C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:46
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Locatie: Westland
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik ben vaste klant van TOTAL, tank altijd eur98.
Dit geeft bij mij de beste resultaat, motor loopt echt rustiger en soepeler.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 425
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:11
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Opties: veel moois; umweltplakette, HangUp
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 204000
Kleur: paars
Locatie: Ridderkerk
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik doe alleen Shell V-power erin.
Ze mogen toch niet zo maar liegen dat er in die benzine vershillende aditieffen zitten die je motor soepeler en schoner maken?! :?
Smart Forfour voor de betere helft :)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
C5club Rookie
C5club Rookie
ga vaak naar de Total en tank daar gewone diesel voor m'n 2.0 HDi, Shell ook wel es en heb nooit problemen gehad. reed vroeger benzine en LPG en tankte uitsluitend Shell omdat ik daar in m'n auto veel verder mee kwam.Volgens mij heeft Shell het meeste alcohol bijgemengd + iets van een katalysator waardoor de verbranding en mengsel vorming beter gaat.
Nu Total omdat het frans is en ik weet dat de Citroen daar goed op gaat ook eigenlijk om de zelfde redenen als vroeger bij de Shell maar nu afgestemd op de Citroen/op z'n frans zal ik maar zeggen.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
staircase schreef:Daar denken ze bij Fifht Gear toch heel anders over. Om aan alle speculaties een einde te maken lieten ze een gespecialiseerd bedrijf vermogensmetingen doen. Metingen aan een C5 HDI 163 PK leverde en pk of 6 meer op en werd als de goedkoopste tuning aanbevolen. Bij minder ver ontwikkelde diesels scheelt dat minder tot niets. Dezelfde test is ook al eens gedaan met benzinemotoren met hetzelfde resultaat.
Wat is de verklaring van het verschil in vermogen?
Jaymez3rd
Jaymez3rd
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door Jaymez3rd »

Ben voornemens diesel te gaan tanken, auto moet nog afgeleverd worden. ;)
Morgen is de dag! :D
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Suc6 :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
In Duitsland zijn grote problemen met de invoering van biobenzine E10. Duitse automobilisten weigeren massaal om de brandstof te tanken. Betrokkenen spreken over een kopersstaking.

De autobezitters zijn in onzekerheid geraakt door berichten dat ongeveer 3 miljoen auto's in het land de speciale benzine niet verdragen. De benzine bestaat voor 10 procent uit ethanol van granen en suikerriet.

Niet goedkoper
De benzine kan schadelijk zijn voor de motoren van onder meer bepaalde Audi A2's, Ford Mondeo's, Opel Vectra's en oude Volkswagen Lupo's. Voor de zekerheid mijden ook bezitters van andere automodellen de pompen met E10-benzine. De E10 is bovendien niet goedkoper dan de gebruikelijke superbenzine. Auto's hebben er per kilometer zelfs 2 procent meer van nodig dan wie super tankt.

Slechte uitleg
Om de problemen aan te pakken, houdt de Duitse regering vandaag een 'benzinetop' met de oliebedrijven. Bij de topontmoeting komen onder anderen de ministers van Verkeer, Consumentenbeleid en Economische Zaken. Politici van het liberale FDP verwijten milieuminister Norbert Röttgen slechte uitleg aan de automobilisten. Maar hij geeft de schuld aan de oliebedrijven, die onwillig zouden zijn.

Minder afhankelijk
De biobenzine E10 is tot dusver ingevoerd in zevenduizend van de vijftienduizend tankstations in Duitsland. De uitbreiding naar andere pompstations is gestopt, omdat de raffinaderijen kampen met volle opslagtanks met E10.

De Duitse regering had tot de biologische brandstof besloten om het klimaat te beschermen en Duitsland minder afhankelijk te maken van olie. Andere EU-landen mengen ook olie van gewassen in de benzine en diesel. Maar dat is veelal minder dan 10 procent. (anp/odbs)
08/03/11 06u39
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
:citrofiel De meeste Citroën modellen na bouwjaar 2000 kunnen zonder problemen op E 10 rijden.
Zie; http://www.dat.de/e10liste/e10vertraeglichkeit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik heb enige huiver voor die E10, maar weet niet of dat terecht is.

JW
dre999
dre999
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door dre999 »

Voor de C5 tank ik altijd diesel bij Tinq en voor de C3 euro 95 bij Tinq. Beide auto's lopen er prima op.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
alen schreef:Ik doe alleen Shell V-power erin.
Ze mogen toch niet zo maar liegen dat er in die benzine vershillende aditieffen zitten die je motor soepeler en schoner maken?! :?
We hebben zowel met onze vorige C5 (PhII) als onze huidge (PhIII) met zowel Fuelsave als V-Power gereden. Dat hebben we ook gedaan met onze C1'en. Het verschil was/is in alle auto's niks, nul, nada, noppes, niet wat verbruik en ook niet wat prestaties betreft, behalve dat je bij Shell duurder (V-Power veel duurder) uit bent. Ze zullen vast wel wat additieven hebben toegevoegd maar het uiteindelijke resultaat wordt daar niet anders van, zoals ook uit enkele "onafhankelijke onderzoeken" blijkt. Marketing heet dat.
Nu tank ik weer Gulf omdat ik daar s'-morgens langs kom rijden en omdat ze daar nu een ochtendspitskorting hebben (en ze hebben gratis zegeltjes ;) :smt203 ).

Ik heb eens een TV-programma bekeken dat liet zien dat vrijwel alle merken hun tankauto's op enkele centrale distributiepunten voltankten en dat de chauffeur daar dan vooraf (zodat het gemengd werd) een buisje chemicaliën (additieven zo je wilt) aan toevoegde. Ieder merk heeft zo zijn eigen (?) additieven maar die beoogen allemaal hetzelfde resultaat; schoner, zuiniger en betere prestaties. Het zal dus allemaal wel niets of niet veel uitmaken, zoals ik ook uit eigen ervaring heb vastgesteld.
L8r, Henk
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb ooit iets moeten afleveren en installeren in een zeepfabriek.

Omdat ik belangstelling toonde kreeg ik een kleine rondleiding en uitleg van de chef van de afdeling.

Daar zag ik dat ze een buisje vloeistof, niet meer als een lepel vol, toevoegden aan een enorme ketel vol vloeibare zeep.

Deze zeep ruikt naar Citroen (geen Citroën!!) verklaarde de chef.
Dat is allemaal chemisch natuurlijk, maar omdat de reklamejongens adverteren met "bereid met echt citroensap" moeten we dat toevoegen, want we mogen niet liegen.

Elke overeenkomst met ultraplus benzine berust op toeval.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Welke brabndstof ik gebruik ? Diesel, daar loopt ie nu eenmaal op :lol:

Bij shell express meestal scheelt € 5 per tank tov de snelweg.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 aug 2007 00:10
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD
Locatie: Haarlem
In juni in Frankrijk is de E10 bio-brandstof mij slecht bevallen: meer verbruik en minder prestaties. Nu heb ik, weer in Frankrijk, Super (RON98) getankt, wat me zeer goed bevallen is: een kleiner 'gat' in het koppel rond de 2000 toeren en volgens mij minder verbruik (is met de caravan erachter natuurlijk niet precies te zeggen). Ik zal nu eens een paar tanks 95 en een paar tanks 98 rijden bij normaal gebruik om te zien of het verschil duidelijk is.
Heeft iemand hier ervaring mee ? (V6 3 liter automaat 2002)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
bij de BP, BK gas nu met TURBO freebees!

en eigenlijk ook altijd bij de zelfde.

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Plaats reactie