Auteur |
Bericht |
glenn160
|
 Re: Miskoop?
Hallo Forum,
Ik was zeer blij met de mogelijkheid die Herman mij heeft geboden en zeer verrast met het vertrouwen die hij heeft in de mensheid, want dat kom je helaas nog maar weinig tegen. Zijn nieuwe (reserve) bobine op de auto gemonteerd, storingen gewist middels zijn Lexia en na een heerlijk bakkie koffie kon ik zo wegrijden met de mededeling dat ik de nieuwe bobine ongeveer een weekje moest uitproberen. Indien de storing weg was (zonder kosten) kon ik de bobine terug brengen en was het probleem opgelost door pas dan een nieuwe bobine aan te schaffen. Helaas kwam het euvel al snel weer terug, nog voor ik de snelweg bij Apeldoorn opdraaide en moet het dus wat anders zijn, maar wat??????? Telkens als ik op lpg rij begint de motor na ca. 2 km. rijden te sputteren en valt 1 cilinder weg. Meestal, als ik snel genoeg reageer, doen alle 4 cilinders weer mee als ik op benzine overschakel. Vaak ben ik echter te laat en blijft de motor op 3 cilinders lopen nadat ik heb overgeschakeld op benzine. Als ik daarna stop, het contact af zet en de motor daarna weer start op benzine loopt hij weer normaal op alle cilinders. Het probleem blijft zich elke keer weer herhalen nadat ik weer overschakel op lpg. Zoals ik eerder heb vermeld zijn de bougies vervangen door NGK (gas) bougies hetgeen absoluut niet heeft geleid tot andere resultaten. De "oude" bougies zagen er nog als nieuw uit en de monteur zei dan ook dat ze "mooi" hadden gebrand dus dat het daar met grote waarschijnlijkheid niet aan kon liggen. Zoals Herman had vermeld waren er storingscodes af te lezen, nl. P0300 en 0320. Mogelijk weet een van de forumleden hier meer over. Ik ben in ieder geval blij met elke tip ter oplossing van het probleem. enneeee.... Herman, nogmaals geweldig bedankt. We spreken van de week weer af om jouw bobine terug te brengen.
|
23 okt 2011 13:39 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
23 okt 2011 13:50 |
|
 |
Hiemstra
|
 Re: Miskoop?
Beste Glenn, Ik heb precies dezelfde problemen gehad. Naar de gasspecialist geweest,meerdere malen de bobine verwisseld. Niets hielp. Op gas had ik meer problemen dan op benzine. Uiteindelijk heeft mijn garage de bougies verwisseld met 4 contact puntjes voor een betere ontsteking. Voor 8 euro meer geen enkel probleem meer.
Veel succes, Harm
|
23 okt 2011 17:53 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
 De bougie met meerdere massa-elektroden uit te rusten, is een strategie om de levensduur van een standaard bougie te verlengen. Bij zo'n bougie springt de vonk steeds op een andere massa-elektrode over. Zo wordt de slijtage over max. vier massa-elektroden verdeeld, de levensduur wordt verlengd.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
23 okt 2011 20:51 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
zie mijn eerdere bericht;
" week op benzine rijden"
Probeer dat eerst eens, nadat alle storingen gewist zijn. Kijk dan of hij nog steeds pruttelt, of er lampjes gaan branden en hoe hij verder rijd. Als je na een week rijden geen problemen meer hebt, weet je heel zeker dat je het moet zoeken in het LPG systeem. Nu kunnen de storingscodes komen uit het benzine systeem en uit het LPG systeem. Nu ga (en laat) je lukraak dingen vervangen, die niet helpen. Je bent nu fantastisch geholpen door Herman, maar normaal had je al al ruim 150 euro gekost.
Nogmaals mijn advies, rij naar Herman, laat de storingen wissen en ga 1 week rijden op benzine.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
23 okt 2011 21:38 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
En ik wou nog posten : "heb je alleen op benzine gereden nu ?"
Ik hou het nog steeds op de LPG druksensor, maar idd. als je het echt zeker wilt weten, rij dan een weekje op benzine ...
_________________ Johan
|
23 okt 2011 23:02 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Ten overvloede: Ik heb de afgelopen 35 jaar zo'n slordige 1.500.000 (anderhalf miljoen) km op lpg gereden (vrijwel probleemloos, op een Renault 20 na allemaal Citroën)  . Wel is één ding zeker (het is hier al meerdere keren gezegd): het benzinesysteem moet in orde zijn anders krijg je op lpg ook problemen en het is niet te diagnostiseren (en dat geldt voor moderne computergustuurde motoren nog meer dan voor 'oude', eenvoudige carburateur-motoren!). Dus volg deze raad op, ook al heb je een lpg-auto om niet op dure benzine te hoeven rijden. Die tank van € 100,- haal je er zeker uit aan duidelijkheid en geruststelling. Succes.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
24 okt 2011 10:13 |
|
 |
glenn160
|
 Re: Miskoop?
Rijden op benzine.
Het rijden op benzine ga ik zeer zeker proberen. Het advies hierbij is 1 week.
Echter de een rijdt misschien 50 km. per dag en de andere 200 tot 400 km. per dag.
Vraag: Kan een van jullie ongeveer aangeven hoeveel km. je op benzine moet rijden?
Groet, Glenn.
|
24 okt 2011 10:20 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Ik weet het niet precies, maar het schijnt dat na ongeveer 350 km rijden een storing aanleiding geeft tot een melding (afhankelijk van de soort storing). Ik zou toch al gauw 500 à 1.00 km op benzine rijden (da's een tank, ik doe er ongeveer 750 à 900 km op) om redelijk zeker te weten dat dit systeem in orde is. Anders komt de fout wel naar voren.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
24 okt 2011 10:30 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Ongeveer een volle tank lijkt me ook een mooie testtijd.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
24 okt 2011 17:10 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
glenn160 schreef: Echter de een rijdt misschien 50 km. per dag en de andere 200 tot 400 km. per dag.
Vraag: Kan een van jullie ongeveer aangeven hoeveel km. je op benzine moet rijden?
Hoe lang rij je normaliter voor je een storing krijgt ? Verdubbel dat, en als je dan nog geen storing hebt gehad.... "Een week" bekt goed, en is normaliter een hele cyclus qua normaal rijgedrag, vandaar dat "een week" denk ik 
_________________ Johan
|
24 okt 2011 23:22 |
|
 |
glenn160
|
 Re: Miskoop?
Op het ogenblik na 2 tot 3 km op lpg. benzine verder goed
|
25 okt 2011 00:32 |
|
 |
glenn160
|
 Re: Miskoop?
Hallo Forumleden,
Ik heb zoals gezegd inmiddels een 450 km. op benzine gereden en tot mijn grote verbazing gingen alle storingslampjes op het dashboard spontaan uit. Daarom vanmorgen de snelweg op gegaan en daarna overgeschakeld op lpg. Helaas gingen er na ongeveer 2 kilometers weer storingslampjes branden en werd de melding "storing uitlaatgas" weergegeven. De auto bleef op lpg echter wel prima rijden, zonder haperen of stoten. Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt.
Groetjes, Glenn.
|
25 okt 2011 11:49 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Dan zit er dus iets niet goed in de gasinstallatie.
Tijd om naar de gasboer te gaan!
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
25 okt 2011 12:15 |
|
 |
breakexclusive
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37 Berichten: 331 Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
ergens anders omtrent de storing ook al beantwoord vanuit mijn ervaring: de parameters van de comprex zijn scherp afgesteld. als deze waardes iets afwijken agv rijden op LPG zul je deze melding naar verwachting krijgen. Soms met storing katalysator eraan voorafgaand. Eigenlijk is het dus zo dat de compatibiliteit van de parameters van de computer van de auto niet lekkerzijn met het rijden op gas. Dat rijden op 3 pitten komt mij namelijk zeer bekend voor icm met de andere meldingen. Bij mijn zwager zijn opel vectra lag het echter aan de computer van de LPG samen met een kapotte injector vande LPG. zijn effecten waren ook dat zijn auto ging sputteren en rijden alsof het een kleien dieseltje was.
|
25 okt 2011 15:31 |
|
 |
|