Dat klopt niet helemaal: het is zo: hoe sneller je de fan laat draaien, hoe minder spanningsval er zal optreden over de mosfet in de module. Er zal wel meer stroom lopen, maar ik denk niet dat je er een amperemeter tussen hebt gevrot. Zo te horen heb je de spanning tussen de 2 rode draden gemeten?edwin48 schreef:Badmuts goedemorgen.
We zijn er achter gekomen dat hoe sneller je de fan laat draaien hoe minder stroom er op de module komt.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Vannacht begaf de aanjager het weer en ben nu dus bang dat ik wat draadjes moet gaan vervangen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Goedemiddag geachte forum leden.
Heden ochtend bezig geweest met het door meten van de kabels aanjager en alles heeft spanning.
Dus zou je zeggen dat het moet werken.
Helaas doet de aanjager van de kachel het nog steeds niet en wordt het nu toch een ingewikkeld probleem.
Wat hebben we tot nu toe gedaan.
1 nieuwe module geplaatst.
2 de aanjager motot met fan er uitgehaald en de koolborstels bekeken.
3 de aanjager buiten zijn ligplaatst getest.
4 de kabels en aanjager buiten om getest met lopende motor.
5 de kabels van bedieningspaneel en module doorgemeten.
Wie oh wie weet er nog een oplossing.
Hier gaat het licht langzaamaan uit.

Heden ochtend bezig geweest met het door meten van de kabels aanjager en alles heeft spanning.
Dus zou je zeggen dat het moet werken.
Helaas doet de aanjager van de kachel het nog steeds niet en wordt het nu toch een ingewikkeld probleem.
Wat hebben we tot nu toe gedaan.
1 nieuwe module geplaatst.
2 de aanjager motot met fan er uitgehaald en de koolborstels bekeken.
3 de aanjager buiten zijn ligplaatst getest.
4 de kabels en aanjager buiten om getest met lopende motor.
5 de kabels van bedieningspaneel en module doorgemeten.
Wie oh wie weet er nog een oplossing.
Hier gaat het licht langzaamaan uit.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
onderaan op de module,heb je een stekker met 2 dunne draden en 2dikke draden,als je op die2 dikke draden spanning hebt
of wel zit de stekker op de motor niet goed ofwel is de motor stuk
of de stekker is wegebrandt
of wel zit de stekker op de motor niet goed ofwel is de motor stuk
of de stekker is wegebrandt
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
goede middag Willy.
Alles ligt nog open dus kijk even naar de stekker en dan hoor je het zo snel mogelijk.
in ieder geval bedankt voor het mee denken.
Alles ligt nog open dus kijk even naar de stekker en dan hoor je het zo snel mogelijk.
in ieder geval bedankt voor het mee denken.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik ben nu ff weg
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Oke dan ben wezen kijken bij de motor en deze nog maals getest. De test is met twee draden rechtstreeks op de accu geplaatst en motor loopt als een zonnetje.
stekker is oke niet weggebrand.
heb ook spanning op de twee dikke draden en ook contact op de stekker van de motor.
dus enige is dan contact met stekker en motor lijkt mij en deze ga ik nu testen.
stekker is oke niet weggebrand.
heb ook spanning op de twee dikke draden en ook contact op de stekker van de motor.
dus enige is dan contact met stekker en motor lijkt mij en deze ga ik nu testen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ge moet is een koplamp op de stekker van de motor hangen,het kan zijn dat dan de spanning wegvalt
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Bedoel je deze er gewoon in steken zodat ik kan zien of de spanning wegvalt 
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een zware lamp op de stekker die aan de motor komt,die moet dan blijven branden
als die niet brand zit je met een lekspanning
je meet dan spanning,maar als er dan een verbruiker aanhangt
valt die spanning weg
als die niet brand zit je met een lekspanning
je meet dan spanning,maar als er dan een verbruiker aanhangt
valt die spanning weg
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
oke Willy heb gedaan wat je zei en gesproken wordt dus een nieuwe module kopen.
Zal echter moeten wachten tot morgen.
wordt dus weer vervolgt

Zal echter moeten wachten tot morgen.
wordt dus weer vervolgt
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ben bang dat het iets anders is en dat het weer aardig in de euro's gaat lopen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je zijt toch zeker dat de aankomende stroom aan de module niet wegvalt?
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Ja daar ben ik zeer zeker van alleen de uitgaande was niet aanwezig.
En vier kapotte modules bij de dealer lijkt mij zeer sterk.
En vier kapotte modules bij de dealer lijkt mij zeer sterk.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
nog wat gaan meten aan de donor auto
aan de pollenfilter zit een blauwe stekker,die loopt naar de kleine stekker aan de module
de grote stekker aan de module(met daarin 2 dunne draden),die loopt naar de motor
aan de pollenfilter zit een blauwe stekker,die loopt naar de kleine stekker aan de module
de grote stekker aan de module(met daarin 2 dunne draden),die loopt naar de motor

