Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
basdeglopper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 16 okt 2009 23:22 Berichten: 208 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Break 2.0 HDiF exclusive
Opties: genoeg
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10264
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 299.000
Kleur: gris icelande
Naar boven
|
 Bokken 2.0HDIF
De laatste 2 weken is er met de C5 break van mn vader zo'n 1200 km gereden vanwege het klussen en verhuizen van mijn studentenwoning. Voornamelijk snelweg kilometers. Gister en een aantal dagen merkte ik dat als je het toerental liet zakken tot rond de 1900 toeren de motor begint te stotteren te bokken, alsof je over een slechte weg rijdt (zoals spoorvorming).
Het ligt niet aan de weg want ik heb het meerdere malen gemerkt. Af en toe als ie koud was en stationair liep. Gister met een bijna lege tank (nog een liter of 8 in de tank). De ene keer doet ie het wel de andere keer niet. Telkens rond de 1900 toeren nadat je hem van hoger heb laten zakken tot die 1900. Het is niet zeer storend maar ik begin er wel aan te twijfelen.
Mijn vader denkt dat er water in de tank zit ik denk iets anders. Ik kan mij niet herinneren dat het brandstoffilter vervangen is.
Het betreft een C5 break phase 2 2.0 HDI fap. Hij heeft momenteel 205300 km gereden. zo'n 20.000 km geleden de olie verwisseld. Die gaat eind oktober weer vervangen worden met het oliefilter.
Wat zou het kunnen zijn?
_________________ tot historie van mn paps behoren: gsa bx 1.4 xantia 1.8 lpg (brandt goed) zx break 1.4 reflex berlingo 1.6 multispace
|
25 sep 2011 15:14 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Bokken 2.0HDIF
Tja, dat is natuurlijk moeilijk zo te zeggen. Als het brandstoffilter er geruime tijd in zit zou ik dat eerst vervangen inderdaad.
Daarna komt het toch neer op het controleren van een aantal basiszaken. In het toerengebied dat jij noemt is de 2.0HDiF wel bijzonder gevoelig voor een slecht werkende egr-klep. Ook de vacuumregeling van diverse luchtkleppen en turbodrukregeling zorgt in dit toerengebied wel eens voor problemen bij deze motor.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
25 sep 2011 20:44 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Bokken 2.0HDIF
basdeglopper schreef: Ik kan mij niet herinneren dat het brandstoffilter vervangen is. Dat moet wel bij iedere beurt. (30dkm voor deze motor toch niet 20dkm?) Het levert meestal wel een incidentele motorstoring op, omdat bij een oud, verstopt filter de brandstofdruk beneden een drempel valt.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 sep 2011 10:17 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Bokken 2.0HDIF
EvilTwin schreef: Dat moet wel bij iedere beurt. (30dkm voor deze motor toch niet 20dkm?) Deze motor moet om de 60 000 km een nieuw filter, dus niet iedere beurt, tenzij zware omstandigheden (lees korte ritten of slechte brandstofkwaliteit)
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
26 sep 2011 21:55 |
|
 |
basdeglopper
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 16 okt 2009 23:22 Berichten: 208 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Break 2.0 HDiF exclusive
Opties: genoeg
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10264
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 299.000
Kleur: gris icelande
Naar boven
|
 Re: Bokken 2.0HDIF
dan laten we hem bij de apk in november maar het brandstoffilter vervangen, of is dat te doen zonder hulp van de garage?
_________________ tot historie van mn paps behoren: gsa bx 1.4 xantia 1.8 lpg (brandt goed) zx break 1.4 reflex berlingo 1.6 multispace
|
28 sep 2011 22:45 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|