Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
Nou, daar gaat ie dan:
Renault Dauphine (roest)
Renault 8 (gewoon)
Renault Caravelle (witte coupe met blauwe kunstlederen bekleding)
Renault 8S (scheurijzer)
Renault 16TX (bijna perfect)
Renault 15 TS Coupe (veel lawaai goede wegligging)
Lada 1600 GL (nooit problemen, 1:11 op LPG)
Toyota Carina (onverwoestbaar, op LPG)
Renault 25 TX (zalige auto)
Renault Safrane (onvergetelijk)
in de loop der jaren voor mijn werk regelmatig in Volkswagens (brrr), Toyota's (gaat wel), Nissans (kan er mee door)
en dan nu .... mijn C5 ligne prestige 2.0 benzine uit 2002 gris fulminator (het was even wennen maar de zit is lekker hoog, hij rijdt heerlijk, is behoorlijk zuinig -1:12,5- en mag voorlopig blijven!)
Renault Dauphine (roest)
Renault 8 (gewoon)
Renault Caravelle (witte coupe met blauwe kunstlederen bekleding)
Renault 8S (scheurijzer)
Renault 16TX (bijna perfect)
Renault 15 TS Coupe (veel lawaai goede wegligging)
Lada 1600 GL (nooit problemen, 1:11 op LPG)
Toyota Carina (onverwoestbaar, op LPG)
Renault 25 TX (zalige auto)
Renault Safrane (onvergetelijk)
in de loop der jaren voor mijn werk regelmatig in Volkswagens (brrr), Toyota's (gaat wel), Nissans (kan er mee door)
en dan nu .... mijn C5 ligne prestige 2.0 benzine uit 2002 gris fulminator (het was even wennen maar de zit is lekker hoog, hij rijdt heerlijk, is behoorlijk zuinig -1:12,5- en mag voorlopig blijven!)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zeer fraai 8)Hans47 schreef: Renault 16TX (bijna perfect)
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Hans47 schreef: Lada 1600 GL (nooit problemen, 1:11 op LPG)
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007 12:08
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw
V.I.P.


Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Da's een behoorlijke vooruitgang...
Hoewel, bij de scoops van de C5 destijds werd de achterkant van de nieuwe Xantia vergeleken met een Nubira
Hoewel, bij de scoops van de C5 destijds werd de achterkant van de nieuwe Xantia vergeleken met een Nubira
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ja, en de Xantia werd toen ook vergeleken met de Daewoo EsperoHarm van Beek schreef:Da's een behoorlijke vooruitgang...
Hoewel, bij de scoops van de C5 destijds werd de achterkant van de nieuwe Xantia vergeleken met een Nubira
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
1e Toyota Corolla hardtop coupe 1300 +/- 1975
2e Toyota Carina 1600 +/- 1977
3e VW Kever 1302LS 1500 1972
4e Ford Escort 1600 1974
5e Ford Taunus 1600 1978
6e Ford Taunus 1600 1980
7e Citroen BX16TRS 1983
8e Citroen BX19TRS 1988
9e Citroen Xantia Harmonie 1996
10e Citroen C5 2.0 L Automaat 2002
weet niet of het opvalt, maar ze blijven steeds langer bij me !!!
2e Toyota Carina 1600 +/- 1977
3e VW Kever 1302LS 1500 1972
4e Ford Escort 1600 1974
5e Ford Taunus 1600 1978
6e Ford Taunus 1600 1980
7e Citroen BX16TRS 1983
8e Citroen BX19TRS 1988
9e Citroen Xantia Harmonie 1996
10e Citroen C5 2.0 L Automaat 2002
weet niet of het opvalt, maar ze blijven steeds langer bij me !!!
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
minder goeie zaak voor citroen (joke)Sjever schreef:weet niet of het opvalt, maar ze blijven steeds langer bij me !!!
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
eerst een Glas 1204 (1969)
daarna een nieuwe Renault4 (na 5 maanden buiten mijn schuld total loss)
Toen een nieuwe Opel Kadett B (wat een ruime kofferbak)
Opel ingeruild en Ford 20M 6-cyl gekocht
Daarna een Ford Taunus met automaat
Na 8 jaar een Ford Sierra met alles er op en er aan
Toen ook die buiten mijn schuld (ik stond even geparkeerd vanwege de slagregen op de A50 en werd vanachter aangereden met 80 km) werd het een Ford Scorpio.
En die hebben we zelf in de stad bij matige snelheid total loss gereden.
Weer een Ford, dit maal een Escort; pittige auto en goede caravantrekker (wel dorstig)
Daarna een Opel Astra station op benzine
een jaar later het nieuwe model Astra diesel
Weer een jaar later de 100 pk versie ervan
En die, die auto heb ik ingeruild voor m'n huidige C5. En geen moment spijt.
daarna een nieuwe Renault4 (na 5 maanden buiten mijn schuld total loss)
Toen een nieuwe Opel Kadett B (wat een ruime kofferbak)
Opel ingeruild en Ford 20M 6-cyl gekocht
Daarna een Ford Taunus met automaat
Na 8 jaar een Ford Sierra met alles er op en er aan
Toen ook die buiten mijn schuld (ik stond even geparkeerd vanwege de slagregen op de A50 en werd vanachter aangereden met 80 km) werd het een Ford Scorpio.
En die hebben we zelf in de stad bij matige snelheid total loss gereden.
Weer een Ford, dit maal een Escort; pittige auto en goede caravantrekker (wel dorstig)
Daarna een Opel Astra station op benzine
een jaar later het nieuwe model Astra diesel
Weer een jaar later de 100 pk versie ervan
En die, die auto heb ik ingeruild voor m'n huidige C5. En geen moment spijt.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:54
Auto: PH1 C5 2.0 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09011
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Gris Orageux
Locatie: Tilburg
voor de C5 was het
Volkswagen Passat 2.0 1993 2jaar
Lanica Dedra 1.6 1990 7jaar
Honda Intergra 1.6 1988 1jaar
Honda Civic 1,3 1987 4jaar
Honda Civic 1,3 de luxe 1980 2jaar: mijn aller eerst,te gek,was zelfs 5deurs en 5 versnellingen
en voor de zaak
Peugeot 206 1.4 XR 2001
Renault Clio 1.5 dCi 2004
als ik er zo na kijk denk ik dat ik toch wel wou afwijken van de rest(behalve de vw)
Volkswagen Passat 2.0 1993 2jaar
Lanica Dedra 1.6 1990 7jaar
Honda Intergra 1.6 1988 1jaar
Honda Civic 1,3 1987 4jaar
Honda Civic 1,3 de luxe 1980 2jaar: mijn aller eerst,te gek,was zelfs 5deurs en 5 versnellingen
en voor de zaak
Peugeot 206 1.4 XR 2001
Renault Clio 1.5 dCi 2004
als ik er zo na kijk denk ik dat ik toch wel wou afwijken van de rest(behalve de vw)

C5 2.0 16V Ligne Prestige Gris Orageux
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 dec 2006 11:35
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V automaat
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Organummer: 09383
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: gris fulminator
Locatie: Ridderkerk
Vanaf 1974 heb ik prive de navolgende auto's gehad:
1974-1978 Skoda S100
1978-1979 Citroen GS special
1979-1984 Citroen Visa
1984-1988 Lada 1200 S
1988-1989 Lada 2107
1989-1993 Citroen BX 14RE
1993-1999 Citroen 16 TRI
1999-2006 Citroen Xantia 1.8 16V berline
2006-heden Citroen C5 2.0 16V break autm.
De grootste miskleun in deze rij was voor mij de Lada 2107 - dat was een koets met kuren - vnl de onheilspellende geluiden die voortkwamen uit het differentieel en de versnellingsbak droegen niet bij aan rijplezier.
Zakelijk zijn het vanaf 1976 verschillende typen voornamelijk van de navolgende merken geweest:
Chevrolet, BMW, Mercedes, Mitsubishi, Honda, VW
1974-1978 Skoda S100
1978-1979 Citroen GS special
1979-1984 Citroen Visa
1984-1988 Lada 1200 S
1988-1989 Lada 2107
1989-1993 Citroen BX 14RE
1993-1999 Citroen 16 TRI
1999-2006 Citroen Xantia 1.8 16V berline
2006-heden Citroen C5 2.0 16V break autm.
De grootste miskleun in deze rij was voor mij de Lada 2107 - dat was een koets met kuren - vnl de onheilspellende geluiden die voortkwamen uit het differentieel en de versnellingsbak droegen niet bij aan rijplezier.
Zakelijk zijn het vanaf 1976 verschillende typen voornamelijk van de navolgende merken geweest:
Chevrolet, BMW, Mercedes, Mitsubishi, Honda, VW
groet,
Willem
C5 break 2.0 16V automaat 2002
Willem
C5 break 2.0 16V automaat 2002
In de tweede helft van de jaren tachtig begonnen met tweedehands Renaultjes 4 GTL, waarvan eentje op LPG. Fantstisch, w¡t goedkoop. Ook erg handige autootjes en technisch OERdegelijk. Daarna twee nieuwe Fiat Panda's (1000 L i.e) en vervolgens een Uno 1.1 i.e, die me om de haverklap in de steek liet. Overgestapt in 1996 naar een nieuwe Citroen Saxo 1.1 x. Goed en goedkoop! Vervolgens na twee jaar een Saxo 1.6 VTS, een werkelijk fantastische wagen. Toen twee Citroens Xsara 1.6 16v VTR Coupe en dan sinds januari 2005 de C2 1.6 16v VTS. Erg leuke auto en het zal me best pijn doen als ie straks weg is. Leuke auto om te zien, echt snel en met een fantstische wegligging! Dit is 'm:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OC4LQ66X
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DVN3U66Y
Ik heb de C5 gekocht (2.0 16v Ligne Prestige Athena met LPG G3) omdat ik vanwege een andere baan veeeeeeeel meer kilometers ga rijden. Ik ging voor een C4 diesel, maar m'n dealer had deze mooie C5 Break staan. En aangezien ik dat altijd een erg mooie auto heb gevonden....
Nog even een plaatje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=FBFRNUB4
Maar aangezien ik een autogek ben, heb ik ook nog een speeltje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FVW8TD8Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BX7I3KLM
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CJGHZS4Q
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HS3Y3XOP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QINJ36FS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=C6J7AE6O
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7O7DGD3B
Het is een Morris Cooper 1275 S Mk1 uit 1965. Van top tot teen getuned (ongeveer 95 pk) en in rally-trim. Ben er helemaal weg van! Ik ben een Mini-gek, dus... mijn wederhelft heeft ook een Mini, een Knightsbridge S (met leer en een notenhouten dashboard) uit 2000 (ja, een van de laatste oude Mini's).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YS3BV6G6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BHZLT4FA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OC4LQ66X
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DVN3U66Y
Ik heb de C5 gekocht (2.0 16v Ligne Prestige Athena met LPG G3) omdat ik vanwege een andere baan veeeeeeeel meer kilometers ga rijden. Ik ging voor een C4 diesel, maar m'n dealer had deze mooie C5 Break staan. En aangezien ik dat altijd een erg mooie auto heb gevonden....
Nog even een plaatje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=FBFRNUB4
Maar aangezien ik een autogek ben, heb ik ook nog een speeltje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FVW8TD8Y
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BX7I3KLM
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CJGHZS4Q
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HS3Y3XOP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QINJ36FS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=C6J7AE6O
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7O7DGD3B
Het is een Morris Cooper 1275 S Mk1 uit 1965. Van top tot teen getuned (ongeveer 95 pk) en in rally-trim. Ben er helemaal weg van! Ik ben een Mini-gek, dus... mijn wederhelft heeft ook een Mini, een Knightsbridge S (met leer en een notenhouten dashboard) uit 2000 (ja, een van de laatste oude Mini's).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YS3BV6G6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BHZLT4FA

