Kan me in grote lijnen wel vinden in je categorie-indeling.Frank schreef:Als je niet bij de dealer koopt moet je er ook niet van uit gaan dat je de beste keus hebt, maar het kan wel.
Ik ben nu een tijdje ook bij andere bedrijven dan mijn citroen dealer aan het kijken en wat opvalt, is dat je de bedrijven in een paar categorieën kunt indelen.
De dealers houden de beste auto's,
De handelaren die uitsluitend leaseauto's doorschuiven hebben ook goede kwaliteit.
De betere gewone handelaar, dan wordt het al goed opletten
De handelaren die ook auto's van 500 euro hebben. Daar moet je extra goed op je hoeden zijn.
Indeling is misschien wat kort door de bocht, maar het gaat om het gevoel.
Maar wil graag een toevoeging cq afspiltsing maken:
C-dealers en dealers andere merken.
Bij C-dealers heb je natuurlijk de meeste keus en de meeste kennis, maar de Mazda dealer waar ik mijn V6 heb gekocht was echt de creme de la creme, nog nooit zo'n voortreffelijke pre-sales EN after-sales service gehad. Nou loop ik al van mijn 2e tot mijn huidige (46e) levensjaar rond bij C-dealers, maar de Mazda ervaring heb ik daar nog niet meegemaakt.
Ik moet wel toegeven dat de Mazda-dealer, heel, heel, graag van zo'n rare C5 V6 af wilde, maar toch... Onder garantie de hele motor gesloopt omdat een C-dealer een druppeltje olie bij de krukaskering had gezien, geen gezeur en gratis een bijna nieuwe Mazda mee voor twee dagen.
Gr. Ronald
Mazda van Dijk in Woerden, van harte aanbevolen!