Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Nibrus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 jan 2011 13:19 Berichten: 107
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Hydrauliek PH1 PH2
Gewoon omdat t me interesseert! Weet iemand wat nu t preciese verschil is tussen t hydraulisch systeem van de PH1 en PH2?
|
10 aug 2011 14:40 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Je hebt HA3 en HA3+ , dat is in beide hetzelfde systeem ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 aug 2011 14:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Het verschil zit hem in details, als iets andere waardes voor de demping. Dus het rijdt wel ietsje anders.
Daarnaast heeft niet elk motortype wat in de Ph.I nog recht had op HA3+, ook op de Ph.II nog HA3+.
Belangrijkste verschillen: 2.2HDi136 BVM6 met HA3+ werd opgevolgd door de 2.0HDiF BVM6 zónder HA3+ (dus HA3) 2.0-16v (EW10J4) met HA3+ werd opgevolgd door de EW10A zónder HA3+.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
10 aug 2011 15:39 |
|
 |
Nibrus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 jan 2011 13:19 Berichten: 107
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Thanks! En wat is dan het verschil tusen HydroActiv3 en HydroActiv3 +? Heb ik dan een Activ of een Activ plus?
|
11 aug 2011 11:57 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Zoek er eens op, ET heeft daar uitgebreid over geschreven 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
11 aug 2011 12:32 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
@Nibrus, je hebt "simpel" Hydractive 3. Dus geen variabele veerkarakteristiek, geen sportstand. Vier veerbollen (eentje per wiel) Versies met HA3Plus hebben zes bollen (een per wiel+eentje extra per as), een variabele veerkarakteristiek dmv stijfheidsregelaars, herkenbaar aan een sportknoppie tussen de hoogteregelingsknoppen. Dat wil niet zeggen dat simpel Hydractive3 helemaal niks kan, het kent nog altijd automatische hoogteregeling: viewtopic.php?p=308705#p308705wat kunnen de uitgebreidere systemen: viewtopic.php?p=270136#p270136welke versie heeft welk systeem: viewtopic.php?p=342709#p342709
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 aug 2011 16:28 |
|
 |
Nibrus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 jan 2011 13:19 Berichten: 107
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Helemaal helder! Inderdaad vind ik de HydroActiv3 al een bijzonder veersysteem, waar ik me over blijf verbazen.
Of HydroAvtiv Plus nu zo veel anders of zelfs beter rijdt, hoor en lees ik overigens verschillende verhalen over....De een vindt t fijner rijden, merkt verschil, de ander merkt nauwelijks of zelfs geen verschil. Tja ieders eigen mening zullen we maar zeggen.
|
12 aug 2011 20:02 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Het is Hydractive geen o, wel e aan het eind. Het verschil tussen Ha3 en HA3+ is vrij wezenlijk. HA3+ is 20% comfortabeler als het kan, en 20% sportiever als het nodig is; letterlijk, het beste van twee werelden. Het beantwoord problemen die men bij Citroën al tijdens de ontwikkeling van DS onderkende: dat je zelden echt de grens opzoekt van de wegligging en dat je zelden in noodsituaties komt, maar dat die situaties wel de bovengrens van je comfort bepalen. Door de auto een hardere stand te geven voor dergelijke situaties (minder dan 10% van de tijd), kun je de normale veerkarakteristiek aanzienlijk zachter maken (voor de 90% van de tijd). Dat neemt niet weg dat "simpel" Hydractive 3 nog altijd erg comfortabel is, zeker ivt conventionele vering. Plus dat ook HA3 uiteraard de belading compenseert, zowel in het veerkarakter als de hoogte van de auto en dat de rijhoogte variabel is. plaatje is HA3+: 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
13 aug 2011 12:41 |
|
 |
Nibrus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 jan 2011 13:19 Berichten: 107
Auto: Break, Athena, 2.0 16v
Opties: lederen bekleding, stoelverwarming,afn. trekhaak, parkeersensoren achter, instaplijsten
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105000
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: Hydrauliek PH1 PH2
Wederom bedankt voor de heldere uitleg over de HydrActivE!
|
14 aug 2011 10:11 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|