Ik had hierover bij de installateur eerst over geïnformeerd of het kon. Ja hoor, geen probleem.
Dit weekend met de caravan op de autostrade plots een KRAAAK. Daarna continu gepiep en gekreun in de kofferbak. Het stuur trekt naar rechts en trilt. Stoppen en onder de auto gaan liggen. Niets verdacht te zien. Doorrijden tot camping 40 km verder. Wat kan dit allemaal betekenen?
's Avonds er terug onder en tot onze verbijstering zien we dat onze chassisbalken zijn doorgescheurd! De 2 bevestigingspunten zijn er gewoon doorgescheurd! De caravan hing er gewoon nog maar met 2 bouten aan vast.

Thuis gekomen stel ik aan de hand van de handleiding van GDW trekhaken dat de monteur de bevestigingsplaten aan de zijkant, nieuw voor de C5 phase 2, en een opvulblok is vergeten te plaatsen. Dit is nochtans duidelijk vermeld!! Oooh, vergeten na te kijken. Niet aan gedacht is zijn antwoord deze morgen.
Mijn punt nu, is dat een C5 phase 1, evengoed kan meemaken wat ik heb meegemaakt!!! Want die heeft sowieso geen recht op die 2 extra bevestigingsplaten. Er zijn daar geen gaten voor voorzien. Vermoedelijk heeft mijn chassis door vroegtijdig metaalmoeheid de geest gegeven... . Dit kan dus ook bij u gebeuren! Je moet er niet aan denken dat dit tegen 100 km/u helemaal los komt.
Daarom controleer aub uw trekhaken hierop.