Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
 C5 remprobleem 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Mag altijd,

Overigens hoe vaak is de complete ontluchtprocedure reeds gedaan? En betreft het ESP 8.1?
Zo ja, dan is er misschien nog een andere mogelijkheid.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


19 jun 2011 21:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
De totale ontluchtingsprocedure is, vóór de laatste aktie mbt de achter remmen, enige malen herhaald.
En bij die achterremmen wissel zijn de klauwen er helemaal af geweest, met enigszins ingedrukt rempedaal. Daarna zijn ze ontlucht, waarbij bleek dat er geen lucht in de klauwen zat.
Heb jij twijfels of ze nu wel goed ontlucht zijn, is dat een relatie naar dat kraken?

En hoe vind ik die verwijzing naar ESP 8.1, is dat een Softwarematige aanduiding?
Met een logische vraag: waaraan denk je nu?

Tot slot: ik kom graag nog een keer bij je langs ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 jun 2011 23:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Is dat kraken niet gewoon een gevolg van het aanknijpen van de remblokken op de schijven, waarbij een minimale verplaatsing optreedt? Of gewoon ingesloten remstof wat dit veroorzaakt? Lijkt mij niet veel kwaad te kunnen.
Even wielen demonteren en een spuitbus remmenreiniger half leegspuiten en probleem opgelost, lijkt me.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 jun 2011 08:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
De schijven en blokken zijn gloednieuw.
Dat kraken zat er al in vóórdat er nieuw spul op kwam, het is er nog steeds.

En zomaar remmenreiniger over alles heen spuiten?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


20 jun 2011 09:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Dat kan, hoor JW. Waar vet hoort te zitten blijft het ook zitten en wordt niet zo snel uitgespoeld met een paar drukken op de spuitbus.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


20 jun 2011 10:42
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2007 12:47
Berichten: 139


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Het kan geen kwaad, maar na alles wat eraan gebeurd is geloof ik er niets van dat een straal remmenreiniger nog iets kan betekenen voor JW...

_________________
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


20 jun 2011 15:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
De ESP versie is te zien als je hem uitleest met de lexia,
het is de versie die in 2007 in gebruik is in verschillende modellen, waaronder de c4 picasso. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe je het verder nog kunt controleren, dat zal ik proberen nog even uit te zoeken.
Kun je me de laatste 8 van het chassisnummer even pb-en?

De diagbox kent namelijk toch nog verschillende ontluchtprocedures, wellicht is daar nog iets te proberen, omdat een verkeerde procedure is gebruikt. Ook de voedingsdruk op het remsysteem met een ontluchtpapparaat waarover we reeds spraken is bijvoorbeeld bij de c4 picasso ESP8.1 specifiek meer dan 2 bar

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


20 jun 2011 23:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
De laatste acht cijfers van m'n VIN zijn 76831322....

Eerder in dit draadje is de druk bij het ontluchten aan de orde geweest. Toen is juist gesteld dat 'ie niet hoger mag zijn dan 1 bar omdat bij een hogere druk een bepaalde klep in het ESP gedeelte gesloten wordt.
Voorts de opmerking dat bij een druk van 2 bar het vaatje wel heeeel erg bol gaat staan.....

Ik ben dus heeeeel benieuwd naar wat je verder ontdekt ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


20 jun 2011 23:23
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2007 12:47
Berichten: 139


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Dat is inderdaad wel ERG veel voor een plastic vaatje.

_________________
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


21 jun 2011 09:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
:smt089 Nee, die vlieger gaat helaas niet op, ik heb je blij gemaakt met een dood vogeltje. Jij hebt ESP mk6.0. En dus geen 8.1 helaas.

Ik had het idee als c4 picasso in diagbox in te loggen, en daarmee jou esp nogmaals volgens een andere procedure geforceerd te ontluchten.

Vandaar ook dat de procedure bij de c5 anders verloopt en ook maximaal met 1 bar gevoed mag worden. Dit heeft vast te maken met de mechanische lay out van het systeem.
Natuurlijk is het nog steeds te proberen, maar ik denk dat er niet veel garantie op succes inzit.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


21 jun 2011 20:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Even bijpraten.....

Eerder schreef ik dat de achterremmen enorm kraakten.
Dat was al het geval voordat er in mei achter nieuwe schijven en blokken op gekomen zijn, en zeker niet minder ná die aktie.
Bij die gelegenheid waren ook de klauwen links en rechts verwisseld, wat dus eerst links binnen tegen de klauwplaat zat kwam zó rechts buiten, en de rechts binnen kwam links buiten.

Wat heen en weer pratend met BJG kwam hij met de gedachte dat het kraken veroorzaakt zou kunnen worden door een vervorming in de klauwen als gevolg van het corrosieproces tussen klauw en ankerplaat. Dan zouden de remzuigers kunnen gaan klemmen, met als gevolg kraken bij het remmen.

Dinsdag j.l. ben ik bij BJG langsgegaan en hebben we daar naar gekeken.
Om een lang verhaal kort te houden: de hypothese klopte, en er was op de zuiger van de oorspronkelijk binnenste klauwhelft een aftekening waarneembaar die duidt op klemmem in de boring.
En er was ook al duidelijk extra slijtage waarneembaar op een blok, gemonteerd rechtsbuiten. Dat zat dus in een klauwhelft die oorspronkelijk links binnen zat.

We hebben toen nieuwe klauwen gemonteerd, en daarmee was het gekraak verleden tijd :smt023

Al met al, een dik compliment voor BJG's denkwerk.
En uiteraard een hartelijk bedankt ! aan zijn adres voor de tijd die hij heeft besteed aan het denken en vervolgens uitvoeren :smt038

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2011 11:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24
Berichten: 1949
Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
:smt038 :smt038 :smt023
Top geregeld door jullie beide

_________________
Grtz Rob


2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen.
Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010
ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002
Ex C2 1.1
Ex Berlingo 1.9D
ex ZX 1.4
ex ZX 1.4
ex ZX 1.9D
ex AX 1.0
Afbeelding


02 aug 2011 21:04
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2007 12:47
Berichten: 139


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Kijk eens aan, weer een slag gewonnen!

_________________
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


16 aug 2011 11:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
Inderdaad, een duidelijke stap in de goede richting :smt023

Ik merk nog wel dat het pedaal niet altijd een even hoog aangrijpingspunt heeft.
Dat heb ik eerder ook gehad en het toen toegeschreven aan hetfeit dat aan de voorkant een remzuiger wel wat ver terugkwam bij het loslaten van het rempedaal, dat was toen iets van een kleine mm. En met de hefboomwerking etc praat je dan zo over een extra slag van ruim meer dan een centimeter.

Maar als ik de handrem wat aantrek voordat ik ga remmen, minder dan tot de eerste tik van het vaststelmechanisme, komt het pedaal hoger te zitten. En al helemaal als je daarna een tweede keer remt, met nog altijd de handrem in die stand.
Ook als je daarna weer gewoon remt zit het pedaal hoger dan voor die tijd.

Vanmorgen stond mijn C5 op de brug, voor z'n eerste APK. En daarbij gelijk naar de speling gekeken die ontstaat tussen blok en schijf als je de rem loslaat. Die bleek iets van 0,25 mm te zijn, zowel links als rechts.
Daarbij wél de kanttekening dat kort daarvoor de rem even "gemanipuleerd was" via de handremaktie.

Tevens heb ik even in een andere C5-II gezeten, bouwjaar 2006. Die had vergelijkbare remeigenschappen, met ook een pedaal dat heel langzaam verder wegzakt als je er lang en stevig op blijft drukken.

Voor de rest remt 'ie prima, en dus denk ik dat ik het er verder bij laat. Met enige manipulaties op gezette tijden is er goed mee te leven.
Of heeft iemand nog andere suggesties?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


16 aug 2011 13:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 remprobleem
JW-NHS schreef:
We hebben toen nieuwe klauwen gemonteerd, en daarmee was het gekraak verleden tijd :smt023


Moest je echt nieuwe klauwen monteren? Best prijzig, denk ik? Schoonmaken was geen optie?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


16 aug 2011 14:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 215 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.