Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
De mijne stond destijds voor 59 euro nogwat ex btw op de rekening. Wel met een creditregel ivm garantie.....
Johan

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Vandaag een nieuwe gemonteerd, 144,88 eur incl. BTW.
Maar dan heb je ook wat, hopelijk weer 70.000km.
Maar dan heb je ook wat, hopelijk weer 70.000km.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Waar zit de filter van de gaspomp eigenlijk? Is daar een foto van?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Ik zou het niet weten, heb er nog nooit 1 opgehad moest wel volgens de garage.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat hangt van je installatie af.Herman schreef:Waar zit de filter van de gaspomp eigenlijk? Is daar een foto van?
Bij mij (BRC) is dit een aluminium koker kort voor de injectoren
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)

V.I.P.


Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2011 17:03
Auto: C5 3.0 V6 Break
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133333
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Storing uitlaatgas, wat een bekende term. Ik heb deze week de 360000 km op de teller gereden, en bij mij staat deze storing er zeker al een jaar in. Door de computer eruit gehaald, maar na een tijdje komt de storing weer terug. De garage weet ook niet waar het probleem in zit. Via een kennis bij een hoge autoschool gehad. Nieuwe olie, bobine en bougies (weet het merk niet), een tijdje zonder problemen, maar na ongveer 10000 de storing weer terug gekregen. Ik baal van de melding, maar maak me er geen zorgen meer over. Ik lees dus met veel belangstelling deze rubriek, en hoop er voor mij de juiste oplossing uit te halen.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Dus dan krijgen wij de storing over een tijdje ook weer terug?
Na de beurt al een tijdje nergens last van maar dat is dus tijdelijk....

Na de beurt al een tijdje nergens last van maar dat is dus tijdelijk....

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2010 17:13
Auto: Sedan exclusive
Opties: Alle opties
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09289
Productienummer: 10227
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230000
Kleur: groen
Tip : Ik heb deze storing ook gehad. Stotteren schudden en afslaan na het starten en bij het stoppen.
Later bleek dat de kabel van de Lambdasonde los zat en slecht contact maakte. De garage heeft dit gefixt en sindsdien geen problemen meer gehad. Dus voordat je te veel euro's over de balk gooit , zet haar even op de brug en laat er naar kijken.
Later bleek dat de kabel van de Lambdasonde los zat en slecht contact maakte. De garage heeft dit gefixt en sindsdien geen problemen meer gehad. Dus voordat je te veel euro's over de balk gooit , zet haar even op de brug en laat er naar kijken.
Voordat de nacht valt gaat het schemeren. (*=*)

C5club Newbie


Berichten: 9
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:19
Auto: c5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: grijs
de verdamper heeft, als het een teleflex AG sgi is, (meestal toegepast in 1e fase) twee filters, 1 bij de inlaat van het gas, en 1 bij de uitlaat. Daarna zit er in de slang nog een filter. Het eerste filter is een micro filter, het tweede een gaasfilter.
In een "ultrasonic reiniger" kwam er erg veel zwart stof uit.
In een "ultrasonic reiniger" kwam er erg veel zwart stof uit.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
LPG installatie al eens laten checken ?Citroen Rosalie schreef:Storing uitlaatgas, wat een bekende term. Ik heb deze week de 360000 km op de teller gereden, en bij mij staat deze storing er zeker al een jaar in. Door de computer eruit gehaald, maar na een tijdje komt de storing weer terug. De garage weet ook niet waar het probleem in zit. Via een kennis bij een hoge autoschool gehad. Nieuwe olie, bobine en bougies (weet het merk niet), een tijdje zonder problemen, maar na ongveer 10000 de storing weer terug gekregen. Ik baal van de melding, maar maak me er geen zorgen meer over. Ik lees dus met veel belangstelling deze rubriek, en hoop er voor mij de juiste oplossing uit te halen.
Johan

Goedendag,
Met veel belangstelling lees ik dit onderwerp. Ik zelf ondervindt ook problemen met een gasinstallatie. Zal een korte uitleg geven wat mijn C5 doet:
Vialle G3 gainstallatie laten inbouwen bij een gas-specialist, in December 2010. Tijdens het rijden houdt de auto even in, dit alleen op gas. Auto terug naar gas-specialist en daar zijn de gasverstuivers in het inlaatspruitstuk vervangen voor slangetje, dit vanwege de ijsvorming boven de gasverstuivers en het kunststof inlaatspruitstuk waardoor er ijs in de cilinders kwam. Na deze montage bleef de auto inhouden en stotterd rijden, echter weer allleen op gas. Auto weer terug en nu bleek er een stekker niet goed contact ( aan/uit) te maken en deze vervangen door de gas-specialist. Auto rijdt nu vele malen beter maar toch weer een hik zo nu en dan, zeker bij acceleren. Auto weer terug en nu samen met de gas-specialist een rit gemaakt en de laptop erbij. Hikken is waargenomen en monteur denkt aan een ontstekingsprobleem, dus nieuwe bougies (NGK) en bobine gemonteerd. Alle waardes en instellingen die te zien zijn op de laptop zijn ok, gelukkig is de hik ook te zien op de trend.
Maar goed, nu zou het hikken over moeten zijn. Helaas...het hikken is nog aanwezig en ik weet echter niet waar ik de oorzaak hiervan kan zoeken. Dus de gas-specialist is geinformeerd en wacht zijn reactie hierop af.
Misschien hebben jullie een oplossing hiervoor?
Probleem doet zich dus alleen voor op gas! Omschakelen en rijden op gas gaat goed, echter hikt de auto zo nu en dan..
M.vr.gr
Griekel
Met veel belangstelling lees ik dit onderwerp. Ik zelf ondervindt ook problemen met een gasinstallatie. Zal een korte uitleg geven wat mijn C5 doet:
Vialle G3 gainstallatie laten inbouwen bij een gas-specialist, in December 2010. Tijdens het rijden houdt de auto even in, dit alleen op gas. Auto terug naar gas-specialist en daar zijn de gasverstuivers in het inlaatspruitstuk vervangen voor slangetje, dit vanwege de ijsvorming boven de gasverstuivers en het kunststof inlaatspruitstuk waardoor er ijs in de cilinders kwam. Na deze montage bleef de auto inhouden en stotterd rijden, echter weer allleen op gas. Auto weer terug en nu bleek er een stekker niet goed contact ( aan/uit) te maken en deze vervangen door de gas-specialist. Auto rijdt nu vele malen beter maar toch weer een hik zo nu en dan, zeker bij acceleren. Auto weer terug en nu samen met de gas-specialist een rit gemaakt en de laptop erbij. Hikken is waargenomen en monteur denkt aan een ontstekingsprobleem, dus nieuwe bougies (NGK) en bobine gemonteerd. Alle waardes en instellingen die te zien zijn op de laptop zijn ok, gelukkig is de hik ook te zien op de trend.
Maar goed, nu zou het hikken over moeten zijn. Helaas...het hikken is nog aanwezig en ik weet echter niet waar ik de oorzaak hiervan kan zoeken. Dus de gas-specialist is geinformeerd en wacht zijn reactie hierop af.
Misschien hebben jullie een oplossing hiervoor?
Probleem doet zich dus alleen voor op gas! Omschakelen en rijden op gas gaat goed, echter hikt de auto zo nu en dan..
M.vr.gr
Griekel

Probleem is de gascomputer. Deze wordt door Vialle opnieuw ingelzen en dan ingebouwd door de gasspecialist bij ons.
Hopen dat het probleem nu over is.
Hopen dat het probleem nu over is.
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
Met mijn C5 Ph1 V6 heb ik nu al een paar weken last van "storing uitlaatgas". Melding komt na starten op display en dan verder niet meer, servicelampje blijft wel branden. Verder heb ik de volgende verschijnselen:
- 1 op 3 keer start hij heel slecht. Warm of koud maakt hierbij geen verschil.
- Heel af en toe na starten ietwat onregelmatig lopen maar dat is na 20 seconden verdwenen.
Nu kwam ik er bij toeval achter dat als ik de rechter voorportier open met de motor nog aan de melding "storing uitlaatgas" weer op het display verschijnt. Dit gebeurt sinds deze zelfde portier niet meer ontgrendeld wordt met de afstandsbediening.
Heeft iemand een idee wat de relatie is tussen het openen van het rechter voorportier en de melding "storing uitlaatgas"?
Verder rijdt de auto normaal. Geen gestotter trekt prima.
- 1 op 3 keer start hij heel slecht. Warm of koud maakt hierbij geen verschil.
- Heel af en toe na starten ietwat onregelmatig lopen maar dat is na 20 seconden verdwenen.
Nu kwam ik er bij toeval achter dat als ik de rechter voorportier open met de motor nog aan de melding "storing uitlaatgas" weer op het display verschijnt. Dit gebeurt sinds deze zelfde portier niet meer ontgrendeld wordt met de afstandsbediening.
Heeft iemand een idee wat de relatie is tussen het openen van het rechter voorportier en de melding "storing uitlaatgas"?
Verder rijdt de auto normaal. Geen gestotter trekt prima.
Groet,
Melchior
Melchior
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat gezever als je je portier opent is een normale herhalingsprocedure. De dame meldt gewoon even opnieuw haar grieven. Ze wrijft het er gewoon nog eens extra in. Ik zit nu ook al een kleine week tegen deze irritante melding aan te kijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2007 19:43
Auto: Citroen C5 sedan V6 Automaat Exclusive
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11515
Productienummer: 0211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 133200
Kleur: Zwart (KTVD)
Locatie: Lisse
Contacteer:
OK. Maar waarom doet ze dat alleen bij de rechtervoorportier en niet bij een van de andere?
Groet,
Melchior
Melchior