onbegrijpelijk maar waar.
Heb al eerder gemeld dat ik mijn automatische versnellingsbak 20 GK01 kapot had, onder het rijden gewoon eruit gevlogen en met opnieuw proberen om erin te komen een hoop geratel vanuit de bak.
Dus na lang aarzelen een gebruikte bak met 140K erop gekocht, wachten tot de garage tijd had om het erin /wisselen met de oude bak, duurde bijna 3 weken . Alle olie verversten met proef rijden geen makke gehoort of gevonden.
Moet zeggen dat na het erin zetten de gearstang niet werkte, de monteur zei dat er een schimmiering verkeert monteert zat????????????????
bak moest er weer onderuit en daarna was het euvel schijnbaar verholpen.
was er zelf niet bij maar dat is wat de chef tegen mij vertelde toen ik kwam om mijn auto te halen en de rekening (E 1000,00) betaalde.
daarna (het was vrijdag) gereden en met moeders inkopen gedaan.
op de weg naar huis met een snelheid van 130 km een tik gehoort, auto maakte een slepend geluid en gestopt.
zag dat de plastic bodem plaat compleet los lag en zelfs een deel afgebroken.
heb hem gefatsoeneert en ben dan naar huis gegaan.
zaterdag morgen terug naar de garage, plaat eruit, de rest vast gezet.
dan naar huis, zondags gereden naar holland en maandags naar hamburg, alles totaal zo'n 1200 km.
dinsdags weer naar hamburg maar onderweg bij een snelheid van 120 (cruise control) de bak er opnieuw uitfliegt, niets meer, alleen een draaiende motor, geen indicatie op de computor, olie niet te warm, kan met draaiende motor zien (visueel) dat de controle lampjes aan gaan als ik de bak bedien zoals, P,R,N,D, ga ik daarna in handschakelen kom ik niet verder dan 3, beteken 4, 5 en 6 komt met de hand niet erin.
kan ook horen aan de bak dat hij er kort voor staat om erin te komen, geen "tanden" geknars maar lijkt erop dat hydraulisch hij niet wil.
Nu staat de auto na afgesleept te zijn nog onderweg bij een garage wachtend op transport terug naar de garage die hem gemaakt heeft.
Iemand hier die me een hint kan geven wat dit zijn kan?
is het mechanish of moet ik het zoeken in electronic? sensor of zo?
graag als het mogelijk is een tekening van de bak
bij voorbaat dankend