V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
@Peter61,

al eens gedacht aan het LPG filter? :idea:
Onze dame had grofweg dezelfde storingen, :(
na een grote beurt met LPG bougies
en een afstelling van LPG inclusief nieuw LPG filter
nergens last meer van, :smt193
duidelijk meer vermogen en geen afslaan of stotteren meer. :smt023

@Nebulus,

ik verdenk sterk de bobine, maar dat bleek al bij het uitlezen.... ;)
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
@ PeeBee:
Weet je misschien waar dat filter zit bij een Vialle installatie?
Moet de tank leeg zijn voor het vervangen van het filter?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
@ PeeBee,

Ik ga binnenkort de bougies en het bobineblok vervangen omdat dit het meest voor de hand ligt.
Het resultaat zal ik posten.

Dank voor je reactie btw.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:04
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 0946CJ
Productienummer: 10556
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120778
Kleur: Islande Gris
Wij zijn net terug van vakantie (kroatië).
Goed balen als je deze problemen hebt zeg.
En dat het dan niet opgelost kan worden, sterkte ermee.
Maar verwijst dit niet naar de problemen (zoals op dit forum uitvoerig behandeld) rond de discussie dieselmotor met gas installatie? Ik heb er geen verstand van, maar dat komt bij mij op als ik bovenstaande lees. :smt017

Mijn C5 break ,1.8 , 2002, benzine, rijdt al bijna 2 jaar rond met deze storingsmelding!
Maar geen nood alles werkt prima!!
Motor draait prachtig rond, en met die enorme hitte daar (35°) en zwaar beladen (o.a grote topkoffer) heeft auto supergoed gepresteerd. Ook bij lange ritten van 2,a3 uur en met 140,150 KM hoge snelheid!

Iedere keer dat ik die storing in het verleden liet resetten, ging signalering toch weer branden om aan te geven dat er een service beurt moet komen en er een emissiestoring is aan de katalysator? Garage reset dat ding (€20,-)graag en naar een half jaartje of zo, staat het er weer !
Ik wijt het maar aan de eerste generatie EMU's (of hoe dat ook heet)
O ja, ik heb in Kroatië Italiaanse C5,s met en zonder caravans gezien hoor!!
Ik hoop dat probleem opgelost kan worden!!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
@Rien:
Normaal gesproken gaat de melding als de auto weer een paar dagen normaal rijdt vanzelf weer weg. Althans bij mij wel. Die hoef je niet door de garage te laten resetten.

Bij mij heeft de nieuwe bobine in elk geval geen verbetering opgeleverd. Af en toe schieten de meldingen weer voorbij. Na drie maal kort na elkaar starten loopt de motor dan weer normaal.

Ergens las ik dat bij iemand het in vervuilde injectors bleek te liggen. Zijn die eenvoudig te checken?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Rien schreef:dieselmotor met gas installatie?
:shock:
:lol:

enne welkom ;)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Ik zit te denken om de luchtfilter, bougies en de bobine te vervangen. Nu dacht ik laatst ergens een draadje te hebben gevonden met informatie om een bobine te vervangen maar ik kan het niet meer terug vinden...

Iemand een idee, of misschien tips voor bovenstaande acties? Ik heb dit wel vaker gedaan in het verleden maar nog niet bij een C5. (Wel bij een Xantia en een Megane Scenic).

Dan nog een vraag, de onderdelen bestel ik bij een Brezan o.id.: als je daar je kenteken opgeeft, dan kunnen ze toch de juiste onderdelen er zelf bij zoeken? Of hebben jullie andere ervaringen? Zoals zelf de juiste artikelen opzoeken en doorgeven? Kweenie :?: Ben misschien wat argwanend.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
@Nebulus: kijk even in je mail

Het vervangen van een bobineblok is een fluitje van een cent. Die ligt helemaal boven op het motorblok en zit met drie moertjes en één stekker vast. Het kost ongeveer 5 minuten om die te vervangen :) .
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Zelf ook al 2 maanden emissieproblemen :
Alles is al door het zusterbedrijf van JO gereset en binnen 2 weken weer terug. Motor draaide goed

Luchtfilter inmiddels vervangen, was na 24000 bijna grijs. Prolemen blijven

:?: Hoe krijg ik trouwens de motordeksel van mijn PhII los, dan kan ik ook de bougies even nakijken :?:
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
Hoe meer ik me verdiep in het "storing katalysator", "storing uitlaatgas" gebeuren hoe meer mensen ik tegen kom die bezig zijn het op te lossen! Wat ik tot dusver heb geleerd is dat het de meest voor de hand liggende oorzaken zoals bobine, bougies of de juiste olie over het algemeen niet zijn. Maar wat dan wel? Als er zoveel mensen mee bezig zijn, dan heeft toch op een gegeven moment wel iemand gevonden waar het wel in zit? Of zijn de oorzaken zo verschillend? Wie heeft de "gouden tip"?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Onze dame is bij een erkend gas-specialist te weten Ekelschot Kaatsheuvel nagekeken,
LPG tank was zeker niet leeg dus dat zal niet hoeven,
LPG filter bleek behoorlijk vervuild...
Ook heeft de dame toen een grote beurt gehad
en zijn er LPG bougies geplaatst,
waar het LPG filter zit weet ik niet,
ben niet bij de werkzaamheden geweest

mijn actie zou zijn eerst eens door een goede LPG specialist na laten kijken,
heeft bij onze dame de Uitlaatgas storing en Katalysator storing volledig verholpen...
(tot nu toe dan :lol: )
suc6,
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
@PeeBee:
Ik begrijp goed wat je bedoeld maar in mijn geval is er geen sprake van een gasinstallatie. My bad omdat ik in andermans draadje meelift, maar ik wilde niet nóg een topic starten over een zo alom bekend probleem.

Ik vraag me af of er soms iemand een schematische weergave heeft van hoe die ontsteking in elkaar zit.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Na een hele zoekactie wordt ik niet veel wijzer. Het wordt alleen gecompliceerder omdat ik telkens meer mogelijke oorzaken aantref. Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/view ... 164868/P0/.

Tot op heden heb ik begrepen dat de storing uitlaatgas dan wel het op 3 poten lopen veroorzaakt kan worden door bougies, bobines, verkeerde olie, verstopte injector, EGR klep, lambda sonde draadje tegen uitlaad, enz.

Het werkelijke probleem is dat ik de problemen nu al een paar dagen niet meer heb waardoor het zoeken en herstellen bemoeilijkt wordt. Alles wat ik nu doe zal immers niet direct tot een verbetering leiden. Ik noem dit k*^storingen.

Ik houd het overigens nog steeds op een defecte bobine. Kan iemand me uitleggen of de auto 1 bobine heeft of 4 (zoals ik verwacht) en of deze 4 bobines samen ondergebracht zijn in 1 bobineblok (/-rail). En als je nou zo'n bobineblok vervangt van rond 150,00 is dat dan alleen de rail of is dat incl. 4 bobines wat ik betwijfel...?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
dat is inderdaad een bobine blok.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Hoi Marcel, zou je je antwoord iets kunnen specificeren? Wat is één bobineblok? Bedoel je dat als ik een bobineblok bestel dat dat de rail inclusief 4 "opschuif" bobines is?
Plaats reactie