Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
2.0 HPI to do or not to do?
Auteur |
Bericht |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
dat klopt maar dat kwam omdat ik een super berline meende te zijn tegengekomen.
Vervolgens ben ik met wat andere voorbeelden gekomen die me aanstonden. Maar een paar posts terug heb ik ook geschreven dat ik mijn oorspronkelijke plan aanhoudt,wachten tot jan/febr. En dan ga zoeken naar een 2 liter break automaat. Kan me indenken dat het wat vewarrend was ja.
|
14 nov 2011 21:02 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Helder! Ik heb zelf ook een tijdlang gezocht naar een 2 liter break, alleen al zo'n zoektocht met voorpret is een genot.. 
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
14 nov 2011 21:19 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ronald schreef: Inderdaad, ´zwarte beurt´ zit er aan te komen en de drukgroep/koppeling gaat stuk binnen nu en 30.000 km. Terwijl mijn 2001 LP tot 190km gereden heft zonder koppelingellende ? Beetje voorbarig... Citaat: Ik vind het leer zowel voor als achter niet strak zitten. Kwestie van eens goed reinigen/behandelen/invetten. Leer rekt nu eenmaal als er +80Kg op gaat zitten... En ach, in het ergste egval, leer erkt, stof scheurt... Citaat: Andere radio, lelijk.
Visueel wel, maar het zal vast beter klinken...
_________________ Johan
|
15 nov 2011 00:10 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
peeke 1972 schreef: Wil hier toch eens iets kwijt rond het geval Hpi. De meeste zeggen van haar niet te nemen met die motor. Maar als je gewoon eens op zoek gaat naar een specialist die die motorversie door en door kent. Alfa heeft een gelijkaardige motorversie gehad waarmee dezelfde problemen waren. Het hebben van een HPI hoeft geen probleem te zijn, maar waarom zou je risico's nemen als er veel meer non-HPI's te koop staan ?
_________________ Johan
|
15 nov 2011 00:16 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
jpiek schreef: Ronald schreef: Inderdaad, ´zwarte beurt´ zit er aan te komen en de drukgroep/koppeling gaat stuk binnen nu en 30.000 km. Terwijl mijn 2001 LP tot 190km gereden heft zonder koppelingellende ? Beetje voorbarig... Mijn ph1er staat op bijna 200.000 en de koppeling geeft nog geen enkele aanwijzing dat hij aan het slijten is. Dus wat dat betreft, de koppelingsperikelen zijn zo afhankelijk van niet te controleren zaken als rijgedrag van de vorige eigenaar, dat je op basis daarvan de auto niet hoeft te laten staan. De distributieriem is wel een ding om op te letten inderdaad!
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
15 nov 2011 08:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
jpiek schreef: Het hebben van een HPI hoeft geen probleem te zijn, maar waarom zou je risico's nemen als er veel meer non-HPI's te koop staan ? Financiëel voordeel, mooie techniek en een HPi is zeker een Exclusive.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 nov 2011 11:27 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Maarten schreef: De distributieriem is wel een ding om op te letten inderdaad! Wat ik al zei, bij de onderhandelingen een 120K beurt + verse APK erbij eisen 
_________________ Johan
|
16 nov 2011 01:13 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
EvilTwin schreef: Financiëel voordeel, mooie techniek en een HPi is zeker een Exclusive.
Dan zou ik de V6 aanraden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
16 nov 2011 07:13 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
ik rij gemiddeld 20k per jaar dus weet niet of een v6 interessant is....
|
16 nov 2011 08:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Het is ruwweg het verschil tussen
1:12 (1600L brandstof/jr) en 1:10 (2000L brandstof/jr)
plus wat extra wegenbelasting vanwege het gewicht. Als je per se een V6 wilt is dat nog wel te overzien qua kosten.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 nov 2011 10:46 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik denk dat een V6 ook een tikkie duurder is in onderhoud? ik hoef niet perse aan een V6, 2 liter doet het voor mij ook.
Ik ben gewend vrij goedkoop auto te rijden dus denk dat een V6 voor mij niet interessant is.
|
16 nov 2011 12:20 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Valt wel mee:
kosten voordeel V6: ietsje meer olie, maar kan met iets minder beurten uit, langer distributie-interval. (240dkm) Betere, sterkere bak (zowel automaat als handbak)
kosten nadeel V6: 16" standaard ipv 15" (160eur vs 100eur ps) remmen (ietsje vaker) Meer bougies, meer bobines en inlaatspruitstuk moet eraf voor vervanging achterste drie. (100dkm)
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 nov 2011 12:28 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik heb zowel een V6 als een HPI gehad en vind het kostenverschil overzichtelijk. Het reele verschil in verbruik is zelfs nog kleiner als ET schetst, omdat je het ook nog hebt over automaat vs handgeschakeld. Die V6 is in zijn categorie gewoon een zeer efficient ding.
Een kleine beurt van een V6 is nauwelijks duurder als van een 2l (vooral door meer olie). Een grote beurt is alleen duurder als er bougies moeten (elke 60Kkm). Distributie is vanaf de ph2 eigenlijk geen issue meer, maar is planbaar en evt goedkoop in te kopen bij een specialist. .
Dit is echter allemaal waar tot er iets stuk gaat. Omdat de V6 minder courant is zijn onderdelen gewoon duurder (ook al omdat er geen aftermarket parts voor zijn) en er zitten er meer op. Bv uitlaat : 900 euro . kats 1500 euro Automaat revisie 2000 euro .
Ik ree ook ca 20K km /jaar n vond ik het verschil waard?: jazeker, 100% De HPI en de gewone 2l zijn tov de V6 brulboeien. De V6 geeft je bij gasgeven altijd weer een glimlach. Een V6 zit ook altijd goed in de spullen (maar die kunen natuurlijk ook weer stuk)
Terug nar het origineel topic of je wel of niet een HPI kunt kopen: als ie goed loopt kun je er wel een koopje aan hebben juist vanwege de slechte reputatie. Echter het zijn altijd 2001-2 modellen, dus die zijn sowieso niet zo veel meer waard.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
16 nov 2011 15:02 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Gisteren terug gekomen van vakantie, en heb de terug weg gereden van Amsterdam naar huis in de 2 liter automaat van mijn pa icm cruise controle pure luxe hoe dat rijdt! Toen ik van mijn ouderlijk huis naar huis reed in mijn eigen 17 jaar oude carina viel dat toch wel wat tegen qua geluidsoverlast. hoewel je die 2 natuurlijk niet met mekaar kunt vergelijken...
Ik ben nog in overweging wat het wordt 2 liter of 3.0 v6 ligt er denk ik aan wat ik tegenkom.
|
28 nov 2011 11:37 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|