Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Kewl, dus met een setje van dezezou je zelfs op een 2011 PhIII dus ook een pilot set mogen monteren? Intressant 
_________________
|
01 sep 2011 10:47 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Klaverblaadje schreef: Als de auto in Nederland zo is goedgekeurd en toegelaten heb je met de Belgische wet niets te maken. Dat geldt niet voor achteraf aangebrachte zaken / accesoires. Die vallen immers niet onder typegoedkeuring. En daar gaat het hier nou net om. Het kan bv zijn dat een bepaalde spoiler (model taartschep) in NL wel mag maar in een ander land niet. Kan oom agent je toch sommeren hem er af te halen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
01 sep 2011 12:05 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
exroosje schreef: Op zich maakt dat niet uit, alleen is de kans dat je er last van krijgt met een belgisch kenteken een stuk groter. En bovendien moeten die jaarlijks naar een keuring die daar op let.
Zo zou je ook in duitsland in de problemen kunnen komen met te afwijkende velgen. Daar zijn ze heel kritisch op accesoires achteraf. Alles moet een Tuv kenmerk hebben en een attestatieblad voor je auto.
Wederom is de kans het grootst dat je er last mee krijgt tijdens een keuring, maar ook oom agent kan je aanhouden en vragen naar die documenten. Je bent met een NL kenteken op geen enkele wijze gebonden aan Belgische of Duitse voorschriften voor toelating op de weg. Dus nonkel agent kan je nergens naar vragen, behalve de normale autopapieren en die bevatten in NL nooit dergelijke attesten. Klaverblaadje schreef: Als de auto in Nederland zo is goedgekeurd en toegelaten heb je met de Belgische wet niets te maken. Precies! Behalve uiteraard als je ze gebruikt en het blijkt dat ze verblinden of gevaar op leveren, maar dat zelfde probleem kun je ook in NL hebben ongeacht goedkeuring. exroosje schreef: Dat geldt niet voor achteraf aangebrachte zaken / accesoires. Die vallen immers niet onder typegoedkeuring.En daar gaat het hier nou net om. Als het in NL mag is het voor de buitenlandse agent onmogelijk om te bewijzen dat je afwijkt van de typegoedkeuring, behalve als er een Halogeen merkteken in de lampunit staat, of je maten van iets wat je aangebracht hebt niet overeen komen met je kenteken. Ons voordeel is dat het kenteken bijzonder weinig zegt. Bijv geen banden/wielmaten, slechts spoorbreedte en dan wordt het al heel lastig voor de buitenlandse kit. Nadeel is wel dat je gelijk kunt hebben, maar dat niet 1-2-3 krijgt... Weet ook dat je bepaalde zaken wel mag volgens de typegoedkeuring (bijv bijplaatsen van licht) maar dat het gebruik daarvan niet door de typegoedkeuring geregeld wordt maar door de "wegcode". Dwz wanneer licht aan, in welke combinaties (mist? stadslicht?) VWB de C5-3, kijk ook goed of er een Xenon merkteken staat in de Halogeen lichtunits (armatuur). Zo niet dan kun je ook hier in de problemen komen. Op de Ph.I staat in elke unit (Xen+Halo) merktekens voor beide lichtbronnen. Geen idee of dat ook nog zo is op de C5-3. ...btw er is een gigantisch Ph.I/II topic over aftermarket xenon met daarin alle wetgeving (incl de Belgische). viewtopic.php?f=6&t=553&p=343410&hilit=Xenon+vervangen#p343410" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Een hoop daarin geldt ook gewoon voor de C5-3. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 sep 2011 12:31 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Laatst nog het voorbeeld in de autoweek van iemand die een gigantische spoiler op de kofferbak had, die hij in Duitsland niet mocht gebruiken en in NL wel.
Dat soort dingen vallen niet onder de typegoedkeuring en daar kun je dus in het buitenland mee in de problemen komen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
01 sep 2011 13:18 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Dat heeft, denk ik, niks met typegoedkeuring te maken ofzo, maar met bv. dat in Duitsland aluminium spoilers verboden zijn. Waarschijnlijk werd die spoiler in D als een gevaar voor de medeweggebruikers gezien.
_________________ Groeten, Marc
|
01 sep 2011 14:04 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
maar om even antwoord te geven op de vraag van de TS..
toen ik mijn Ph3 kocht (toen nog VTR genaamd, nu dus seduction) kon je als optie het pakket leder/stof interieur, 18"velgen en xenon verlichting bestellen.. was toen een meerprijs van 1800 euro... dus toen ging het wel of het nu nog te bestellen is kan je beter ff op de configurator van citroen kijken...
|
01 sep 2011 14:27 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Seduction is een actiemodelletje. Het begint bij Attraction, dan Tendence, dan Exclusive. Toen er in België alleen een VTR geleverd werd (wokkels) was er in NL zowel een Dynamique (wokkels) als Confort (Hydractive), beide op hetzelfde niveau ónder de Exclusive. Op conf/dyn. was hier overigens geen Xenon te krijgen. Marc schreef: Waarschijnlijk werd die spoiler in D als een gevaar voor de medeweggebruikers gezien. Als zo'n spoiler een EU-onderdelen typegoedkeuring had kan de Duitse kit op z'n kop gaan staan maar verboden wordt hij daarmee niet...d'r is eigenlijk maar een deel van de Duitse toelating van toepassing op buitenlands gekentekende auto's en dat zijn de maten en gewichten $31, $32, $34: http://www.gesetze-im-internet.de/stvzo/index.htmlDus pas als je aangebouwde spoiler buiten de opgegeven maten van het voertuig valt kun je er mee in problemen komen. Die Duitse verordening volgt overigens gewoon uit de EU regelingen, waaruit ook de NL toelating volgt dus je moet er sowieso al aan voldoen. Dat geldt ook voor de Duitse toelating mbt Xenon, omdat die ook dezelfde EU richtlijn volgt als de NL toelating.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 sep 2011 17:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
EvilTwin schreef: Seduction is een actiemodelletje. Het begint bij Attraction, dan Tendence, dan Exclusive.
mss elders, maar niet in Belgie.. je hebt de attraction (was tentation) je hebt Seduction ( was VTR) en de exclusive.. en dan heb je de excl just black als actiemodel.. van tendence is in belgie geen sprake...
|
01 sep 2011 19:02 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
ah sorry, ik was even in de war met selection. Maar inhoudelijk stemt de Seduction dus overeen met de Tendence, niet met de Attraction? Da's op zich dan weer vreemd omdat voorheen Ligne Seduction ónder de Ligne Prestige viel en ze allemaal geen recht hadden op optioneel Xenon.
BTW nu is Xenon niet meer beschikbaar op de Belgische seduction. Dat is sowieso inmiddels een heel beperkte lijn, want er is geen fatsoenlijk motor in te krijgen. In Frankrijk en NL is het middenniveau (Confrot/Attraction) te krijgen met THP, en HDi160, zowel BVM als BVA. Geen van die vier is er in BE. In Frankrijk is Xenon nooit een optie, maar is standaard op Exclusive en Exclusive Plus.
Je kunt je sowieso afvragen of de configurator momenteel niet wat beperkt is door de overgang naar het nieuwe modeljaar.
Heb je trouwens al gecontroleerd of er een überhaupt Xenon merkteken staat in het Halogeen armatuur? Zo niet dan is ombouw per definitie illegaal.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
02 sep 2011 10:54 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Net gelezen>> http://www.efkaimport.nl/NieuwsBerichten/24/Xenon_regeling_wordt_versoepeld_per_142012.htmlXenon regeling wordt versoepeld per 1/4/2012 2011-11-17 XENON REGELGEVING WORDT VERSOEPELD!! Vanaf 1 april 2012 hoeft bij het achteraf monteren van gasontladingslampen, zoals Xenon, bij moderne voertuigen niet langer een koplampreinigingsinstallatie en/of een automatische hoogteverstelling gemonteerd te worden.Deze twee permanente eisen werden na enige discussie in 2006 geïntroduceerd, maar worden nu weer geschrapt, omdat ze niet langer in alle gevallen van toepassing zijn bij de typegoedkeuring. Punt 6.2.9 van VN/ECE-reglement nr. 48 bepaalt dat lichtbronnen moeten zijn voorzien van een koplampreinigingsinstallatie als deze meer dan 2.000 lumen produceren. In de permanente eisen was deze verplichting gekoppeld aan dimlichten met gasontladingslampen, die vrijwel altijd deze grens aan de lichtopbrengst bereikten. Er zijn nu echter voertuigen op de markt met gasontladingslichtbronnen die minder produceren dan 2.000 lumen en dus geen koplampreinigingsinstallatie hoeven te hebben. De koppeling tussen koplampreinigingsinstallatie en gasontladingslampen is daarmee niet langer actueel. Hetzelfde geldt voor de automatische hoogteverstelling. Om te voorkomen dat voertuigen met een typegoedkeuring aangepast zouden moeten worden, worden beide permanente eisen geschrapt uit de Regeling Voertuigen. Daarmee wordt tevens de achteraf inbouw van Xenon-dimlicht bij voertuigen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, weer een stuk eenvoudiger.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 dec 2011 22:10 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
De grens wordt dus 2000 lumen. Daar boven moet je wél, daaronder hoef je geen extra maatregelen te treffen.
En dus wordt de vraag: hoe wordt die 2000 lumen vastgesteld? Wanneer wordt dat gemeten?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 dec 2011 00:53 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
De lumen wordt vastgesteld door het vermogen en de soort lamp. Elke lamp heeft een x aantal lumen per watt vermogen Wat het doet voor de werkelijke lichtsterkte (lux) is afhankelijk hoe het licht gebundeld wordt.
Je kunt niet meten als de lamp gemonteerd is. De lampen kun je wel vooraf een typegoedkeuring meegeven mijn inziens. Het zegt niet alles over hoe fel het licht werkelijk is als deze in de koplampgemonteerd is. Het belangrijkste is een goede bundeling. Als die beroerd is verblind je iemand al snel met een koplamp. Aan dat laatste schort het wel eens met de ombouwsetjes.
|
11 dec 2011 02:54 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Kwestie van afstellen je lichten, aan de koplamp apparaat van de garage.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
11 dec 2011 11:00 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Dat zou ook niet hoeven. Belangrijk is dat de positie van de lamp (voor de hallogeen het gloeispiraall) van belang is. Als het lichtpunt verder naar de spiegel of van de spiegel zit verander je het beeld van de lamp. Dit is niet te corrigeren door de lamp af te stellen.
De afstand tussen houder en lichtpunt is van belang, wijkt dit te veel af zal het nooit goed goed werken.
|
11 dec 2011 11:23 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: xenon lichten
Ik ben bang dat iemand het niet helemaal begrepen heeft. De (ECE) D1,D2,D3,D4 Xenon standaard schrijft 2800 lumen voor (R-varianten) of 3200 (S-varianten). Die vallen dus altijd onder de wis-regeling (>2000 lumen). http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 9-949e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; NB S=projector Xenon (Ph.II/C5-3) R=reflector Xenon (Ph.I) aftermarket Xenon voor een halogeen C5 (altijd reflector, Ph.I/II,-3) moet dus altijd van de R-variant zijn. Er is sinds dit jaar echter ook een aantal nieuwe Xenon standaarden (D5, D6, D7) allemaal 25W en allemaal nominaal 2000 lumen, waardoor ze die verplichting niet meer hebben. Ze hebben nog wel de niveau-regeling verplichting. http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... 11-28e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Totdat je zo'n 25W Xenon pit plaatst zul je dus nog steeds onder de oorspronkelijke regeling vallen. Dit kit hoeft dus ook niet te gaan meten, al wordt het wel lastig om er exact achter te komen welk type erin zit. De fabrikanten (ook aftermarket) moeten zich uiteraard wel gewoon aan de respectievelijk standaarden houden. Kies je voor een legale 2000 lumen pit, dan weet je dat en dan weet je ook dat je veel minder licht hebt dan standaard Xenon en nauwelijks meer dan Halogeen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 dec 2011 12:16 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|