Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 storing katalysator
Nu ben ik ook aan de beurt, storing katalysator motor start op benzine en gaat vrijwel direct op 3 cilinders draaien. Na een paar minuten begint de piep en gaat het motorlampje knipperen, en tijdens het omschakelen naar gas loopt hij direct op 4 cilinders, en na enige tijd gaat de storing katalysator weer weg. Ook als de motor warm is draait hij op benzine op 3 cilinders.
Ik heb al een kleine 30.000 km de storing uitlaatgas op mijn display, er zit 5w40 olie in, de bobine is onlangs al eens vervangen en de bougies zijn ook goed
Nu is mijn vraag kan ik hier mee door rijden, het gaat maar om een paar km dat ik last heb van de storing.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
29 nov 2011 21:07 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Het is moeilijk te zeggen of het kwaad kan of niet. Als de motor op 3 cilinders loopt en er wordt in de betreffende cilinder absoluut geen brandstof ingespoten dan gaat het wel goed.
Normaal gesproken wordt de injector uitgeschakeld door het mm bij detectie van onregelmatige loop/misfire. Dus zou het goed moeten gaan,
maar: als de initialisatie door wat voor reden dan ook niet, of niet goed is gebeurd werkt de cilinderdetectie weer niet! Dus is er risico!!!
Voor een leek hanteer ik altijd de stelling: Als de motor niet op alle cilinders loopt is doorrijden niet verstandig. Ik zou er toch even naar laten kijken.
Het lijkt er overigens een beetje op dat een benzine-injector niet goed meer functioneert.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 nov 2011 23:46 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Ik vind de insteek van de TS een beetje verkeerd: Storingen MOETEN opgelost worden, dat is het behoud van je voiture........
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 nov 2011 09:10 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Dat ben ik als techneut wel met je eens.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
01 dec 2011 00:02 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
Injectoren zijn al eens ververst, was ook nog een heel verhaal. Maar ik probeer even een goede garage te vinden om hem uit te lezen. Ik laat hem nu even rustig warmdraaien tot hij op gas overschakeld. Gezien de leeftijd en k.m. stand wil ik er niet al te veel meer aan doen, hij heeft altijd goed zijn best gedaan nooit geen problemen met de vering of gas, ondanks het ontbreken van een gasfilter  . Maar ik laat nog wel even weten wat de mogelijke oorzaak is of was.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
01 dec 2011 00:36 |
|
 |
HMTV
C5club Fan
Geregistreerd: 05 nov 2011 22:28 Berichten: 79
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive Break Aut4
Opties: Schuifdak, full leather, LDWS, JBL Sound System, Alarm, Dakrail, Parkeersensoren
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10346CJ
Productienummer: 10026
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 307000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: storing katalysator
hank4all schreef: Maar ik probeer even een goede garage te vinden om hem uit te lezen. Ik kan je garage Klok-Smit in Hoogeveen van harte aanraden. Zij zijn gespecialiseerd in Franse auto's, met name Citroën. Vragen naar chefmonteur Pedro. Succes!
_________________ Groeten,
Otto
|
01 dec 2011 10:30 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|