auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km....
Auteur |
Bericht |
C5-er
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00 Berichten: 396 Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
ET heeft hier wel gelijk denk ik. Voordat de linker ADAL werd vervangen had ik ook last van uiteenlopende kwaliteit van het veercomfort, gaande van goed tot ronduit belabberd. Die schokken worden dus veroorzaakt door de speling in dat achterste draagarmlager. Je hebt dus twee problemen die dienen verholpen vrees ik dan ook.
_________________ vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
|
27 nov 2011 12:24 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Mijn auto kwam helemaal niet meer omhoog en ik ben er mee van Calais naar huis gereden zonder schade.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 nov 2011 12:57 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Maar als het zo erg is krijg je denk ik wel een permanente melding: ernstige storing vering (max 90km/h). Omdat de auto merkt dat de hoogteregeling niet meer reageert.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 nov 2011 14:17 |
|
 |
willemj
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 okt 2010 21:59 Berichten: 46 Woonplaats: 074
Auto: Break 2.0 Hdif ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 314000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
|
27 nov 2011 14:27 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Hey jongens, de rit is goed verlopen en onze dame heeft zich goed gedragen. Deze morgen ging ze normaal omhoog als ik ze van slot deed. Na 2 en een half uur stilstaan stond ze nog op hoogte. Morgen zal ik haar sowieso binnen doen bij een dealer hier in de buurt zodat het kan gemaakt worden. Evel twin: Ze heeft haar aanslag blokken normaal nog denk ik. En dat omlaag zetten doe ik voor de batterij te sparen. De auto staat regelmatig langdurig stil. Soms een 2-3 weken. En als je haar op de laagste stand zet, begint de pomp ook niet te draaien als je auto open doet. Dan start ik eerst de motor. En dan laat ik haar omhoog komen. Zo heeft de motor alle stroom om te starten, ook als de batterij wat minder vol is door een langdurige stilstand. Dat bedoel ik hiermee. Is een trukje ik bij mijn alfa ook gebruikte omdat die ook een pomp had die direct stroom begon te trekken ( voor de versnellingsbak). En ik hier ook eens niet weggeraakte door een lange stilstand in combinatie met die pomp die begon te draaien. Dus had die mechanieker een schakelaar gezet zodat ik die pomp na de start kon opzetten en hierna heb ik geen problemen meer gehad.
|
27 nov 2011 17:32 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Vandaag bij de garage geweest om een afspraak te maken. Ze hebben het vloeistof niveau ook nagekeken. Hun vemoeden is dat het geen lek is maar een elektroklep die niet goed werkt omdat de vloeistof nog op niveau stond. Ik heb hun ook opgedragen om een volledige controle te doen van het veersyteem. Zodat we met en gerust hart verdern kunnen genieten van onze dame haar veercomfort.
|
28 nov 2011 13:20 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Vaag....
De vloeistof stroomt namelijk bij een lekke veercilinder gewoon terug naar het reservoir.
Aan de andere kant: Je auto "dondert" ook haast naar beneden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 nov 2011 15:11 |
|
 |
Bart1979
C5club Fan
Geregistreerd: 15 apr 2009 12:54 Berichten: 80 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Opties: PDC, CD-wisselaar
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8891
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Volgens mij heeft de C5 geen retoursysteem zoals de vorige versies HP. Er is dus geen sprake van dat bij een lekke veercilinder de vloeistof terug stroomt naar je reservoir. ET heeft eens iets gezegd over andere fabricage toleranties bij de Hydractive 3 onderdelen, en dat er daardoor geen constante lekkage meer is, en dus ook geen retour meer. Een lek zou dus gewoon naar buiten moeten komen. 
_________________ Alleen een Citroën rijdt als een Citroën
|
28 nov 2011 16:36 |
|
 |
willemj
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 okt 2010 21:59 Berichten: 46 Woonplaats: 074
Auto: Break 2.0 Hdif ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 314000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Peeke 1972, ik weet niet of je het draadje waarvan ik de link hierboven gegeven heb, nog hebt doorgelezen, maar ik zou het nog even aanzien. Soms gaat dit probleem spontaan weer over. Zelf heb ik die ervaring in ieder geval wel. In het genoemde draadje heb ik het volgende ingebracht:
Ook ik vond dit voorjaar mijn C5 's morgens met de achterkant naar het laagste punt gezakt. Van de ene op de andere dag. Ik ben er, op advies van een mij bekende garagehouder (citroenspecialist), mee doorgereden. Hij gaf aan dat er wellicht een klepje open was blijven staan. Na een weekje trad het probleem weer op. Het herhaalde zich nogmaals een aantal weken later. Steeds kwam de C5 na het openen van de deur weer op rijhoogte. Sindsdien is het problemen niet meer opgetreden. Wel heb ik in die tijd de auto een aantal keren heen en weer laten gaan van de hoogste naar de laagste stand. Of dat heeft geholpen weet ik niet, maar de gedachte er achter was dat de rommeltjes met de vloeistof dan wat heen en weer stromen en zich niet meer in de buurt van het/de klep(jes) bevinden.
WillemJ
|
28 nov 2011 17:00 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
En dat is in ieder geval de goedkoopste oplossing, duurder kan altijd nog... en voor zolang het werkt " Niks meer aan doen " 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
28 nov 2011 17:12 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Bart1979 schreef: Volgens mij heeft de C5 geen retoursysteem zoals de vorige versies HP. Er is dus geen sprake van dat bij een lekke veercilinder de vloeistof terug stroomt naar je reservoir. ET heeft eens iets gezegd over andere fabricage toleranties bij de Hydractive 3 onderdelen, en dat er daardoor geen constante lekkage meer is, en dus ook geen retour meer. Een lek zou dus gewoon naar buiten moeten komen.  De C5 heeft wel zeker een retoursysteem op het hydraulisch veersysteem. Normale retourlekkage gaat gewoon terug het reservoir in. Ik denk dat je ET wellicht verkeerd hebt begrepen?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 nov 2011 20:06 |
|
 |
Bart1979
C5club Fan
Geregistreerd: 15 apr 2009 12:54 Berichten: 80 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Opties: PDC, CD-wisselaar
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8891
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Wat ik bedoel is dat er bij hydractive 3 geen systeem meer is met lekzakken en retour op die manier naar het reservoir. Dat er ook vloeistof terug moet stromen bij het zakken van de auto bijvoorbeeld, dat is inderdaad ook een retour stroom, maar niet diegene waar het hier om gaat.
De lekzakken bij oudere hp systemen vingen de 'ge-engineerde lekkage' op langs de seals in de veercilinders. Dit is bij ha3 niet meer zo, en dus zou een lekkage van de veercilinder moeten betekenen, dat de LDS naar buiten komt en op straat belandt. Is dat niet het geval, en ligt de auto toch op de grond, dan zou ik idd andere oorzaken gaan zoeken...
_________________ Alleen een Citroën rijdt als een Citroën
|
28 nov 2011 20:32 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Daarbij is er toch een verschil tussen de PH1&2 en de PH3? En bij die laatste heb ik het niet over de wokkelaars Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
28 nov 2011 20:33 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Toch heb je wel lekzakken.
En er zitten twee aansluitingen op. Eén terug naar het reservoir en één die ergens anders in verdwijnt.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 nov 2011 21:16 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: auto sinds vandaag op kont, kan ik morgen nog een 140 km
Ik zal proberen het duidelijk te maken mbv een afbeelding:
Afdichting 9 en 8 zorgen voor afdichting van de zuiger. Lekt daar toch vloeistof langs dan zakt de auto, de olie komt tussen ring 8 en 7 terecht. Via het bovenste retourslangetje verdwijnt de LDS naar het reservoir. (bovenste tuitje op lekzak 3 zit tussen ring 7 en 8)
Als er nu ook nog olie langs afdichting 7 lekt komt het in de lekzak (3) waarop ook het onderste retour/ontlucht slangetje zit aangesloten. Dit slangetje verdwijnt in de holle achteras.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 nov 2011 21:57 |
|
 |
|