JWHofnar schreef:Oops, sorry als dat zo over kwam.
De opmerking was niet negatief bedoeld naar jouw antwoord.![]()
JW
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 16 aug 2009 18:33
Auto: C5 Tourer - 2.0HDi Exclusive
Opties: Detectie pack plus Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11816
Productienummer: 0182
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 35.000
Kleur: Zwart Perla Nera
Locatie: W-Vlaanderen (België)
Op en neer - weg en weer - Maar dan veel comfortabeler .....
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Mijn PH3 zakt ook wel door (ook wokkels) maar ik zit toch minder vaak aan de grond als met een Skoda Octavia die ik een tijdje gehad heb. Heeft ook alles met de overhang achter te maken.
Een forse overhang betekent meestal wel dat de combinatie stabieler wordt.
In ieder geval heb ik geen hulpveren nodig. (Wel effe de koplampen verstellen
)
Een forse overhang betekent meestal wel dat de combinatie stabieler wordt.
In ieder geval heb ik geen hulpveren nodig. (Wel effe de koplampen verstellen
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Andersom; korte overhang en lange wielbasis is het stabielstMarsTDI schreef: Een forse overhang betekent meestal wel dat de combinatie stabieler wordt.
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Mijn C5III heeft ook wokkels. De limited business edition met hydro-vering viel ruim 50000 euro duurder uit, en omdat ik voor mijn werk momenteel meer met de trein reis dan met de auto ....
Wel heb ik nu zwaardere vering laten monteren, vond het aan de achterkant te slap, met 3 meiden van het hockey team achterin veerde de auto op drempels al helemaal door.
Wel heb ik nu zwaardere vering laten monteren, vond het aan de achterkant te slap, met 3 meiden van het hockey team achterin veerde de auto op drempels al helemaal door.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2009 18:28
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Locatie: Boxtel
50000 duurder? + de prijs van een C5...hmm..dan kocht ik toch maar die C6 
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:53
Auto: C5 Sedan
Opties: Anniversaire
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 29000
Kleur: Grijs
In 2008 is de C5 Ph 3 uitgeroepen tot trekauto van het jaar door het testteam van de ANWB.
Ook deze auto had de zgn wokkelvering.
Er is niet gesproken over doorzakken.
Ik denk toch dat de kogeldruk te hoog is.
Max 60 kg op de kogel is voldoende en de auto zakt niet door.
Zelf rij ik met een C5 sedan en met een LMC 490D bj 2011
Ook deze auto had de zgn wokkelvering.
Er is niet gesproken over doorzakken.
Ik denk toch dat de kogeldruk te hoog is.
Max 60 kg op de kogel is voldoende en de auto zakt niet door.
Zelf rij ik met een C5 sedan en met een LMC 490D bj 2011
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Grappig dat de ANWB een 2l benzine op wokkels tot trekauto vh jaar uitroept terwijl we hier op het forum dat ongeveer de slechtst mogelijke keus vinden voor caravanbezitters (OK de 1.8 of de 2l met AL4 automaat bungelen helemaal onderaan)
Zegt dat wat over ons over de ANWB.
Ik denk de ANWB want het vreemde is dat de C5 in klasse C won en de Mondeo (met 2.5D motor) in klasse D. Ik zou die 2 autos toch in de zelfde klasse inschalen en de 22HDI of evt de V6HDI kan de Mondeo 2.5D ook wel aan denk ik.
Dus op basis van wat kiest de ANWB een specifieke uitvoering / motorisering eigenlijk.
Zegt dat wat over ons over de ANWB.
Ik denk de ANWB want het vreemde is dat de C5 in klasse C won en de Mondeo (met 2.5D motor) in klasse D. Ik zou die 2 autos toch in de zelfde klasse inschalen en de 22HDI of evt de V6HDI kan de Mondeo 2.5D ook wel aan denk ik.
Dus op basis van wat kiest de ANWB een specifieke uitvoering / motorisering eigenlijk.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:53
Auto: C5 Sedan
Opties: Anniversaire
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 29000
Kleur: Grijs
Klik de onderstaande hyperlink
http://www.kck.eu/index.php?page=artike ... le&id=1372" onclick="window.open(this.href);return false;
de test trekauto van het jaar 2008 als overall winnaar de Citroen C5 Ph3 met wokkelvering
http://www.kck.eu/index.php?page=artike ... le&id=1372" onclick="window.open(this.href);return false;
de test trekauto van het jaar 2008 als overall winnaar de Citroen C5 Ph3 met wokkelvering
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Er is geen Mondeo 2.5Dexroosje schreef:Ik denk de ANWB want het vreemde is dat de C5 in klasse C won en de Mondeo (met 2.5D motor) in klasse D. Ik zou die 2 autos toch in de zelfde klasse inschalen en de 22HDI of evt de V6HDI kan de Mondeo 2.5D ook wel aan denk ik.
De sterkste Mondeo heeft een iets omlaag getunede versie van de 2.2HDi200 en is bovendien duurder dan de C5 V6HDi. Maar waardoor de Mondeo voor de ANWB wellicht in een hogere categorie valt het maximale trekgewicht van 2000kg.
Gezien het feit dat vrijwel alle auto's over wokkels beschikken kan dat natuurlijk nooit tegen een C5-3 tellen, wel HP is uiteraard een gigantisch pluspunt.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Errmm, nulletje teveel, zo'n 5000 euro dus.JW-NHS schreef:murgen schreef:....De limited business edition met hydro-vering viel ruim 50000 euro duurder uit,.....
Da's wel heeeeel veel geld.....![]()
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik schrijf alleen het persbericht vd ANWB maar over.EvilTwin schreef: Er is geen Mondeo 2.5D![]()
Heeft de mondeo niet de volvo 5 cil D5 diesel onder de kap gehad? (Dat was overigens een 2.4)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Nee nooit.
De benzine 5-in-lijn wel even. De oude Mondeo had een V6 (ST220) nu is het topmodel een 4cil turbo (240pk), maar tussen '07 en '10 heeft men wel turbo 2,5L benzine 5-in-lijn van Volvo geleverd, eveneens met 220pk.
De Volvo T5 heeft Ford ook gebruikt voor de Focus en de S-Max.
Voor die T2.5-20v en de 2.0TCSI geldt overigens niet dat ze zo belachelijk veel mogen trekken.
De benzine 5-in-lijn wel even. De oude Mondeo had een V6 (ST220) nu is het topmodel een 4cil turbo (240pk), maar tussen '07 en '10 heeft men wel turbo 2,5L benzine 5-in-lijn van Volvo geleverd, eveneens met 220pk.
De Volvo T5 heeft Ford ook gebruikt voor de Focus en de S-Max.
Voor die T2.5-20v en de 2.0TCSI geldt overigens niet dat ze zo belachelijk veel mogen trekken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Weird...ik vul het kenteken in van een C5-3 2.2HDi200 en dan blijkt dat die 1890kg mag trekken.
...en een V6HDi240 1850kg, da's enorm veel meer dan de autoweek database zegt (nu nam ik die altijd al met een korreltje zout).
Volgens kenteken mag een 2.0HDi160 BVA6 echter maar 1390kg trekken. Nog vreemder.
...en een V6HDi240 1850kg, da's enorm veel meer dan de autoweek database zegt (nu nam ik die altijd al met een korreltje zout).
Volgens kenteken mag een 2.0HDi160 BVA6 echter maar 1390kg trekken. Nog vreemder.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dan maar de ANWB tippen in 2012 de C5-3 HDI200 tot winnaar uit te roepen in de categorie D?
En even opletten dat ze die dan niet ook als 2.5D in een persbericht zetten.....
Heeft iemand eigenlijk hier zo'n HDI200 (automaat)? Het lijkt me een fantastische uitvoering: zuinig en krachtig. een V6HDI 2.7 van een paar jaar eerder is nauwelijks krachtiger, maar wel veel zwaarder en onzuiniger (zal nog wel wat mooier lopen...)
En even opletten dat ze die dan niet ook als 2.5D in een persbericht zetten.....
Heeft iemand eigenlijk hier zo'n HDI200 (automaat)? Het lijkt me een fantastische uitvoering: zuinig en krachtig. een V6HDI 2.7 van een paar jaar eerder is nauwelijks krachtiger, maar wel veel zwaarder en onzuiniger (zal nog wel wat mooier lopen...)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 



