C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 mar 2011 21:56
Auto: c5 berline 3.0 v6-24v
Opties: leer automaat jbl auto dimmende binnen spiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145279
Kleur: grijs
KPH: Achter
Locatie: rotterdam
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: automaat bak olie

Bericht door rayl »

dank je!! weet je ook hoeveel olie er in gaat.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: automaat bak olie

Bericht door Menno »

Is idd een hoop over geschreven, en zie hier wat bv onze huisdealer rekent ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=86&t=8923" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet alle olie wordt vervangen, ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Bij verversen maximaal 4 liter. De rest blijft achter in de koppelomvormer. Als je alles vers wilt moet er gespoeld worden.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
JW-NHS schreef:Bij mij is er november MPM 16000HFM olie in gegaan.
JW, was dit een dure grap ? ....
Heb gevraagd aan de garage wat olie verversen kost als je het met originele olie vervangt, maar daar word je niet vrolijk van ....
Denk snel aan enkele honderen euro's , met name debet aan de prijs van de olie ... :?

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die MPM olie kostte toen 17.50 ex per liter, er is drie liter gebruikt.
Arbeidsloon was een half uur.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2012 21:31
Auto: Volvo V70
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 432000
Kleur: blauw
Wat ik me afvraag: als je bak, laten we zeggen, 3 ton of meer heeft gedraaid en er is af en toe wel eens ATF ververst, maar de bak is nooit gespoeld. Als je dan de bak helemaal gaat schoonspoelen, ontstaat er hier en daar dan geen speling/lekkage doordat alle minuscule metaaldeeltjes weg zijn gespoeld? En - als de bak het nog redelijk goed deed - gaat ie dan niet juist na de spoelbeurt haperen/lekken? Ik heb het dus niet over relatief bescheiden km-standen van max 175.000, maar over echte longrunners.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Interessante gedachte. Ik kan me voorstellen dat dit voor dikke, vieze olie vol roet opgaat. Maar voor metaaldeeltjes...
Het lijkt me niet dat ze voor en afdichting zorgen. Hoe klein ze ook zijn, ze leiden altijd tot extra slijtage. Dus weg ermee.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mijn ex 2.2 HDi ( ZF 4HP20 bak ) is met meer dan 400.000 op de klok recentelijk gespoeld, ook daar was het effect positief ... ( en die bak deed/doet het nog uitstekend )

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik weet dat korte tijd na het olieverversen (drainen) bij mijn wagen de automaatbak in de soep is gedraait.
Die had nog geen 4 ton gelopen.
Of je er een harde conclusie uit kunt trekken met wisselende resultaten? ik denk het niet.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij welke auto was dat, en wat voor bak zat daar onder?

En hoe kwam de olie er uit bij het drainen?
En liep de bak vóór het drainen goed, of waren er toen al problemen?

Enige nadere info is wel wenselijk....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Het gaat om de huidige auto JW. Oldenhage en Ronald zouden er meer over kunnen zeggen. Ik ken enkel de geschiedenis van onderhoud wat er vervangen is. Veel specifieker dan dan de feiten aangeven kan ik niet zijn.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Puur toeval, heeft niets met elkaar te maken....
Bedoel je trouwens niet 3 ton ipv 4

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Toeval bestaat toch niet? :D
Zal best een oorzaak/reden gehad hebben, mechaniek gaat niet bij toeval stuk.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Oorzaak, de bak was gewoon op .... shit happens, heeft niets met spoelen/flushen te maken ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Classic schreef:Wat ik me afvraag: als je bak, laten we zeggen, 3 ton of meer heeft gedraaid en er is af en toe wel eens ATF ververst, maar de bak is nooit gespoeld. Als je dan de bak helemaal gaat schoonspoelen, ontstaat er hier en daar dan geen speling/lekkage doordat alle minuscule metaaldeeltjes weg zijn gespoeld? En - als de bak het nog redelijk goed deed - gaat ie dan niet juist na de spoelbeurt haperen/lekken? Ik heb het dus niet over relatief bescheiden km-standen van max 175.000, maar over echte longrunners.
In dit geval zou daar wat in kunnen zitten natuurlijk. Echte vervuiling is nooit wenselijk maar je weet niet wat er inwendig gebeurt als je een zwaar vervuilde automaat gaat spoelen. Door het vrijkomen van deeltjes kan de bak natuurlijk ook echt dicht slibben wat dan een soort van infarct veroorzaakt. Je weet nooit waar het terecht komt natuurlijk.

Dat er bij het schoonspoelen deeltjes vrij komen is een feit. Waar de deeltjes terecht komen is de vraag?
Na het drainen en afvullen is die vraag net zo goed aanwezig.
Plaats reactie