Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Heeft er al iemand ervaring met OBD-II diagnose, ik heb nl een stekker besteld waar mee ik de code kan uit lezen en resetten met een PC.
Heeft iemand de citroen (C5) specifieke code/meldingen
groet
Frank
Heeft iemand de citroen (C5) specifieke code/meldingen
groet
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Henk,
ik heb hem besteld bij http://www.obd-diag.de/
en dan de OBD-DIAG® 4000exp hiermee kan ook de CAN bus na wat knutselen gelezen worden
De OBD-DIAG® 2055 Interface voor 49 eur is geloof ik voldoende voor de C5, als je dit zeker wilt weten kan ik het nog wel uitzoeken.
nu eventjes geen tijd
Frank
ik heb hem besteld bij http://www.obd-diag.de/
en dan de OBD-DIAG® 4000exp hiermee kan ook de CAN bus na wat knutselen gelezen worden
De OBD-DIAG® 2055 Interface voor 49 eur is geloof ik voldoende voor de C5, als je dit zeker wilt weten kan ik het nog wel uitzoeken.
nu eventjes geen tijd
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo

Hallo heren, een bescheiden poging dit draadje nieuw leven in te blazen en evt. iets breder te trekken.
Hoe is het "jullie" vergaan met de OBD stekker ?
En aanvullend, zijn er anderen die ervaring hebben opgedaan met andere OBD2/EOBD scanners (ELM, mOByDic, Geniscan -achtigen) ?
Zo ja, in hoeverre zijn ze nuttig en bruikbaar, ook evt. m.b.t. specifieke Citroen eigenschappen ?
En in hoeverre zijn de kleine autonome scanners meer of minder bruikbaar in vergelijking met een stekker/converter naar USB/Laptop/PC ?
Graag wat praktijk ervaringen, b.v.d. en groeten,
Hoe is het "jullie" vergaan met de OBD stekker ?
En aanvullend, zijn er anderen die ervaring hebben opgedaan met andere OBD2/EOBD scanners (ELM, mOByDic, Geniscan -achtigen) ?
Zo ja, in hoeverre zijn ze nuttig en bruikbaar, ook evt. m.b.t. specifieke Citroen eigenschappen ?
En in hoeverre zijn de kleine autonome scanners meer of minder bruikbaar in vergelijking met een stekker/converter naar USB/Laptop/PC ?
Graag wat praktijk ervaringen, b.v.d. en groeten,

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Jekunt er alleen de algemene dingen me doen voor citroen.
Als je fout codes van citroen zelf krijgt dan kun je deze wel zien maar je weet niet wat ze betekenen. Ik heb heb deze fout meldingen overigens nog niet gehad (heb er uberhaupt nog geen gehad, wel zelf eens gesimuleerd door de koelwater temperatuur los te trekken.)
Ik heb zelf een ELM achtige stekker.
Heb geen ervaring met autonome scanner, maar op een laptop kun je nog eens een ander programma op zetten, op eventueel aan de PDA koppelen. Op eenlaptop kunje data bijna oneindig lang mee loggen.
Tot nog toe is het alleen een speeltje geweest, ik heb nog geen storingen gehad die ik hiermee op kon lossen.
Ik weet overigens niet of het mogelijk is om de origenele citroen soft ware te laten draaien met een mijn stekker, weet ook niet of deze software te koop is en of hij betaalbaar is.
De originele stekker schijnt wel te koop te zijn voor ongeveer 300 euro!!!.
Als je fout codes van citroen zelf krijgt dan kun je deze wel zien maar je weet niet wat ze betekenen. Ik heb heb deze fout meldingen overigens nog niet gehad (heb er uberhaupt nog geen gehad, wel zelf eens gesimuleerd door de koelwater temperatuur los te trekken.)
Ik heb zelf een ELM achtige stekker.
Heb geen ervaring met autonome scanner, maar op een laptop kun je nog eens een ander programma op zetten, op eventueel aan de PDA koppelen. Op eenlaptop kunje data bijna oneindig lang mee loggen.
Tot nog toe is het alleen een speeltje geweest, ik heb nog geen storingen gehad die ik hiermee op kon lossen.
Ik weet overigens niet of het mogelijk is om de origenele citroen soft ware te laten draaien met een mijn stekker, weet ook niet of deze software te koop is en of hij betaalbaar is.
De originele stekker schijnt wel te koop te zijn voor ongeveer 300 euro!!!.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

Hoi Frank, dank voor je vlotte reactie.
Heb je ook verder onder forum bezoekers nooit veel activiteit op dit gebied kunnen bespeuren, buiten het forum om dan, bedoel ik, dus in "real life" ?
Ik las dat Menno ook een OBD2 analyzer gebruikt, maar verder is het op dit gebied erg stil hier.
Hopelijk worden er nog een paar wakker.
Groeten,
Heb je ook verder onder forum bezoekers nooit veel activiteit op dit gebied kunnen bespeuren, buiten het forum om dan, bedoel ik, dus in "real life" ?
Ik las dat Menno ook een OBD2 analyzer gebruikt, maar verder is het op dit gebied erg stil hier.
Hopelijk worden er nog een paar wakker.
Groeten,
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Sorry, onvolledig gelezen in
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... highlight=
"Bron:" gemist
Groet,
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... highlight=
"Bron:" gemist
Groet,
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Wij hebben natuurlijk onze dielert 

C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Ja, maar dan met VW/AUDI. Die hebben een echtprogramma daar kun vanalles mee aan en uitzetten bv de egr klep dicht zetten enz.HOverbeek schreef:Hoi Frank, dank voor je vlotte reactie.
Heb je ook verder onder forum bezoekers nooit veel activiteit op dit gebied kunnen bespeuren, buiten het forum om dan, bedoel ik, dus in "real life" ?
,
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
waar, maar je zal de eerste niet zijn die met zijn gepruts een BSI sloopt.
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo