2.0 HPI to do or not to do?
Auteur |
Bericht |
liftbackluca
|
 2.0 HPI to do or not to do?
Ik heb een mooie gave C5 Hatchback gezien, met een 2 liter hpi motor.
Ik las diverse topics over deze motorvariant maar kan er niet de vinger op leggen of het nu wel of niet to do is.
Excuseer me voor een evt. dubbel topic maar het is van belang dat ik hier een concreet antwoord op krijg. Wil er morgen meteen voor bellen.
|
13 nov 2011 21:18 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Nee, niet doen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
13 nov 2011 21:21 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ok dat is duidelijk, maar wat zijn dan de minpunten van deze uitvoering?
|
13 nov 2011 21:26 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Het grootste probleem is dat het een motor is die maar kort gevoerd is en die niet heel veel verkocht is.
Daardoor ontbreekt het aan monteurs met kennis van de nukken van deze motor.
Daarbij is die motor ook alweer een jaar of 8 à 9 van de markt dus de onderdelenleverantie zou ook weleens wat minder kunnen gaan worden (vrees ik)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
13 nov 2011 21:40 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
ok dank je 
|
13 nov 2011 21:59 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik had er ook zo een en sluit me bij het antwoord van EW aan wat betreft de nukken. Het brandstofprobleem heeft niemand voor mij kunnen oplossen. 
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
13 nov 2011 22:08 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ok bedankt, ik heb ook nog een ligne prestige gevonden.
Donkerblauw met leer, gewone 2.0 16V morgen maar eens bellen...
Hartstikke bedankt luitjes!
|
13 nov 2011 22:41 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Zoeken hier op HPI. De grote attractie: Mooiste uitvoering, weinig km´s, 2001/2002, zeer lage prijs. Zelf beslissen, maar weet wat je doet. Met de informatie die jij hier nu geeft betreffende voorkennis zeg ik: zeker niet doen. Je krijgt al een dikke pluim door eerst hier te vragen en dan pas te kopen. Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
13 nov 2011 22:42 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
liftbackluca schreef: Donkerblauw met leer, gewone 2.0 16V morgen maar eens bellen...
Bleu Mauritius, met dualtone dashboard en leer. Vaak begeerd. Qua kleurstelling top of de bill, vind ik. Laat maar zien hier voor je koopt. Gewoon 2.0 is veiliger. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
13 nov 2011 22:46 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Ik zit al jaren op div. fora en zodoende vraag ik eigenlijk altijd alvorens te kopen. Op jouw vraag hier de link! Super bedankt dat jullie me voor een potentiële misstap hebben behoedt. http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/8087821Geen station en geen automaat maar hij sprak me meteen aan en dan voor die prijs....
|
13 nov 2011 23:01 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
-1 voor de lomp gemonteerde telefoonhuder, dat kan 10 keer beter en netter.
Ziet er verder best puik uit. Pas je wel op met de KM stand ? Distributieriemen moeten bij 120K, of zouden eigenlijk deze maand gedaan zijn (10 jaar)...
Mooi wisselgeld voor de onderhandelingen, een 120K beurt incl alles en een verse APK natuurlijk. Ph1 2.0 LP is een fijne wagen. Ik mis HA3 eigenlijk nog steeds....
_________________ Johan
|
13 nov 2011 23:58 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Inderdaad, ´zwarte beurt´ zit er aan te komen en de drukgroep/koppeling gaat stuk binnen nu en 30.000 km. Ik vind het leer zowel voor als achter niet strak zitten. Is dit after-marketspul heren en dames van het forum ? Leer en elektrieke stoelen ging toch samen ? Andere radio, lelijk. Originele Silverstone velgen, 15", mooi. Twijfel bij deze.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
14 nov 2011 00:13 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Hmm dus niet echt interessant voor me, mijn huidige auto gaat weg ivm kosten die eraan zitten komen en dan heb ik de meeste kosten zoals koppeling en distributie al gehad. Ik denk dat ik maar gewoon volgens plan wacht tot jan/febr. dan kan ik een 1500 meer uitgeven dus ook lagere km standen auto's zien te vinden. Bedankt in elk geval! Deze wilde ik eerst voor gaan: http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/8025646Deze staat in de buurt maar volgens gegevens rdw heeft ie em pas 8 a 9 maanden, die zal dus wss ook weg gaan ivm aankomende kosten (lijkt mij) En deze heb ik ook al 3x bekeken is automaat 2 liter maar heeft iets wat me niet aanspreekt maar kan niet zeggen wat. http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/8364566Deze heb ik vrij weinig op aan te merken wat vindt men hiervan?Die viel eigenlijk af ivm ontbreken automaat, maar goed hij heeft dan wel weer cruise controle en het ontbreken van de automaat zal alleen maar positief aan het benzine verbruik meewerken denk ik..... Denk dat ik daar morgen eens voor bel, als ze me ook nog een leuke deal op mijn oude auto geven zou deze het wel s kunnen zijn, leuke kleur, leuke opties... http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/8147620
|
14 nov 2011 01:33 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Die laatste zeggen ze dat het een Exclusive is, maar dat is het niet.
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
14 nov 2011 09:27 |
|
 |
liftbackluca
|
 Re: 2.0 HPI to do or not to do?
Vond het al vreemd, ik miste de hout inleg hoewel ik het niet erg vindt dat dat er niet in zit.
Zolang als ie de opties als beschreven maar heeft vindt ik het best.
|
14 nov 2011 09:51 |
|
 |
|