Ik vind die winterbanden discussie wel leuk. Bij mij op het werk heeft hij ook plaatsgevonden. Zeker omdat de laatste paar winters toch echt behoorlijke perioden met veel sneeuw en narigheid met zich mee brachten. Omdat we voor veiligheid gaan is besloten dat de auto's allemaal winterbanden in het leasecontract krijgen en dus is dat afgelopen winter voor het eerst 'getest'. het gaat om service auto's (Berlingo's en Jumpy's) en het verschil is groter dan men had verwacht. Vooral in de al eerder genoemde zware omstandigheden op klinkerweggetjes en bruggetjes in Amsterdam merk je het verschil goed.
Uit eigen ervaring kan ik melden dat ik vorig jaar wat laat winterbanden gevonden had voor de C5 en dus wat langer rondreed op het zomerspul. Ik heb ze in een garage binnen gewisseld en moest daar dus heen glibberen en weer over dezelfde weg terug. Wat een verschil!!!

Niet meer zijwaarts glijden en doorslippen en ik rij dan echt niet hard! Nu denk ik ook wel dat het meespeelt dat ik echt waardeloze zomerbanden om de voorwielen heb, die kreeg ik bij aflevering. Zal eens naar het merk kijken, want dat is me even ontschoten. Binnenkort maar weer eens wisselen.