Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Ik rijd al enkele weken rond in Italie en het gekke is dat als ik tank er altijd onwaarschijnlijk veel gas in mn tank gaat. Als ik dan achteraf uitreken wat ik gebruik merk ik dat ik veel duurder rijd dan in Nederland. Hoe kan dit? In Frankrijk ken ik dit probleem niet. Ik krijg het gevoel dat ik veel teveel brandstof kosten kwijt ben in Italie.
Hier doen ze elke keer 55 liter in een 60 liter tank terwijl ik er geen km meer door rijd.
Hier doen ze elke keer 55 liter in een 60 liter tank terwijl ik er geen km meer door rijd.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
.....land waar ze de corruptie hebben uitgevonden zo'n beetje.
In Oostenrijk heb ik het tegenovergestelde gevoel trouwens
In Oostenrijk heb ik het tegenovergestelde gevoel trouwens
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Land van corruptie en slecht afgestelde tankinstallaties die beetje te optimistisch zijn?
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zoals je misschien wel zult weten is autogas een mengsel van propaan en butagas. Butagas bevat per liter aanzienlijk meer calorische waarde (lees energie) . In Nl varieert de verhouding een beetje in zomer /winter ('s winters meer propaan vanwege het lagere damppunt) waardoor je dan dus ook meer gebruikt.
In zuidelijke landen zou je meer butaan verwachten en zou je auto zuiniger moeten kunnen zijn. In Spanje was dat ooit ook eens mijn ervaring. Wat ze in Italie verkopen weet ik niet. Als het 100% propaan is, dan klopt het dat je onzuiniger bent. In Italie worden installaties net als in NL gewoon geijkt (de regels zijn er waarschijnlijk zelfs nog wel wat strenger als in NL, al is de handhaving vaak minder). Het vullen met meer liters kan komen doordat er met een hogere druk gewerkt wordt die door je 80% begrenzer heen slaaat . Is mij ook wel eens in het buitneland overkomen.
Als het consistent is zou ik dus het zoeken in deze 2 oorzaken en niet in de ijking van LPG pompen in Italie.
In zuidelijke landen zou je meer butaan verwachten en zou je auto zuiniger moeten kunnen zijn. In Spanje was dat ooit ook eens mijn ervaring. Wat ze in Italie verkopen weet ik niet. Als het 100% propaan is, dan klopt het dat je onzuiniger bent. In Italie worden installaties net als in NL gewoon geijkt (de regels zijn er waarschijnlijk zelfs nog wel wat strenger als in NL, al is de handhaving vaak minder). Het vullen met meer liters kan komen doordat er met een hogere druk gewerkt wordt die door je 80% begrenzer heen slaaat . Is mij ook wel eens in het buitneland overkomen.
Als het consistent is zou ik dus het zoeken in deze 2 oorzaken en niet in de ijking van LPG pompen in Italie.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Zit nu weer in Frankrijk en dan gaat er ineens maar 48 liter in. En ik rijd er zuiniger op.
Verbruik gemiddeld zakt van 1 op 5.2 naar 1 op 6.(LPG) Dit is met veel hellingen gemeten. In Frankrijk zakt ie op de vlakke weg nog verder met LPG. 1 op 6.6. Op Benzine rijdt ie trouwens ca 1 op 8 met de caravan.
Ik probeer m altijd op 100 km/u te houden. TomTom km snelheid, teller is 2 km meer.
Verbruik gemiddeld zakt van 1 op 5.2 naar 1 op 6.(LPG) Dit is met veel hellingen gemeten. In Frankrijk zakt ie op de vlakke weg nog verder met LPG. 1 op 6.6. Op Benzine rijdt ie trouwens ca 1 op 8 met de caravan.
Ik probeer m altijd op 100 km/u te houden. TomTom km snelheid, teller is 2 km meer.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik heb dit even bij de ANWB nagevraagd, je betaalt tenslotte niet voor niets.
Officiele antwoord :
Er is ons hier niets van bekend. We zien dit eigenlijk alleen op uw eigen forum voorkomen en slechts van één bron.
Natuurlijk kan de mengverhouding van propaan met butaan invloed hebben, van een structurele afwijking/fraude in Italie hebben wij echter geen informatie.
Officiele antwoord :
Er is ons hier niets van bekend. We zien dit eigenlijk alleen op uw eigen forum voorkomen en slechts van één bron.
Natuurlijk kan de mengverhouding van propaan met butaan invloed hebben, van een structurele afwijking/fraude in Italie hebben wij echter geen informatie.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Conclusie: Citroën rijders zijn kritischer dan de gemiddelde automobilist. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik hoor mensen ook wel eens zeggen dat sommige Citröen rijders niet waterdicht zijn.
Maar meestal gebruiken ze daar een andere term voor,.......iets met z*****ds.
In dat laatste stukje DS kan ik me prima vinden. De rest zal wel op het onbegrip van geniëen zijn

Maar meestal gebruiken ze daar een andere term voor,.......iets met z*****ds.
In dat laatste stukje DS kan ik me prima vinden. De rest zal wel op het onbegrip van geniëen zijn
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Waarschijnlijk hebben ze bij de ANWB geen LPG auto's (de stakkers=milieu bewust(=not)). En als niemand er op let, ja dan houdt t op. Maar goed, is ook alleen maar info van mijn kant. No harm done 
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het kan inderdaad zoals al eerder geopperd ook aan de pomp liggen.
In de tijd dat ik met LPG reeds was er één tankstation waar de vulsnelheid en druk zo groot was dat de begrenzer geen tijd/mogelijkheid had om dicht te slaan.
De tank werd daar dan ouderwets voor 99,5% gevuld.
Als je kijkt naar je verbruik moet je snel genoeg kunnen zien of er echt meer liters in zijn gegaan
In de tijd dat ik met LPG reeds was er één tankstation waar de vulsnelheid en druk zo groot was dat de begrenzer geen tijd/mogelijkheid had om dicht te slaan.
De tank werd daar dan ouderwets voor 99,5% gevuld.
Als je kijkt naar je verbruik moet je snel genoeg kunnen zien of er echt meer liters in zijn gegaan
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
@bgt
Absoluut niet kritisch bedoeld van mijn kant. Puur gedaan om te kijken in hoeverre er iets structureels bekend zou zijn. Ben zelf zowel op benzine als LPG ook bekend met meer en minder km's afhankelijk van de pompstations.
Nog geen ervaringen in Italie, maar who knows
Absoluut niet kritisch bedoeld van mijn kant. Puur gedaan om te kijken in hoeverre er iets structureels bekend zou zijn. Ben zelf zowel op benzine als LPG ook bekend met meer en minder km's afhankelijk van de pompstations.
Nog geen ervaringen in Italie, maar who knows
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Het was structureel zo dat ze teveel erin gooiden en dat ie daar gewoon duur reed. Heb daar 3000km gereden dus dan heb je wel een id wat je gebruikt. Hou altijd alle liters en km standen bij.
Over de grens in Zwitserland getankt, natuurlijk daar 80%, en hup......reed ie weer zuiniger. En dat door de bergen. Frankrijk idem. Dat is geen toeval meer. Je moet toch een gekke "Henkie" zijn wil dat niet opvallen.
Ik bedoel jou niet hoor Henk
Over de grens in Zwitserland getankt, natuurlijk daar 80%, en hup......reed ie weer zuiniger. En dat door de bergen. Frankrijk idem. Dat is geen toeval meer. Je moet toch een gekke "Henkie" zijn wil dat niet opvallen.
Ik bedoel jou niet hoor Henk
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Lijkt me duidelijk. Daar was echt iets aan de hand.
Volgens de ANWB en eerder een forumcollega zou dat dan (veel) meer propaan dan butaan moeten zijn. Geen idee of dat ook leidt tot hogere vulgraad.
Forumtechneuten, any idea

Volgens de ANWB en eerder een forumcollega zou dat dan (veel) meer propaan dan butaan moeten zijn. Geen idee of dat ook leidt tot hogere vulgraad.
Forumtechneuten, any idea
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


