ik had gisteren het volgende:
bij stationair lopen in een keer een ratelend geluid.
bij gas geven was het weg.
ging voor de auto staan en het kwam van de multiriem af.daar in de buurt.
daarna stukje gereden en toen was het weer weg.
krukaspoeli????????????
heb er veel over gelezen op internet,is een zwak punt lees ik overal
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 35
Lid geworden op: 30 nov 2010 16:00
Auto: 2.2 HDi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 216000
Kleur: wit
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ja, het kan de krukaspoelie zijn. Maar ik weet niet zeker of de 2.2 HDi wel een motor is die daar problemen mee kent.
Ik zou eerder de poelie van de dynamo verdenken...
Ik zou eerder de poelie van de dynamo verdenken...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie


Berichten: 35
Lid geworden op: 30 nov 2010 16:00
Auto: 2.2 HDi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 216000
Kleur: wit
ik meen gelezen te hebben dat de 2.2 ook hier last van heeft
moet een zwak punt zijn staat op het net zo hier en daar
moet een zwak punt zijn staat op het net zo hier en daar
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Met een Vin nummer is te controleren of die van jou zo'n trillingsdemper in de poelie heeft.
Ze zijn er met en zonder, dat heeft te maken met de dynamo. Als die een vrijloop heeft is een trillingsdemper niet nodig.
Overigens is doorrijden met een defecte krukaspoelie zeer af te raden. Er kunnen delen achter de distributie-kappen terecht komen en daar schade veroorzaken!
Zwak punt zou je ook kunnen betitelen als slijtagedeel dat op tijd vervangen dient te worden....
De slijtage is namelijk wel op tijd te zien aan de poelie zelf.
Ze zijn er met en zonder, dat heeft te maken met de dynamo. Als die een vrijloop heeft is een trillingsdemper niet nodig.
Overigens is doorrijden met een defecte krukaspoelie zeer af te raden. Er kunnen delen achter de distributie-kappen terecht komen en daar schade veroorzaken!
Zwak punt zou je ook kunnen betitelen als slijtagedeel dat op tijd vervangen dient te worden....
De slijtage is namelijk wel op tijd te zien aan de poelie zelf.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

