Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Vrienden,
Drie weken heerlijk in de Provence vertoefd.
Tot vrijdagmiddag, we zouden zaterdag (gister) naar huis gaan.
De auto begon wat te bokken in de lage toeren. Voor mij een bekend verschijnsel, dacht ik, bobine kaput.
Met twee reserve bobines aan boord (ja, je word wijs na verloop van tijd) direct naar een Citroen garage. In Frankrijk gelukkig bijna in elk dorp te vinden.
Ik was zo zeker: bobine kapot, bobine bij me, aan de Lexia, indien geluk voorste cylinderrij, wisselen, na een kwartier weer onderweg. Het pakte anders uit.
Wij spreken Frans, de chefwerkplaats van de garage sprak Frans en Duits, dus dat gaf ook al geen probleem.
Aan de Lexia, maar helaas nul komma nul meldingen. Ja, de eeuwige pre-cat meldingen, maar die discussie kon ik gelukkig gelijk de kop in drukken.
JO nog even gebeld, die gaf als tip om niet alleen de actuele storingen te zoeken maar ook even de log of het journaal te bekijken. Ook zo maagdelijk als het maar kon zijn: 41 meldingen over de afstandsbediening, 71 meldingen over nog een futiliteit en één melding over benzinedruk. Geen problemen daar.
Toen kwam nog even de GPL discussie. Toen ik de chef echter overtuigd had dat ik bij raar gedrag altijd direct overschakel naar benzine en het probleem bleef was die discussie gelukkig ook snel geslecht.
Proefrijden dan maar met de chef aan het stuur. Bokken was met name onder de 2.000 toeren, een toerental waar je toch vaak onder blijft met een V6 automaat. Het was de automaat volgens de chef.
Zou best kunnen natuurlijk, ik verklaar hier al jaren dat het ondingen zijn, hihi.
Advies van de chef: schakel handmatig en hou´m een beetje boven de 2.000 toeren. Prima, daar kom ik wel mee thuis via de Autoroute.
Helaas bleek dat toch te optimistisch. Zaterdagmorgen naar huis en voor we op de autoroute zaten begon er toch al wat te gieren in de aandrijving. Toch maar doorrijden en hopen dat het bij een gelijkmatig tempo op de autoroute in lock-up wel goed zou gaan. Het ging goed voor 200km. Daarna werd het gieren toch wel erg en begonnen we een rookspoor achter te laten. Gelukkig konden we bij Vienne de Peage verlaten en op een parkeerplaats gaan staan, maar tegen die tijd begon de motor ook rare geluiden te maken en kreeg ik elke 5 seconden een verse melding 'Emissie storing'. Op de parkeerplaats met de motorkap open toch wel erg veel rook waargenomen vanuit achter het blok, het kwam tussen het blok en de vuurmuur omhoog. Ook (beperkte) olielekkage van onderen.
Over de ANWB service om thuis te komen morgen meer, het was een drama.
De auto wordt vanuit Frankrijk naar JO gebracht en ik neem aan dat hij kennis zal geven van in ieder geval het overlijden van de BVA4 maar met mogelijke gevolgschade.
Gr. Ronald
Drie weken heerlijk in de Provence vertoefd.
Tot vrijdagmiddag, we zouden zaterdag (gister) naar huis gaan.
De auto begon wat te bokken in de lage toeren. Voor mij een bekend verschijnsel, dacht ik, bobine kaput.
Met twee reserve bobines aan boord (ja, je word wijs na verloop van tijd) direct naar een Citroen garage. In Frankrijk gelukkig bijna in elk dorp te vinden.
Ik was zo zeker: bobine kapot, bobine bij me, aan de Lexia, indien geluk voorste cylinderrij, wisselen, na een kwartier weer onderweg. Het pakte anders uit.
Wij spreken Frans, de chefwerkplaats van de garage sprak Frans en Duits, dus dat gaf ook al geen probleem.
Aan de Lexia, maar helaas nul komma nul meldingen. Ja, de eeuwige pre-cat meldingen, maar die discussie kon ik gelukkig gelijk de kop in drukken.
JO nog even gebeld, die gaf als tip om niet alleen de actuele storingen te zoeken maar ook even de log of het journaal te bekijken. Ook zo maagdelijk als het maar kon zijn: 41 meldingen over de afstandsbediening, 71 meldingen over nog een futiliteit en één melding over benzinedruk. Geen problemen daar.
Toen kwam nog even de GPL discussie. Toen ik de chef echter overtuigd had dat ik bij raar gedrag altijd direct overschakel naar benzine en het probleem bleef was die discussie gelukkig ook snel geslecht.
Proefrijden dan maar met de chef aan het stuur. Bokken was met name onder de 2.000 toeren, een toerental waar je toch vaak onder blijft met een V6 automaat. Het was de automaat volgens de chef.
Zou best kunnen natuurlijk, ik verklaar hier al jaren dat het ondingen zijn, hihi.
Advies van de chef: schakel handmatig en hou´m een beetje boven de 2.000 toeren. Prima, daar kom ik wel mee thuis via de Autoroute.
Helaas bleek dat toch te optimistisch. Zaterdagmorgen naar huis en voor we op de autoroute zaten begon er toch al wat te gieren in de aandrijving. Toch maar doorrijden en hopen dat het bij een gelijkmatig tempo op de autoroute in lock-up wel goed zou gaan. Het ging goed voor 200km. Daarna werd het gieren toch wel erg en begonnen we een rookspoor achter te laten. Gelukkig konden we bij Vienne de Peage verlaten en op een parkeerplaats gaan staan, maar tegen die tijd begon de motor ook rare geluiden te maken en kreeg ik elke 5 seconden een verse melding 'Emissie storing'. Op de parkeerplaats met de motorkap open toch wel erg veel rook waargenomen vanuit achter het blok, het kwam tussen het blok en de vuurmuur omhoog. Ook (beperkte) olielekkage van onderen.
Over de ANWB service om thuis te komen morgen meer, het was een drama.
De auto wordt vanuit Frankrijk naar JO gebracht en ik neem aan dat hij kennis zal geven van in ieder geval het overlijden van de BVA4 maar met mogelijke gevolgschade.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)

Eerst je wagen bijna total loss en dan dit. Ik duim voor je!
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dit wil je niet meemaken, hopen maar dat de schade nog te overzien is
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:35
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Delluft

Sterkte met de afhandeling! Hopelijk valt het mee.
Vriendelijke groet,
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux

JW
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Balen Ronald. Succes er mee!
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
merde und scheize! je hebt natuurlijk een respectabele km stand maar echt leuk wordt dit niet qua kostenplaatje, maarre andere merken kunnen er ook wat van hoor. collega heeft een golf type 6 met de 1.4 tsi 160 pk en die heeft al drie nieuwe koppelingen erin bij elke 10K km's is het weer raak. tis dat het een leasebak is want anders had hij hem allang bij de dealer door de voorgevel naar binnen gereden.
sterkte en ben benieuwd wat de oorzaak is.
sterkte en ben benieuwd wat de oorzaak is.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Jeetje....
Benieuwd wat er is...
Helaas heb je een vreselijke tweede auto om in te rijden...
Benieuwd wat er is...
Helaas heb je een vreselijke tweede auto om in te rijden...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere


Van zo'n verhaal wordt je niet blij en zeker niet als je op weg bent van of naar je vakantieadres.
Nu maar duimen dat de kosten nog te drukken zijn.....
Suc6!
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Dank voor jullie reacties!
Ik vrees dat het einde oefening is voor deze belle voiture.
Heeft Eviltwin toch echt gelijk: alles boven de 250k is ´borrowed time´......
Gr. Ronald
Ik vrees dat het einde oefening is voor deze belle voiture.
Heeft Eviltwin toch echt gelijk: alles boven de 250k is ´borrowed time´......
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klinkt niet best......
Toch een paar simpele vragen:
-hoe is het met het olieniveau in de motor?
-wat was de temperatuur van de olie toen het fout begon te gaan?
-en de koelwatertemperatuur?
-heb je kunnen waarnemen of die olie uit de motor dan wel de bak kwam?
-is de bak eerder onderwerp van problemen geweest?
-is de bak tussentijds ververst, zoja, wanneer was dat?
Groet,
JW

Toch een paar simpele vragen:
-hoe is het met het olieniveau in de motor?
-wat was de temperatuur van de olie toen het fout begon te gaan?
-en de koelwatertemperatuur?
-heb je kunnen waarnemen of die olie uit de motor dan wel de bak kwam?
-is de bak eerder onderwerp van problemen geweest?
-is de bak tussentijds ververst, zoja, wanneer was dat?
Groet,
JW
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Dat is balen zeg,
zeker als je " thuisgebracht " moet worden,
suc6 mt de afhandeling

zeker als je " thuisgebracht " moet worden,

suc6 mt de afhandeling
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wat enorm balen Ronald, heel veel suc6 , we horen de rest van het verhaal wel ...
Persoonlijk zie ik hier nu niet direct de automaat als schuldige.
Wat een pech ....

Persoonlijk zie ik hier nu niet direct de automaat als schuldige.
Wat een pech ....



Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Morgen Ronald, wat een schok om nu weer te lezen dat het weer mis is met de Dame.
Ik hoop voor je dat de reparatie en kosten meevallen. Strekte en succes ermee
Ik hoop voor je dat de reparatie en kosten meevallen. Strekte en succes ermee
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST