uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Auteur |
Bericht |
Domino
C5club Newbie
Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06 Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic
Naar boven
|
 uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Ik ben in het bezit van een C5 Break 1.6 HDi uit 2006. Sinds enkele dagen is bij stationair draaien van de motor in de auto (bv. voor een stoplicht) zelf het uitlaatgas te ruiken. Onder het rijden is dit niet te merken. Heeft een van jullie mogelijk een idee waar dit aan kan liggen?
|
19 jan 2010 13:06 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
uitlaat controleren, ook onder de wagen
|
19 jan 2010 13:14 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Meestal is de uitlaat licht van kleur en als je zwarte vlekjes ziet daar nazien, lekt meestal, en met speciale gum dicht smeren voor nood anders nieuwe uitlaat 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
19 jan 2010 18:58 |
|
 |
Hans47
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2006 16:42 Berichten: 305 Woonplaats: Middelburg
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
weet je zeker dat het uitlaatgas is, kan ook een geringe olielekkage van motorblok zijn, die mogelijk op uitlaatspruitstuk komt en verbrandt.
|
19 jan 2010 22:25 |
|
 |
tjob
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Trekt de wagen nog goed door?
|
19 jan 2010 23:54 |
|
 |
Stef603
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
heb dit ook gehad en bleek dat de dichting van de roetfilter onderaan niet goed dicht was. Wanneer de motorkap open was kon je het ook goed zien.allemaal roet aan de buitenkant van de turbo.kwam dus van onderaan naar boven en zo via de ventilatie naar binnen. Grtn, Stefaan
|
28 jan 2010 19:54 |
|
 |
Domino
C5club Newbie
Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06 Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Het lijkt nu dus inderdaad of het roetfilter of de turbo te zijn, roetsporen ter hoogte van de turbo. Komende week controleert de garage e.e.a. De wagen trekt nog goed door, lijkt dus niet de turbo te zijn. Maar ja, je weet maar nooit. Ik ben benieuwd, hou jullie wel op de hoogte.
|
30 jan 2010 20:31 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
ik zie in je profiel dat je 130000 km hebt als het goed is dan is bij 120000 het roetfilter gewisseld het kan zijn dat eea niet juist geplaatst is.. heb dit elders onlangs gelezen.. Citaat: ze hadden het roetfilter niet goed geplaatst waardoor er roet tussen de scheve pakking werd geblazen op de turbo
|
30 jan 2010 23:46 |
|
 |
Domino
C5club Newbie
Geregistreerd: 04 jan 2010 21:06 Berichten: 6
Auto: C5 Break 1.6 HDiF
Opties: Athena
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 130000
Kleur: zilvermetallic
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
Het bleek uiteindelijk een loszittende uitlaat ter hoogte van de turbo te zijn, de klem was niet juist gemonteerd. Gelukkig geen turbo!
|
08 feb 2010 09:55 |
|
 |
dirkjec5
C5club Bikkel
Geregistreerd: 21 maart 2009 09:55 Berichten: 321 Woonplaats: de pinte belgie
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
heb ook een turbo vol roet, is dat iets wat jezelf kan controleren die slangen ? is de eerste maal dat ik zoveel roet zie aan de buitenkant van de turbo onder de motorkap
|
28 jun 2011 12:13 |
|
 |
dirkjec5
C5club Bikkel
Geregistreerd: 21 maart 2009 09:55 Berichten: 321 Woonplaats: de pinte belgie
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: uitlaatgas diesel bij stationair draaiende motor
turbo meer dan waarschijnlijk kapot, egr klep nog controleren maar de asjes aan de inlaat hebben teveel speling, dus uitkijken naar ruil turbo
|
01 jul 2011 10:54 |
|
 |
|