Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de linker achterruit en het elektronisch/mechanisch systeem kan blootleggen? Mijn ruit hangt er nl los in: hij gaat wel omhoog, maar niet naar beneden: blijft hangen. Er zit duidelijk iets niet goed!
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Vaak moet je de binnenbekleding en het isolatiemateriaal demonteren.
Er zitten her en der Torx-schroeven die je moet verwijderen, vaak verborgen onder dekseltes en zo. Nadere details weet ik ook niet, maar dit is een begin.
Er zitten her en der Torx-schroeven die je moet verwijderen, vaak verborgen onder dekseltes en zo. Nadere details weet ik ook niet, maar dit is een begin.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er zitten schroefjes achter de deurgreep , bij de speaker en achter bij het slot , onder het kapje , verder moet je de deurhendel verwijderen , 1 schroefje , en dan de rest voorzichtig lostrekken ..... die plastic houdertjes willen nog wel eens breken , gewoon even een paar bij de dealer halen .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Bedankt mensen! Het is gelukt. Mijn raam zit nu weer vergrendeld met een wit busje in het mechanisme en funtioneert weer perfect. Hieronder mijn ervaring voor anderen eventueel....:
1. Torx schroef losdraaien in deurklink
2. Kapje ervan loswippen met schroevendraaier
3. Voorste grijze kapje van lange handgreep loswippen (loodrecht wegtrekken) eventueel met schroevendraaier
4. 2 torx bouten losdraaien in deurklink
5. langgerekt driehoekig kapje tegen raam aan achterzijde: aan de onderzijde iets naar voren wippen en vervolgens naar boven schuiven tot hij los is.
6. knop vd bediening elektrisch raam met schroevendraaier naar boven wippen en plug losnemen.
7. Nu gaan we het gehele paneel afnemen. Geheel onder beginnen: Voorzichtig met schroevendraaier tussen plastic kap en metalen frame. Schuif met schroevendraaier naar links tot je extra weerstand voelt, dan voorzichtig kap loodrecht eraf wrikken. De knal zegt dat de klemplug is losgeschoten. Zo zitten er pak ‘m beet een stuk of 8 over het volledige paneel. Eerst naar links werken dan van onderaf weer beginnen en dan naar rechts (andersom mag ook). Bovenkant zit nu nog vast. De hele onderkant is nu los.
8. schuif het hele paneel voorzichtig omhoog, zodat hij van de deurrail loskomt. Pas op voor de luidspreker!! Deze is nog aangesloten.
9. Maak plug luidspreker los. En neem paneel volledig weg.
10. Kunstof bekleding losmaken. Hierachter zit het raammechanisme.
11. Om het glas volledig uit te nemen: Het raam zit met een witte ring geborgd in het witte raammechanisme bijnma helemaal onderaan het raam ergens in het midden. Deze ring gaat door een gat in het mechanisme en door een gat in het raam +/- 8mm doorsnede. Deze witte borgring naar buiten toe uitnemen. Als het goed is zit deze vrij strak. De ring bestaat eigenlijk uit een doorgesneden witte ring waarin weer een andere doorgesneden witte ring past/zit. Hoe harder deze binnenste ring in de buitenste wordt gedrukt, hoe dikker de borgring wordt en zich dus inklemt in de holte van het raam.
12. Om het raam werkelijk helemaal uit te kjunnen nemen moet de rubber strip bovenlangs de buitenkant vh raam en aan de weerszijden ervan worden weggenomen: begin bovenaan en druk de strip naar buiten toe weg totdat hij loskomt. Het hele bovenste gedeelte en vanaf de bovenkant aan de zijkanten tot +/- 80% moet worden weggetrokken. De onderste 20% kan blijven zitten. Het glas kan nu uitgenomen worden door hem geheel naar boven te bewegen en buitenlangs uit te nemen.
1. Torx schroef losdraaien in deurklink
2. Kapje ervan loswippen met schroevendraaier
3. Voorste grijze kapje van lange handgreep loswippen (loodrecht wegtrekken) eventueel met schroevendraaier
4. 2 torx bouten losdraaien in deurklink
5. langgerekt driehoekig kapje tegen raam aan achterzijde: aan de onderzijde iets naar voren wippen en vervolgens naar boven schuiven tot hij los is.
6. knop vd bediening elektrisch raam met schroevendraaier naar boven wippen en plug losnemen.
7. Nu gaan we het gehele paneel afnemen. Geheel onder beginnen: Voorzichtig met schroevendraaier tussen plastic kap en metalen frame. Schuif met schroevendraaier naar links tot je extra weerstand voelt, dan voorzichtig kap loodrecht eraf wrikken. De knal zegt dat de klemplug is losgeschoten. Zo zitten er pak ‘m beet een stuk of 8 over het volledige paneel. Eerst naar links werken dan van onderaf weer beginnen en dan naar rechts (andersom mag ook). Bovenkant zit nu nog vast. De hele onderkant is nu los.
8. schuif het hele paneel voorzichtig omhoog, zodat hij van de deurrail loskomt. Pas op voor de luidspreker!! Deze is nog aangesloten.
9. Maak plug luidspreker los. En neem paneel volledig weg.
10. Kunstof bekleding losmaken. Hierachter zit het raammechanisme.
11. Om het glas volledig uit te nemen: Het raam zit met een witte ring geborgd in het witte raammechanisme bijnma helemaal onderaan het raam ergens in het midden. Deze ring gaat door een gat in het mechanisme en door een gat in het raam +/- 8mm doorsnede. Deze witte borgring naar buiten toe uitnemen. Als het goed is zit deze vrij strak. De ring bestaat eigenlijk uit een doorgesneden witte ring waarin weer een andere doorgesneden witte ring past/zit. Hoe harder deze binnenste ring in de buitenste wordt gedrukt, hoe dikker de borgring wordt en zich dus inklemt in de holte van het raam.
12. Om het raam werkelijk helemaal uit te kjunnen nemen moet de rubber strip bovenlangs de buitenkant vh raam en aan de weerszijden ervan worden weggenomen: begin bovenaan en druk de strip naar buiten toe weg totdat hij loskomt. Het hele bovenste gedeelte en vanaf de bovenkant aan de zijkanten tot +/- 80% moet worden weggetrokken. De onderste 20% kan blijven zitten. Het glas kan nu uitgenomen worden door hem geheel naar boven te bewegen en buitenlangs uit te nemen.
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 jul 2006 07:30
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Locatie: Ochten

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Handleiding om het deurpaneel loste maken is niet helemaal kompleet tussen punt 6 en 7 moet nog staan:
Deksel voor luidspreker weg halen en luidspreker met 4 schroeven los maken, hierachter zitten nog twee schoefjes waamee het paneel aan het metaal van de deur vast zit.
Groet
Frank
Deksel voor luidspreker weg halen en luidspreker met 4 schroeven los maken, hierachter zitten nog twee schoefjes waamee het paneel aan het metaal van de deur vast zit.
Groet
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

Het is al een oude draad, maar wil toch even reageren:
Wat betreft de handige handleiding:
wat is de deurklink? ik zie nergens een torx
wat is de lange handgreep?
eerst moet je 1 torx losdraaien in de handgreep, daarna nog 2?
ik snap het gewoon nog niet. Wie kan me een handje helpen?
Wat betreft de handige handleiding:
wat is de deurklink? ik zie nergens een torx
wat is de lange handgreep?
eerst moet je 1 torx losdraaien in de handgreep, daarna nog 2?
ik snap het gewoon nog niet. Wie kan me een handje helpen?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij de deurklink zit een (klein) dopje , hierachter zit een torx , dit is alles meer zit hier niet , ... achter de rubber greep zitten er 2 ( deze greep kun je gewoon lostrekken ) , voordeur heeft aan de zijkant ( onder het slot ) ook nog een schroefje ...
En de speaker natuurlijk , ... 4x en hierachter nog 2 ...
Verder met beleid lostrekken ...
En de speaker natuurlijk , ... 4x en hierachter nog 2 ...
Verder met beleid lostrekken ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

Nu weet ik dat dit al een heel oud draadje is, maar wil de vraag toch stellen. (sry mod.. misschien moet ik beter een nieuw draadje maken)
Is het witte kunstof deel (de houder van het raam zeg maar die over/langs de rail naar boven en beneden schuift) los te verkrijgen? Bij mij is er een nokje afgebroken waardoor, vermoedelijk, nu elke keer dat ronde dopje onder in het raam eruit schiet.
Is het witte kunstof deel (de houder van het raam zeg maar die over/langs de rail naar boven en beneden schuift) los te verkrijgen? Bij mij is er een nokje afgebroken waardoor, vermoedelijk, nu elke keer dat ronde dopje onder in het raam eruit schiet.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Wacht een week of zo tot ons clublid "Klussie" terug is van vakantie, die weet er alles van en heeft ook her en der wat onderdelen liggen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車