Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Het klopt allebei.
Er wordt gemeten en berekend. Bij te grote verschillen wordt ineens de gemeten waarde (vlotter) weer overgenomen. Maar dit kan in de praktijk redelijk lang uit elkaar blijven lopen.
De meeste Lpg-installatie hebben daarom een reset-schakeling die bij elke start, of bij elke deur(ont/ver)grendeling met de AB de auto forceert om de vlotterstand over te nemen.
Deze schakeling lijkt te ontbreken bij de OP.
gr. Ronald
Er wordt gemeten en berekend. Bij te grote verschillen wordt ineens de gemeten waarde (vlotter) weer overgenomen. Maar dit kan in de praktijk redelijk lang uit elkaar blijven lopen.
De meeste Lpg-installatie hebben daarom een reset-schakeling die bij elke start, of bij elke deur(ont/ver)grendeling met de AB de auto forceert om de vlotterstand over te nemen.
Deze schakeling lijkt te ontbreken bij de OP.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
En zoals hier blijkt zijn er wel meer zonder die schakeling.
En er zit een magneet in de dop? Ben er net even met een spijker langs geweest maar heb hem niet kunnen lokaliseren.
En er zit een magneet in de dop? Ben er net even met een spijker langs geweest maar heb hem niet kunnen lokaliseren.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011 00:03
Auto: C5 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 273000
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
Een magneet? wat is daar dan de nut van?Menno schreef:Zit er nog wel een magneetje in je tankdop ??
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zodat de C5 weet dat de dop eraf is geweest ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
Heb het zelfde euvel met een reset schakeling.
als je zorgt dat je er minimaal 1/4 in hebt zitten reset hij zich geregeld onder 1/4 vulling doet hij het minder vaak.
in mijn boekje van de gas installatie staat dat je er minimaal 1/4 tank met benzine in moet hebben zitten ivm het warm lopen van de pomp.
vaak tank ik als de BC aangeeft dorst te hebben. vaak gooi ik er dan 30 tot 35 liter in.
het metertje staat dan vaak weer net over de helft en heb ik er 2 tot 3 maand geen last meer van.
als je zorgt dat je er minimaal 1/4 in hebt zitten reset hij zich geregeld onder 1/4 vulling doet hij het minder vaak.
in mijn boekje van de gas installatie staat dat je er minimaal 1/4 tank met benzine in moet hebben zitten ivm het warm lopen van de pomp.
vaak tank ik als de BC aangeeft dorst te hebben. vaak gooi ik er dan 30 tot 35 liter in.
het metertje staat dan vaak weer net over de helft en heb ik er 2 tot 3 maand geen last meer van.
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Er hoort geen magneet in de tankdop te zitten. Leuk bedacht, maar helaas.
Ook werkt het niet met het 'schakelaartje' wat door het tankdopafdekklepje wordt geactiveerd.
Ook werkt het niet met het 'schakelaartje' wat door het tankdopafdekklepje wordt geactiveerd.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er zit wel degelijk een magneetje in de originele tankdop ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik er niet op let hoeveel de BC aangeeft dat we nog kunnen rijden,
ik let gewoon op de LPG-lampjes, daarom hebben we tenslote een LPG-auto.
Benzine gooi ik er pas in als er gepiept word,
meestal rond ik het totaalbedrag van tanken LPG en benzine er mee af tot b.v. € 50,00,
vind het een beetje onzinnig zo'n 70 liter benzine mee te slepen en op te rijden,
de dame gebruikt dermate weinig benzine dat een liter of 10 wel voldoende is (vind ik
)
ik let gewoon op de LPG-lampjes, daarom hebben we tenslote een LPG-auto.
Benzine gooi ik er pas in als er gepiept word,
meestal rond ik het totaalbedrag van tanken LPG en benzine er mee af tot b.v. € 50,00,
vind het een beetje onzinnig zo'n 70 liter benzine mee te slepen en op te rijden,
de dame gebruikt dermate weinig benzine dat een liter of 10 wel voldoende is (vind ik
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 03 aug 2011 09:52
Auto: C5 Break 2.0 16v VTR (140pk)
Opties: Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 213000
Kleur: Donkerblauw
Locatie: Spijkenisse
Even een vraagje van een newbie. Ik heb een C5 break 2.0 (2005) gekocht en ondanks dat ik op lpg rij zie ik mijn benzinemeter (op het instrumentenpaneel) omlaag lopen. (inclusief volgens de boordcomputer te rijden kilometers)
Of geeft de boordcomputer aan hoeveel ik nog op gas kan rijden? Begrijp het niet helemaal.
Groeten
Ray
Of geeft de boordcomputer aan hoeveel ik nog op gas kan rijden? Begrijp het niet helemaal.
Groeten
Ray
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Welkom!
En wat je ziet klopt hoor. Het benzineniveau wordt alleen bij starten echt gemeten, verder loopt de wijzer terug tijdens de rit omdat de computer alleen aan de hand van de rit bepaalt wat het niveau zou moeten zijn.
Pas als er een groot verschil zit tussen het niveau meten bij de start en wat de wijzer aangeeft (mening van de boordcomputer) wordt-ie weer gereset geloof ik.
En wat je ziet klopt hoor. Het benzineniveau wordt alleen bij starten echt gemeten, verder loopt de wijzer terug tijdens de rit omdat de computer alleen aan de hand van de rit bepaalt wat het niveau zou moeten zijn.
Pas als er een groot verschil zit tussen het niveau meten bij de start en wat de wijzer aangeeft (mening van de boordcomputer) wordt-ie weer gereset geloof ik.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 03 aug 2011 09:52
Auto: C5 Break 2.0 16v VTR (140pk)
Opties: Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 213000
Kleur: Donkerblauw
Locatie: Spijkenisse
Duidelijk dankje.
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Weet iemand meer over die resetschakeling? Ik zou wel bij iedere start (of met een druk op een knopje wat ik ergens inbouw) willen kunnen zien wat er nu echt nog in de tank zit.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat ligt ook een beetje aan de tijd tussen de 2 starts. Als die ruim genoeg is, ongeveer een 30 minuten schat ik, wordt er weer gereset en geeft de meter de stand weer goed aan. Mijn persoonlijke ervaring: als je de tank voor iets meer dan een kwart gevuld houdt heb je geen problemen. Pas bij een erg lange rit begint de computer weer aan de naald te trekken....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
@Ray,
dan zal het zo zijn dat je benzine meter OOK je LPG niveau aangeeft,
eigenlijk simpel te controleren door je LPG vol te tanken
en je benzine dus niet.
Je meter zal eerst het benzine niveau aangeven,
om bij omschakeling ineens een volle tank weer te geven.
Persoonijk zou ik het wel handig vinden,
even in het boekje van je LPG tank kijken of dat zo is,
dan zal het zo zijn dat je benzine meter OOK je LPG niveau aangeeft,
eigenlijk simpel te controleren door je LPG vol te tanken
en je benzine dus niet.
Je meter zal eerst het benzine niveau aangeven,
om bij omschakeling ineens een volle tank weer te geven.
Persoonijk zou ik het wel handig vinden,
even in het boekje van je LPG tank kijken of dat zo is,
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Dat werkt bij mij helaas niet zo. Soms springt de benzinemeter na enkele dagen stilstand spontaan uit de hoek, maar meestal moet ik eerst gaan tanken wil ik weer kunnen zien wat er in zit, en na 1 tank LPG leeg rijden ligt de meter weer dagen dood in de hoek zelfs al is er dan geen benzine verbruikt.GW-tje schreef:Dat ligt ook een beetje aan de tijd tussen de 2 starts. Als die ruim genoeg is, ongeveer een 30 minuten schat ik, wordt er weer gereset en geeft de meter de stand weer goed aan.
Ik rijd vrijwel dagelijks en maak veel lange ritten (400 km/dag is geen uitzondering).



