Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Beste gebruikers,
Ik dacht 'even' de distributieriem te vervangen van mijn C5. Ik heb redelijk wat ervaring met het vervangen van distributieriemen maar vooral bij andere merken. Ik heb bij het draaien van de motor de timing versteld, en nu geen idee wat de juiste timing is. Heeft iemand deze informatie? Ik heb (nog) geen toegang tot de downloads sectie voor het werkplaatshandboek, vandaar ook mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.
Ik dacht 'even' de distributieriem te vervangen van mijn C5. Ik heb redelijk wat ervaring met het vervangen van distributieriemen maar vooral bij andere merken. Ik heb bij het draaien van de motor de timing versteld, en nu geen idee wat de juiste timing is. Heeft iemand deze informatie? Ik heb (nog) geen toegang tot de downloads sectie voor het werkplaatshandboek, vandaar ook mijn vraag.
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welk type motor heb je?
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Een 2.0 16v.
C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 24 dec 2010 10:01
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Locatie: Bussum
Je hebt een PB.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://info.koren-autoparts.nl/Distribu ... AT4825.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
is dit wat je zoekt
je hebt een EW10J4 motor
daarom heb ik je een PB gestuurd
is dit wat je zoekt
je hebt een EW10J4 motor
daarom heb ik je een PB gestuurd
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
hier nog informatie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9823" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=9823" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wat heb je precies wel en wat heb je niet gedaan? Waar ben je de mist in gegaan?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Wat ik gedaan heb is de krukaspoelie verwijdert, nadat de multiriem was gedemonteerd.
Toen wilde ik gaan kijken op welke momenten ik de nokkenas tov de krukas moest timen voordat ik de dis.iem zou verwijderen, door aan de wielen in ingeschakelde toestand te draaien, maar dan gebeurd er niet veel zichtbaars behalve dat de krukas verdraaid zonder de riem mee te nemen.
Dus nu sta ik op een willekeurig punt met m`n krukas en idem met de nokkenassen, die niert verdraaid zijn tov elkaar.
Wat raad je me aan om eea te herstellen?
Toen wilde ik gaan kijken op welke momenten ik de nokkenas tov de krukas moest timen voordat ik de dis.iem zou verwijderen, door aan de wielen in ingeschakelde toestand te draaien, maar dan gebeurd er niet veel zichtbaars behalve dat de krukas verdraaid zonder de riem mee te nemen.
Dus nu sta ik op een willekeurig punt met m`n krukas en idem met de nokkenassen, die niert verdraaid zijn tov elkaar.
Wat raad je me aan om eea te herstellen?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
alles draaien tot op zijn merkpunten
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
het zou zo fijn zijn voor de informatie-database hier op het forum als tips niet per PB gaan...fred schreef:Je hebt een PB.
Anders moet de volgende weer dezelfde vragen stellen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Willy met de merkpunten bedoel je dan de gaten in nokkenas en vliegwiel zodanig in positie brengen dat de pennen erdoor kunnen maar wat doe ik eerst, ik weet niet in welke positie mijn krukas/zuigers staan tov de kleppen?
Kan ik dmv het verdraaien van de motorr met stilstaande nokkenassen beschadiging veroorzaken aan de kleppen en/of hoeveel kracht is hiervoor nodig; ik heb tot nu toe met gevoel gedraaid en niets gehoord of gemekt, waar moet ik op letten?
Kan ik dmv het verdraaien van de motorr met stilstaande nokkenassen beschadiging veroorzaken aan de kleppen en/of hoeveel kracht is hiervoor nodig; ik heb tot nu toe met gevoel gedraaid en niets gehoord of gemekt, waar moet ik op letten?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je draaid met de krukas voel je dat de motor vast komt,dan de nokenas verdraaien tot ge de krukas kunt verder draaien
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Willy wat ben je er weer vroeg bij, en dat voor de zondag morgen?
Betekent da ik nog geen schade toegebracht kan hebben aan de motor, want dat is mijn grootste vrees?
Waarmee verdraai ik het best de krukas, aan de wielen met ingeschakelde versnelling?
En waarmee de nokkenas?
Betekent da ik nog geen schade toegebracht kan hebben aan de motor, want dat is mijn grootste vrees?
Waarmee verdraai ik het best de krukas, aan de wielen met ingeschakelde versnelling?
En waarmee de nokkenas?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
volgens de tekening ,kun je er toch een potsleutel opzetten
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2011 17:44
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Grijs
Een potsleutel begrijp ik niet, en volgens welke tekening, want ik heb de centerale moer op de krukaspoelie em niet zoals aynes de vier bouten?
