Auteur |
Bericht |
canecorsoeric
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 12:27 Berichten: 26 Woonplaats: poortvliet / zeeland
Auto: citroen berlingo hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 diesel en hoe bevalt dat
Ben in de weer met mijn zoektocht naar de C5 die het best past in mijn plaatje. In ieder geval een automaat en break !! Nou vroeg ik mij af hoe de diesels bevallen . Zal er 1 moeten worden uit +- 2002. Zullen ook redelijk wat km's mee gereden worden ( 45.000). Qua lpg is mij wel duidelijk dat daar de 1.8 de voorkeur geniet voor het rijden op lpg maar.......daar zijn weinig automaten in.
Ciao Eric
|
22 okt 2011 10:51 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
volgens mij kun je op lpg juist beter de 2.0 of de 3.0 nemen...
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
22 okt 2011 11:32 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Misschien kan je woonplaats in je profiel.
Mogelijk krijg je dan een aanbieding van een clublid in jouw buurt om eens met zijn diesel proef te rijden en ervaringen uit te wisselen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 okt 2011 12:09 |
|
 |
canecorsoeric
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 12:27 Berichten: 26 Woonplaats: poortvliet / zeeland
Auto: citroen berlingo hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Profiel heb ik bij gewerkt  Gaat mij specifiek om de ervaring die men de diesels heeft van de 1ste generatie. Ciao Eric
|
22 okt 2011 12:28 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ik ben een 'echte' dieselrijder, zelf nog geen benzine-auto bezeten. Mijn ervaringen zijn dus in zoverre gekleurd dat ik niet weet hoe een benzine-C5 rijdt. Mijn eerste auto was een Corsa met 1.7 Isuzudiesel, mijn tweede een Mégane II 1.5 dCi en de derde is de C5. Ik heb een diesel van de eerste generatie, een 2.0 HDi met 110 pk. Er is van deze ook een 2.0 met 90 pk en een 2.2 (met 138? pk en een roetfilter). Mij bevalt de 2.0 HDi-110 perfect. Het is geen strepentrekker, maar vind de auto absoluut niet traag. Het geluid is prettig laag op de snelweg. In V moet je wel eens een keertje terugschakelen als je even snel een passeeraktie wil doen; als je een automaat wilt weet ik niet hoe dat gaat. De auto is redelijk zuinig te noemen, maar uiteraard geen wonder van economisch gebruik. Ik rijd tegenwoordig zo rond de 1:16, maar wel met redelijk wat fileverkeer. In rustige periodes zonder er echt op te letten haal ik een krappe 1:18. Als je echt heel voorzichtig rijdt moet 1:19, misschien wel 1:20, haalbaar zijn. Qua trekkracht met een aanhanger heb je niets tekort. Ook qua onderhoud is het een betrouwbare motor. Vervangen van de distributieriem (+waterpomp) moet bij elke 160.000 km. Iets om rekening mee te houden. Verder zijn er voor zover ik weet niet veel issues met de HDi's, behalve de koppakking van de eerste serie (t/m 2003?). Die is inferieur en slaat relatief snel door. De motoren die nog een verkeerde koppakking hebben zijn te herkennen aan een lipje dat vanaf de buitenkant te zien is meen ik, even zoeken op het forum 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
22 okt 2011 12:43 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
diesel uit 2004 hier 2.0 HDI kan er niks kwaads van zeggen tanken en rijden blijft maar door gaan dus 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
22 okt 2011 14:22 |
|
 |
canecorsoeric
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 12:27 Berichten: 26 Woonplaats: poortvliet / zeeland
Auto: citroen berlingo hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Heb je een tip waar dat staat ? Die slechte koppakingen zijn dan zo langzamerhand wel vervangen........
Ciao Eric
|
22 okt 2011 14:22 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Duck schreef: diesel uit 2004 hier 2.0 HDI kan er niks kwaads van zeggen tanken en rijden blijft maar door gaan dus  Precies hetzelfde verhaal. 2.2 HDIF (gechipt) uit 2005. Tanken en rijden.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
22 okt 2011 14:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Met mijn 2.2 HDi automaat uit 2001 niets anders dan plezier van gehad, probleemloze auto Bij bijna 350.000 op de klok verkocht, rijdt nog steeds probleemloos rond ... Vandaar ook mijn keuze nu weer voor een 2.0HDi te kiezen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
22 okt 2011 15:45 |
|
 |
G.Meijer
V.I.P.
Geregistreerd: 07 nov 2006 22:34 Berichten: 330 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ik kan bovenstaande alleen maar beamen. Hiervoor had ik een 2.0 benzine en daar mankeerde wel eens wat aan. Met de diesel alleen maar plezier tijdens het rijden. Groet, Ger
_________________ C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006 groene TÚV-sticker 4.
|
22 okt 2011 16:04 |
|
 |
vhsdown
V.I.P.
Geregistreerd: 01 feb 2007 19:26 Berichten: 623 Woonplaats: ZO brabant
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
4 jaar en 120.ooo km probleemloos gereden met mij 2.2 hdi berline exl. staat nu nog te koop bij van schijndel in gemert.
_________________ Ome Henkie
2cv6 1971 gs 1975 gsa 1980 gsa x3 1982 bx 19trs 1986 bx 19tzi 1991 xantia 2.0 berline aut 1994 xantia 2.0 break aut 1998 C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4 C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
|
22 okt 2011 17:33 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ik rijd na 10 jaar gedieseld te hebben (XM en Xantia) nu weer in een benzine/lpg-C5. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was over de diesels vanwege hun eenvoud en betrouwbaarheid maar deze C5 op benzine/lpg doet er voorlopig niet voor onder. Probleemloos....... 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
22 okt 2011 18:30 |
|
 |
jopie
V.I.P.
Geregistreerd: 28 maart 2007 12:07 Berichten: 923 Woonplaats: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ook hier zeer tevreden dieselrijder. Aleen die wegenbelasting he, daar kan de auto niks aan doen natuurlijk. 
_________________ groet'n hans. tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
|
22 okt 2011 19:56 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
De eerste generatie 2.0 HDi zowel 90 als 110 Pk zijn bijzonder betrouwbaar, en kennen hoegenaamd geen specifieke problemen (behalve zoals genoemd een serie met slechte koppakkingen, waarvan de meeste inmiddels waarschijnlijk reeds vervangen zijn). Ook de eerste generatie 2.2 is betrouwbaar al komen incidenteel problemen met de nokkenasketting en lekkage bij de verstuiver-ringen voor.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
22 okt 2011 20:40 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: diesel en hoe bevalt dat
Ik ben helemaal geen dieselrijder, maar heb desondanks een krap jaar een Ph2 2002 Break HDI 2.0 gereden.
Viel me, voor een diesel, niet tegen... (Fijner dat de Vivaro waar ik voor m'n werk ik rij iig.) Alleen miste ik de duw die je bij een benzinewagen krijgt als je hem plankt wel.
Helaas was het onderhoud wat karig gedaan, wel de distririem, niet de waterpomp, dus die vervangen, toen bleken de spanrollen en riem niet vervangen, dus die ook nog maar.
Toen hij 0,5 liter koelwater per 100 km ging verbruiken heb ik hem wegegdaan, waat het bleef was onduidelijk, maar men vermoede dus de koppakking. Aangezien ik toen nog maar 15.000 km/jaar ging rijden (kreeg toen de vivaro voor m'n werk) ipv + 50.000 heb ik hem ingeruild.
Ik heb er in 10 mnd 43.000 km mee gereden, kwam op 0,58 cent/km qua onderhoud (incl bovenstaande dus) en verbruik was 1:15,5 (terwijl ik een zware rechtervoet heb).
Zou ik ooit weer dieselen in een C5 ? Als de kilometrage dat vereist, ja hoor, maar dan waarschijnlijk een 2.2 op 3.0 (iig meer dan de 110pk van de Ph1 2.0)
_________________ Johan
|
22 okt 2011 22:46 |
|
 |
|