C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Vandaag het probleem dat de achterklep niet meer van het slot af wil.
Ik heb hem wel kunnen openen door middel van een klein schroevendraaiertje in het slot te steken en het palletje op te schuiven.
Maar hij wil niet meer los komen.Het motortje hoor ik ook niet meer. Dus het slot geheel er uit gehaald en even op een losse psu gezet (12v) daarop reageerde het motortje wel en komt het slot dus los.
Tot zover gaat het goed maar nu.............................

Het slot krijgt dus ergens geen spanning meer?! welke draad of draden zijn het want ik kan het niet volgen de draden verdwijnen uiteraard in de klep en ik zie de rubber huls van de klep naar de auto daar zie ik een heleboel draden in.
Of kan het nog een zekering zijn? de andere deuren doen het wel gewoon.

Groet Roberto
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Kijk eerst eens naar de zekeringen.
Indien deze goed zijn zal er waarschijnlijk een draad breuk zitten in de kabel boom die links achter naar binnen gaat.
Kun je los halen door de bekleding bij het raam los te halen en de stekker los te maken dan de draad boom er uit halen en verder kijken waar de breuk zit.

Succes er mee. ;)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
ok ik zal eens kijken of ik iets kan vinden van de zekering.
Maar als de andere deuren wel gewoon reageren kan het dan toch nog zijn dat de achterklep appart een zekering heeft?


Groet,
Roberto
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Volgens mij heeft hij ook een aparte zekering, maar als de stroom wordt onderbroken door een breuk heeft dat geen effect op de zekering zoals ik zelf heb ondervonden. even zoeken en je vindt mijn draadje hier over.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Mocht je slot stuk zijn dan heb ik er nog eentje liggen.

Bij mij was het slot niet stuk maar kon je hem soms niet ontgrendelen. Echter bij op slot / van slot ging hij alsnog open. Als je dat hebt, dan ligt het aan de schakelaar van de ontgrendeling (zie mijn post daarover)

Voordat ik daar achter was had ik dus al ergens een ander slot geprobeerd.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
een zekering kan ik zo niet vinden in de tabel maar ik heb een aantal zekering nagekeken en die zijn allemaal goed.

Nee volgens mij is het slot zelf niet defect want ik heb het slot eruit gehad en op een externe 12v geprobeerd en daarop werkt het wel. Ik denk dat het gewoon weg geen spannning meer krijgt..
in de auto hoor ik het motortje van het slot ook helemaal niet aanslaan.

Groet,
Roberto
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Even de kabel door meten en dan weet je het zeker.
Maar ik ga uit van een draad breuk. in de knik bij de linker kant van de achterklep. :mrgreen: :smt080
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33559
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik denk ook een draadbreuk, komt vaker voor door slijtage en de wijze waarop de doorvoer is gedaan ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Met name komt dat door het op knik belasten van de draad.
Elke keer open-en-dicht betekent opnieuw knikken van de draden. En uiteindelijk breekt dat.

Bij de Xantia Break was dit al een bekende kwaal, ik heb het zelf aan beiden zijden gehad.
En op XCNL zijn heel wat verhalen te vinden van lotgenoten :evil:

Onbegrijpelijk dat dit zó geconstrueerd is.
Draden moet je niet zó op knik belasten, de doorvoeringen hadden iets van 20 cm uit elkaar moeten liggen, dan waren de draden (voornamelijk) op torsie belast geworden. En dat kan geen kwaad.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik heb dit probleem ook gehad. Bleek draadbreuk te zijn. Bij een garage laten repareren (ben niet zo'n doe-het-zelver, zeker niet met elektriek in de auto :( ), kostte € 109,34 incl btw. Was uur werk à € 87,50 en € 4,38 aan hulpmaterialen :shock:
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
even een overzicht tot nu toe.
Ik heb aan de zijkant waar de draadinvoer zit het plastic losgehaald en langs het raam een connector gevonden.
Vanaf die connector gaan de draden inderdaad door naar het slot.
Vanaf het slot zittten 3 draden 2 kon ik er terug vinden met een ohm meter op de plug de ander loopt volgens mij via het switchje wat je met het handvat bedient om de klep te kunnen openen.
Vanaf 1 van die 3 draden kwam ik dan ook op de plug van die switch terecht terwijl de 2e draad van die switch ik niet terug kan vinden. Waarschijnlijk zit daar dus de breuk in.
Maar nu is de vraag welke draad is het dat moet ik nog uitzoeken
of is er iemand die van dat gedeelte een elektronisch aansluit schema heeft.

word vervolgd :arrow:
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 aug 2006 12:41
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Locatie: Hellevoetsluis
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Hoi Roberto,
Heb ik ook gehad met mijn vorige C5. Het bleek een breuk te zijn in een draad in de kabelboom die naar de achterklep leidt. Er bleek ook een andere draadje nog los te zitten. Mijn garage heeft het toen gefikst waardoor knop van de vering(hoog/laag van de achterkant van de auto ook weer werkte en uiteraard de klep weer geoon open ging. Zie ook mijn eerdere bericht over de achterklep.

:cit4 :cit4

Joop
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Hoi hoi,

Ik heb eeb schema gevonden waar ik wel wat aan heb en misschien een van jullie ook. ik heb er maar een stukje van genomen omdat het hier alleen om het slot van de achterklep gaat.
Het gedeelte wat geel is gemaakt dat heeft te maken met het slot en het switchje achter het handvat.
De andere kant boven in het schema zijn volgens mij de aansluitpunten in de plug die bij het achterzijraam zit.

Het blokje 6222 is het feitelijk slot!

En volgens mij is bij mij het draadje van switch 6262 naar de plug gebroken.
Groetjes Roberto
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 mar 2010 13:06
Auto: C5 2.0 HDi Prestige Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 276371
Kleur: grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Goirle
Hoi ben ik weer

En ja er was een kabel breuk.

De volgende punten zijn met elkaar verbonden van blok 6222 dat is het slot.
Pnt 1 = pnt 5 op de connector
pnt 2 = pnt 2 van blok 6262 dit is de switch achter het handvat.
pnt 3 = pnt 6 op de connector

Dan van blok 6262 dit is dus de switch
pnt 1 = pnt 7 op de connector
pnt 2 = pnt 2 op het blok 6222 dat is het slot.

bij mij was dus de breuk in de draad vanaf de switch pnt1 naar de connector pnt 7.

op de connector zitten maar een paar aansluitingen hij is dus niet vol bezet.
alleen de punten 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 14 worden gebruikt.
Als je de connector los hebt en je gaat het ohms doormeten dan heeft pnt 2 van blok 6262(de switch) contact met de volgende punten van de connector.
pnt 3, 4, 10, 14 Deze punten hebben dus een gemeenschappelijke soort massa (niet een echte massa van de auto!).

Ik hoop dat mijn uitleg wat verduidelijkt. In ieder geval bij mij is het probleem verholpen.
Ik heb nl. de defecte draad die gebroken was uit de rubber huls gehaald en daar weer een nieuw stukje draad doorheen gedaan. Deze heb ik aan beidde kanten weer aan de oude draad gesoldeerd en dusdanig terug geplaatst dat er geen trekkracht op komt.

Groetjes Roberto
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2011 20:18
Auto: c5 break 110pk hdi 2004
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 190.000
Kleur: zwart
Ik wil terzake dit onderwerp gaarne even bijlichten.!!
Ik zit sinds vanavond 20.18 op het forum ben dus "gloed nieuw" Mijn reactie is laat maar toch!!
Ik rijd een C5 110 pk HDI diesel jaar 2004 automaat 4 bak.
Ik ken dit probleem.! De achterklep geopend, zit ter linkerzijde een ronde rubber manchet.
Enerzijds voert de manchet naar boven in/onder het dak, anderzijds naar de achterklep.
Deze manchet dient ter bescherming van de kabelboom ( ca. 8 ZEER DUNNE draadjes) In die kabelboom zit oa. het niet openen/sluiten van het achterportier en raam in het portier.
Om het probleem te kunnen tacklen heb ik de manchet over de lengte open gesneden (scherp mes) komen de kabeltjes vrij.!!
Kabeltjes waren door veelvuldig gebruik (materiaalmoeheid!!) gebroken.
De juiste kabeltjes bij elkaar, gelijmd en alles functioneert weer.
Om het opensnijden van de manchet kom je niet heen!! Anders kun je er niet bij.! Nog vragen.?

Groet L.Keijzer
Plaats reactie