Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
waar woon je ik ken 2 dealers die op het niveau van JO zitten hier in belgie... 
|
28 okt 2011 10:25 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
Ik woon in het antwerpse. Het zou geweldig zijn als je mij die adresjes kon geven. Heb geen moeite om wat verder te rijden. Hier in het antwerpse is er niet veel goeds. Alleen die waar ik met de C2 op onderhoud ging, in borsbeek. Maar weet niet hoe het zit met hun kennis rond de C5.
|
28 okt 2011 11:37 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
pb 
|
28 okt 2011 11:42 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
Dank je. Zal het eens bekijken.
|
28 okt 2011 11:47 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
peeke 1972 schreef: Dus zou het kunnen dat een van de verstuivers aan het overlijden is? Een lek is het denk ik niet. Zou kunnen. En met retour lek bedoel ik inwendige lekkage van de verstuiver naar de retour dus die brandstof komt gewoon weer in de tank
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
28 okt 2011 19:28 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
Retourlekkage kun je eenvoudig zelf testen. Haal bij de apotheek een injectiespuit met een inhoud van een ml of 25. Deze sluit je beurtelings op elke retourleiding aan van de verstuivers. Dan laat je telkens iemand de startmotor voor eenzelfde aantal seconden draaien. Bij elke verstuiver noteer je de lekopbrengst. Als je nu grote verschillen hebt dan haal je de slechte verstuiver er zo tussenuit.
Let wel: dit is geen supernauwkeurige methode. Wel afdoende voor een hobbyist om zelf wat te kunnen checken......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
29 okt 2011 20:26 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Schommelend stationair bij een diesel: Geen foutmelding
Dan heb ik een beter uitvoerbaar en veeeeel nauwkeuriger idee: Koop een stuk brandstofslang van 3,2 mm doorsnede ongeveer 1,5 m lang. Knip deze in 4 lange stukken en 3 korte stukken. In de korte stukken doe je een m6 boutje. Sluit deze 4 lange stukken aan op de retour van de 4 verstuivers. De andere leidingen plug je af met de korte slang met daarin een m6 boutje. Plug ook de retourleiding van de auto af met een bouthe m6. Zorg dat de 4 lange slangen in een beker uitmonden.
Warme motor, laat iemand starten en laat de motor stationair draaien. na enige tijd zie je brandstof uit de slangen komen. Als het goed is komt het er drupsgewijs uit. De verstuiver die meer retour lekt geeft meer druppen per seconde. Als bij stationair draaiende warme motor het druppen overgaat in stromen heb je een versleten vertuiver te pakken.
Let op: de retourtest geeft een globaal beeld over de inwendige slijtage. En is niet nauwkeurig mbt tot het inspuitbeeld.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 okt 2011 21:40 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|