Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Eric, als een 2002, 1.8 op LPG je ijkpunt is, zoals je schrijft, pak dan elke diesel met een bewezen goede onderhoudshistorie binnen je budget en rij die 45.000 km (per jaar ?)
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
23 okt 2011 00:55 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ik rijd ook diesel (ook met de voertuigen van mijn werk). Een echte werkmotor. Ik rijd een 2.0 Hdi met een 6-bak automaat. Een genot.
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
23 okt 2011 09:58 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Met een tien jaar oude auto zul je altijd wat onderhoud achterstallig of aanstaand in ogenschouw moeten nemen; alles kan stuk uiteindelijk. Als je van soepel en snel rijden houdt, of zooi trekken, kan ik je het beste de 2.2HDi aanraden. Diens (vroegste generatie) roetfilter merk je niet nadelig in gebruik of verbruik, maar wel in wassen  en is beter voor de planeet. Vermogen (136pk) is voldoende voor meer dan 200km/h, koppel (320Nm) geeft superieure inhaalacties. Met de 5- of 6-bak (2003) blijft het verbruik redelijk overzichtelijk (mijn bvm5 doet 1op15). 2.2 = altijd HA3+, ook een voordeel boven de 90/110pk HDi's. Ik ben van de Xanta HDi110 naar deze gegaan, omdat ik de combinatie C5+HDi110 nét iets te langzaam vond, maar vooral omdat ik per se ESP, Xenon en HA3+ wilde. De 2.2 is wel iets complexer dan de 2.0HDi, naast het roetfilter bijvoorbeeld, de 16kleps kop met swirl en de variabele turbo. Erg prettig in de loop zijn de dubbele balansassen, tegen vibraties. Door de combinaties van breed bruikbaar toerenbereik (1300tpm - 4400tpm) kun je zelfs op 60km/h binnenwegen nog in 5 doortokkelen, maar kun je ook dooracceleren tot >100 in 3, al naar gelang je rijstijl/haast. 40 à 50km/h in 4 op de CC kan ook, om bonnen uit te sparen.  De 6-bak heeft vooral een voordeel qua verbruik op ietwat hogere snelweg snelheden. Sowieso raad ik bij een 2e/3e hands Citroën altijd de meest luxueuze versie aan (Exclusive), zaken als parkeerhulp en Xenon heb je er zo uit, ESP is wel lekker veilig en stelt je juist in staat op de grenzen wat meer op te zoeken (mocht je ervan houden). Als je echt wilt kun je met zo'n zware C5 nog makkelijk lekker raggen. Standaard 16" LM rijdt ook beter. Het standaard velours is van hoge kwaliteit. Als je er eentje op het oog hebt zet dan ff in dit draadje een link, dan kunnen we nog directe tips geven. Er zijn wat mensen in dit draadje met ervaring mbt de 2.0HDi138 (van 2004>) en afhankelijk van je budget kun je die ook zeker overwegen. Qua complexiteit en motorgedrag combineert die de voordelen van de 2.2 (vermogen) met die van de HDi90 (verbruik). Let er wel op, dat je dan niet altijd een roetfilter hebt, niet altijd HA3+ en niet altijd Exclusive. Tenslotte is er ook nog een super krachtige 2.2HDi173 (zie ander draadje).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 okt 2011 12:16 |
|
 |
peeke 1972
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08 Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Heb wel een 2006er. Een 2literhdi 138pk maar kan idd de commentaar geven omdat die motoren blijkbaar al in 2004 in de C5 zaten. Het is een heerlijke en soepele motor. Je kan er erg schakellui mee rijden en op de autosnelweg heb je vermogen zat om te hernemen dankzij het koppel. Moet zelden terug schakelen. Alhoewel ik dat op de autosnelweg wel doe als ik onder de 2000 toeren ga om de koppeling niet te fel te belasten. En ze haalt 180 met twee vingers in de neus. Enige nadeel dat ik wat vind is dat ze vanuit stilstand wat moeizamer op gang komt. Maar eens dat je in tweede zit gaat ze er voldoende van door. Qua verbruik zit ik rond de 1 op 15,5. Dat valt dus goed mee.
|
23 okt 2011 20:20 |
|
 |
rijkie
V.I.P.
Geregistreerd: 19 okt 2010 12:02 Berichten: 120 Woonplaats: spijkenisse
Auto: c5 break 2.0 hdi automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 08959
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200232
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Hallo, wij hebben sinds 1 jaar een 2.0 HDI break automaat en hij bevalt UITSTEKEND!!! Geen rare dingen mee gemaakt en op de vakantie op de duitse autobaan 1:19.6 gereden (130 km op de CC) Inderdaad de wegenbelasting is aan de hoge kant maar als je kilometers maakt en het onderhoud meetelt ben je m.i. veeeeeeel goedkoper uit! Succes met de zoektocht, enne de mensen hier op het forum kan je altijd om advies vragen, groet van Peet
|
23 okt 2011 20:33 |
|
 |
canecorsoeric
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 12:27 Berichten: 26 Woonplaats: poortvliet / zeeland
Auto: citroen berlingo hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Jullie passie voor de C5 is geweldig ....... besmettelijk !!!!! en dat voor een Volvo ( 940 estate ) freak Ciao Eric
|
23 okt 2011 22:26 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Tja, ik ga ook maar voor een diesel. Wel een used one en ik hoop er één tussen de 80-100D te vinden uit 2005-2006. Ik vind 10D eigenlijk wel mooi zat (excl inruil). Zal wel een 2.0 worden en ik hoop een blauwe al heb je dat met 2e hands niet zoveel te vertellen. Ik heb een 120D gezien op de teller. Maar ja, die kleur heb ik nu ook al. http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/8136425
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
23 okt 2011 22:33 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Bouwjaar vlg opgave 2005, kenteken 96-RXZ-7 = nieuw. Volgens adverteerder auto ex corps diplomatique (= hiervoor speciaal kenteken, nu pas op formeel Nederlands kenteken gezet. Zie RDW: Historie Datum eerste toelating 22-12-2005 Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-09-2011 Datum eerste afgifte Nederland 16-08-2011 Wacht op keuren Nee Catalogusprijs Niet geregistreerd Geregistreerd als gestolen Nee). Toch even navragen wat precies aan de hand is. 
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
24 okt 2011 10:02 |
|
 |
canecorsoeric
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 12:27 Berichten: 26 Woonplaats: poortvliet / zeeland
Auto: citroen berlingo hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
bj 2002 /2003 past beter binnen mijn budget  lol Ciao Eric
|
24 okt 2011 11:40 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
En met standkachel, zodat de chauffeur van ambassade niet in de kou hoefde te wachten.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 okt 2011 12:35 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
standkachel? was dat dan? Wilde ik ook nog even vragen aan de verkopende partij.
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
24 okt 2011 12:40 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Een standkachel is een aparte verwarming die werkt buiten het koelcircuit van de motor om. Hoeft de motor niet te draaien om warmte te leveren. Kan de chauffeur van de ambassade in de auto warm wachten... Als het er een is met een tijdklok kun je die zo programmeren dat je 's morgens in een warme auto stapt als je wegrijdt  , zeker aangenaam in de winter. In Scandinavische landen bijna standaard..
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
24 okt 2011 13:40 |
|
 |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Sinds deze zomer van benzine overstapt op diesel. En als het aan mij ligt hoef ik nooit meer terug. Maar, toegegeven, mijn ervaring is enigszins off-topping omdat ik een biturbo uit 2007 heb kunnen bemachigen. EvilTwin schreef: Tenslotte is er ook nog een super krachtige 2.2HDi173 (zie ander draadje). Waar kan ik dit draadje vinden  , speekt mij wel aan 
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
24 okt 2011 14:10 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
We hebben altijd LPG(LPI) of diesel gereden. Een HDI 110pk met automaat 4 bak uit 2003. En sinds enkele maanden een HDIF met automaat 6 bak uit 2006. Daarvoor een Xantia met 2.1TD en op LPG verschilende merken. Zeker met een automaat bevalt de diesel ons erg goed. Gewoon heerlijk soepel er krachtig van optrekken afaan. De LPG(LPI) auto's zijn ons ook prima bevallen overigens oa een Renault, Subaru legacy. Maar vooral de soeplesse en rustige krachtige manier van rijden bevalt ons erg goed aan een diesel. Johan
|
24 okt 2011 14:11 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ronald schreef: Eric, als een 2002, 1.8 op LPG je ijkpunt is, zoals je schrijft, pak dan elke diesel met een bewezen goede onderhoudshistorie binnen je budget en rij die 45.000 km (per jaar ?)
Gr. Ronald Eensch... Ben sinds enkele jaren over van benzine en LPG naar diesel: point of no return was na 1 dag bereikt...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
24 okt 2011 14:13 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: V6arjen en 10 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|