
Re: Citroen C5 Break kopen uit 2003 of niet?
14 dagen geleden heb ik net zo getwijfeld en een Break 2,0i 16v Exclusive - automaat, benzine uit 2002 aangeschaft. 93k op de teller.
nu 3000 km verder, mijn eerste indruk:
Superluxe wagen voor comfortabele lange afstanden.
Geen rappe, wendbare stadsauto maar wel Ruimte zat.
Had iets meer pk's/koppel mogen hebben boven de 100km/u.
Aan dat laatste niet al te zwaar tillen,
dat merk je als je met een volbeladen C5 zo'n 120km/u een berg op rijd,
doe je in Nederland niet zo vaak....
De tip van Ronald: Bij aanschaf 1500 euro reserveren voor vervanging/onderhoud-> zeker doen wanneer je een C5 zonder (bovag)garantie of van een partikulier wil kopen.
Proefritten en rondom een auto bekijken geeft slechts een grove indruk.
Als een specialist gaat kijken komt er zeker weten nog e.a. boven water.....
Aan Onze C5, altijd dealer-onderhouden, volledige historie bekend, is na de koop nog voor 1700 euro aan verspijkerd !!!
Kleine beurt + Nieuwe achterruit + vervangen keerring krukas-versnellingsbak i.v.m. olielekkage waren hierbij de grootste kostenposten.
Dit viel allemaal nog onder de noemer "Rijklaar maken occasion" en heeft ons verder niets extra gekost.
Proficiat Citroendealer in Nieuwegein (met ook vestigingen in Houten en Ijsselstein) waarvan ik de naam verder niet zal noemen....
Wagen perfect afgeleverd!!!
Belangrijk is wel dat er een bovaggarantie gegeven wordt.
(bovag voor occasions vanaf €5000,-, daaronder geen garantie)
Want ik denk niet dat een ocassion zonder de bovaggarantie net zo perfect word afgeleverd als onze C5 met bovag....
Kortom:
Koop een C5 break met Bovaggarantie of reserveer een €1500,- zoals Ronald al heeft geadviseerd.
Wij hebben onze C5 aangeschaft en zijn diezelfde week er mee naar de Alpen gereden.
Geen enkele storing ondervonden, de wagen aardig belast, alles probleemloos verlopen.
Hetzelfde toegewenst en Succes met de aanschaf!