog geen seconde spijt van gehad, enkel wat ongerust toen ik vorig jaar mijn caravan kocht (geopperd op dit forum) Neen, hij voldoet PRIMA en ja, ik heb een achterruitenwisser Groetjes Jos
|
01 dec 2011 18:37 |
|
 |
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 516 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Wat ik nog even kwijt wou : op de vakantie naar Dubrovnik had ik een gemiddeld verbruik (volgens de boorcomputer) van 8,5l/100km (ol zen Bels dus) en dat vind ik echt niet veel met een zware sleurhut erachter 
|
01 dec 2011 18:41 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Nosmo King schreef: dat je nu voor 1.6 gaat maar dan wel de achter ruitenwiser zult missen. Weet je dat zeker, ik heb hem namelijk wel? Dan zou het op de 1.6 een optie moeten zijn geweest.
de basis versie had dat niet ... mijne had hem ook... die staat ook nog te koop, maar dat is in belgie.. 
|
01 dec 2011 18:44 |
|
 |
Nosmo King
C5club Veteraan
Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10 Berichten: 1018 Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Staat hij nog steeds te koop of weer te koop?
Ceevijf, ik had na mijn bericht al in de gaten dat je hem nog niet had gekocht. Veel plezier met je zoektocht, lijkt me best leuk.
Ik moest destijds snel een andere auto hebben toen mijn Xantia de geest gaf. Ik ben 5 dagen met de motor naar het werk geweest, op vrijdag langs een dealer gereden en de auto in de showroom bekeken. Zaterdag op vakantie gegaan en mijn dealer de opdracht gegeven alles te regelen en de dag van terugkomst de dame opghaalt. Dus geen andere auto's bekeken of een proefrit gemaakt. Net als Morjos wel bewust voor een 1.6 HdiF gekozen uit kosten overweging.
_________________
|
01 dec 2011 22:09 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Ik zag het ook al ja, een 2.0 of een 1.6 scheelt best wel wat in de vaste kosten per maand. Weten jullie of er standaard wel een kabel ligt in de kabelboom voor een achteruitwisser en de stuurbedieing voor die achterruitwisser zit deze er al standaard in gemonteerd als voorbereiding? Ik mis zo'n achterruitwisser best wel. Denk dat ik toch maar eens in Almelo ga kijken ondanks dat het ruim 100km verder is  Garantie kan hier in de buurt geregeld worden das wel prettig.
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
04 dec 2011 14:41 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Om de achterruitenwisser te bedienen heb je een nieuwe Com2000 nodig.
Mijn ervaring is dat, ook al zit er maar een draadbundel (ref#) in de database, je toch soms een andere nodig hebt voor dergelijke accessoires. Je kunt dit controleren door de kofferklepbekleding te verwijderen, maar diezelfde bekleding zul je ook moeten vervangen anders past de wissermotor niet. NBer zijn zes verschillende kofferklepbekledingen afhankelijk van wisser-ja/-nee en orga#.
Een sproeier achter monteren is natuurlijk helemaal een crime.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 dec 2011 13:00 |
|
 |
ciclista
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 maart 2009 11:56 Berichten: 382 Woonplaats: Roosendaal
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Naar boven
|
 Re: 1.6 versus 2.0 diesel
Ceevijf schreef: Ik zag het ook al ja, een 2.0 of een 1.6 scheelt best wel wat in de vaste kosten per maand. Volgens Autoweek (4jr/15.000 km/jaar) scheelt het 70 euro per maand waarvan 50 euro afschrijving, Variabel dus 20 euro per maand. Nu vind ik 15.000 km/jaar voor een diesel niet realistisch. Bij 30.000 km/jaar loopt het verschil op naar 60 euro per maand ex.afschrijving. Volgens mij is bij een oudere auto de post onderhoud niet zo nauwkeurig uit te rekenen dat die 60 euro significant is. Ik kan natuurlijk niet in andermans portomenee kijken, maar 60 euro per maand verschil voor een C5 1.6/2.0 per maand ben ik niet van onder de indruk, maar het kan natuurlijk net het vesrchil zijn waardoor je net wel in een C5 gaat/blijft rijden of dat je toch maar een Astra/Octavia/C4/BMW koopt.
_________________ Alfa foto kwijt
|
05 dec 2011 13:21 |
|
 |
|