Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 15:52
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Aut Selection
Opties: leder pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12751
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 98000
Kleur: zwart
Overweeg een nieuwe C5 Tourer 2.2 hdi aut aan te schaffen. Kan iemand mij meer info verschaffen over:
- motor: klopt het dat dit van origine een Ford-motor is (gelijke als in Mondeo pas geintroduceerd is)? Al iets bekend over betrouwbaarheid?
- automaat: van welke fabrikant is deze? Valt me op dat de V6 veel minder mag trekken dan de 2.2; verschil in automaat verantwoordelijk hiervoor?
Zijn er mensen met ervaringen met deze auto? Kan enkel een Belgische 'test' vinden en daar zijn ze niet denderend enthousiast over de combi motor+aut ('waar blijven de paardekrachten?').
Ik zit te twijfelen tussen een 1.6THP aut en de 2.2 diesel; heb behoorlijke caravan en het hogere gewicht van de diesel is voor mij belangrijk.
Bedankt alvast voor de reacties!
- motor: klopt het dat dit van origine een Ford-motor is (gelijke als in Mondeo pas geintroduceerd is)? Al iets bekend over betrouwbaarheid?
- automaat: van welke fabrikant is deze? Valt me op dat de V6 veel minder mag trekken dan de 2.2; verschil in automaat verantwoordelijk hiervoor?
Zijn er mensen met ervaringen met deze auto? Kan enkel een Belgische 'test' vinden en daar zijn ze niet denderend enthousiast over de combi motor+aut ('waar blijven de paardekrachten?').
Ik zit te twijfelen tussen een 1.6THP aut en de 2.2 diesel; heb behoorlijke caravan en het hogere gewicht van de diesel is voor mij belangrijk.
Bedankt alvast voor de reacties!
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Over de motor kan ik je dit vertellen : alle Citroën-diesels zijn er gekomen als samenwerking tussen de Ford-groep en PSA (de eigenaar van Citroën en Peugeot). Bijgevolg kan je alle Citroën-diesels (1.4 HDi, 1.6 HDi, 2.0 HDi, 2.2HDi en 3.0 V6 HDi) terugvinden in de merken peugeot, ford, volvo, jaguar, land rover,....soms kan het aantal pk en Nm verschillen.
Autogids gaf destijds de voorkeur aan de 2.2HDi boven de 2.7HDi. De 3 liter zou nu beter zijn, maar met die 2.2 kom je al een heel eind hoor.
Tenzij je een sta-caravan wil trekken misschien

Autogids gaf destijds de voorkeur aan de 2.2HDi boven de 2.7HDi. De 3 liter zou nu beter zijn, maar met die 2.2 kom je al een heel eind hoor.
Tenzij je een sta-caravan wil trekken misschien


Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De THP kun je beter vergelijken met de 20HDI160. De 22HDI200 is een puist sterker, sneller (en duurder)
Lijkt me een fantastische motor overigens, maar fiscaal in NL erg prijzig Als je niet al te veel rijdt. Mogelijk over een aantal jaar wel aantrekkelijk te vinden.
Lijkt me een fantastische motor overigens, maar fiscaal in NL erg prijzig Als je niet al te veel rijdt. Mogelijk over een aantal jaar wel aantrekkelijk te vinden.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Nee, het is een doorontwikkeling van de Citroën Diesels (DW-serie), die op zich weer afgeleid zijn van de EW benzines. De enige motor die Ford heeft bijgedragen aan dit project is de Puma en die zit niet in personenauto's.cxplax schreef:Overweeg een nieuwe C5 Tourer 2.2 hdi aut aan te schaffen. Kan iemand mij meer info verschaffen over:- motor: klopt het dat dit van origine een Ford-motor is (gelijke als in Mondeo pas geintroduceerd is)? Al iets bekend over betrouwbaarheid?
De 2.2HDi was er eerst met een turbo en 136 pk (2000)
vervolgens als biturbo met 173pk (2006) en nu dus met 204pk.
Door de ellende in Japan is hij niet geleverd van ~feb-aug '11.
Ford is in 2004 mee gaan doen, maar heeft niet altijd exact dezelfde motoren geleverd, zo was er een Ford 2.2 met 170pk met slechts een turbo, itt de Citroën variant. Al de viercilinder HDi's komen uit Trémery, een PSA motorenfabriek. De V6HDi komt uit Dagenham (UK) een voormalige Ford fabriek. Maar Ford heeft die motor nooit zelf gebruikt, alleen Jaguar en RangeRover (al tijden geen Ford meer).
De bak is van Aisin, type AW 80SC.- automaat: van welke fabrikant is deze? Valt me op dat de V6 veel minder mag trekken dan de 2.2; verschil in automaat verantwoordelijk hiervoor?
Dezelfde 6bak wordt gebruikt voor alle Diesels bij Citroën (van 2.0HDi tot 3.0HDi)
De benzine turbo (THP) heeft een lichtere uitvoering van dezelfde bak. (AW60SC)
De bak vind je ook in oa. Volvo's. Het is vooralsnog de sterkste dwarse automaat in de wereld. (300pk/450Nm) De langse variant kan 600NM aan. Voor de zware Diesels geldt dus wel dat ze in feite afgeregeld zijn door de automaat, zowel de 2.2 als de 2.7 als de 3.0 zaten aan het maximum koppel van de bak, terwijl de 3.0 in diverse Jaguars >600Nm levert.
Een echte beperking voor het trekvermogen is hij niet (200pk is echt voldoende), maar bij een gegeven totale treingewicht telt een zware V6 + bva6 voor meer dan de 4cil. Dus blijft er minder over.
Was dat de 2.2HDi173 of de 2.2HDi204? Sowieso vreemd.Zijn er mensen met ervaringen met deze auto? Kan enkel een Belgische 'test' vinden en daar zijn ze niet denderend enthousiast over de combi motor+aut ('waar blijven de paardekrachten?').
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Hier een link naar een franse test: http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... table.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier een technisch overzicht van februari dit jaar van Auto plus fr:
http://essais.autoplus.fr/video/1440806 ... -BVA6/tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mijn eigen ervaringen betreft, alvorens tot mijn keuze van onze huidige 2.2 diesel over te gaan (overigens een phII BVA6) ben onder meer eens smoorverliefd geraakt op de 3.0 D 240 BVA6. Maar dat is wel zeer hoog gegrepen.
In prestaties kom ik nu met onze huidige zeer aan mijn trekken.
En wat trekken betreft zal de nieuwe ph3 met dus meer dan 200 pk nog beter zijn.
En als je het mag-: en kan kiezen, ga dan voor de 2.2 ltr.
En hier een technisch overzicht van februari dit jaar van Auto plus fr:
http://essais.autoplus.fr/video/1440806 ... -BVA6/tech" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mijn eigen ervaringen betreft, alvorens tot mijn keuze van onze huidige 2.2 diesel over te gaan (overigens een phII BVA6) ben onder meer eens smoorverliefd geraakt op de 3.0 D 240 BVA6. Maar dat is wel zeer hoog gegrepen.
In prestaties kom ik nu met onze huidige zeer aan mijn trekken.
En wat trekken betreft zal de nieuwe ph3 met dus meer dan 200 pk nog beter zijn.
En als je het mag-: en kan kiezen, ga dan voor de 2.2 ltr.

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 15:52
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Aut Selection
Opties: leder pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12751
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 98000
Kleur: zwart
Bedankt allen voor jullie informatie; zeer informatief en behulpzaam bij het maken van de definitieve keuze. Het is uiteindelijk een 1.6 THP geworden. Meerprijs en bijtelling van de 2.2 hdi wogen uiteindelijk niet op tegen de grotere zuinigheid en trekkracht van de motor. Er stond nog 1 C5 1.6 THP automaat op voorraad bij een dealer en deze kon ik binnen 2 weken rijden. Geweldige auto en de leerpakket aanbieding van Citroen NL in nov 2011 gaf de doorslag; bij DK-Schweizer is er een cognac kleurige bekleding ingemonteerd en dat maakt het interieur een stuk lichter en nog fraaier. Geniet weer enorm van het zweven!
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gefeliciteerd met de aanschaf, en veel plezier met de C5 ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Foto's over de nieuwe aanwinst ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 74#p381474" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 74#p381474" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24