C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
maarten ben het niet met je eens mijn break trekt minimaal eens in de twee of drie weken een paarden trailer met twee paarden er in ongeveer 1200 a 1300 kg en heb nog steeds ( gelukkig) geen problemen met koppeling. ;)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tuurlijk, maar niet elke koppeling heeft de gemiddelde levensduur :idea:
Het is slechts een grove indicatie :smt023
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ edwin48,

Heb jij jouw C5 vanaf nieuw gehad?
Zo niet, hoe zeker ben je er dan van dat de koppeling nooit gewisseld is?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
jw heb alle onderhouds intervallen en auto historie gezien bij de dealer ben er dus vrij zeker van dat dit niet is gebeurd. ;)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Maandag hebben ze tijd , dus daar na weet ik presies wat het was..... (en kost)
Vorige Citroens: BX 1.4 (met alle trs opties incl stuurbekrachtiging) (zilver) , BX 1.9 TRI (wit), Xantia 1.8i SX PhI (groen), C5 PhII 1.6 HDIF Ligne Prestige (Zwart)

Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Ik ben benieuwd naar de kosten en wat je dan allemaal hebt laten uitvoeren (drukgroep lager, koppelingsplaat, keerringen). Als de boel dan toch open ligt maar meteen alles wat nodig is lijkt me zo! Wil bij mijn C5 dit ook laten doen omdat het, kan ik daarna door naar de 440.000 km. :smt017
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Tegenwoordig verslijt de koppelingsplaat bijna niet meer.
Het is meestal het druklager dat de geest geeft, waarschijnlijk ook in het geval van de topic starter.
Op het verslijten van een druklager is het wel of niet trekken van een aanhanger niet zozeer van invloed.
Wat wel van invloed is hoe lang en hoe vaak de koppeling wordt en blijft ingedrukt.
Dus filerijden en voor het stoplicht staan met ingetrapt koppelingspedaal is slecht voor het druklager.

Soms komt slijtage van de zelfstellende drukgroep voor. Dat zit vaak in het stelmechaniek dat niet goed werkt, of in het druklager dat niet goed terug glijdt over de as. Dan slijt de koppelingsplaat wel, en gaat de koppeling doorslippen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Zo beetje hectisch weekend gehad, nog geen tijd gehad dit te melden. :roll:

Vrijdagmiddag hadden ze hem gelukkig al klaar,
vervangen koppeling/drukgroep en vliegwiel.
vliegwiel is een 2de handsje met 5KM op te teller, nu dus al meer ;-)

koppeling incl. lagers en het vliegwiel waren kapot. :smt089
kosten een paar cent minder dan 994euro, vind ik best netjes :smt190

op de vraag raar dat ik dit niet heb voelen aan komen, was het antwoord dat MOET je gevoeld hebben,
dus waarschijnlijk is het telkens een klein beetje slechter geworden, en helaas dus niet opgevallen.
dit is ook mijn eerste diesel en het koppel van zo'n diesel blijft ook anders.......
klopt in elk geval dat hij nu anders koppelt dan daar voor :?
Vorige Citroens: BX 1.4 (met alle trs opties incl stuurbekrachtiging) (zilver) , BX 1.9 TRI (wit), Xantia 1.8i SX PhI (groen), C5 PhII 1.6 HDIF Ligne Prestige (Zwart)

Afbeelding
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
:citrofiel valt gelukkig dan nog mee als je op veel meer had gerekend, nou veel geluk met de nieuwe koppeling, en zweef weer heerlijk door het land.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2009 13:28
Auto: C5 Break 2.0 HDi-F Exclusive
Opties: leer, stoelverw.,RT3, pdc, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10390
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 245000
Kleur: sable de langrune
Ik vrees dat mijn koppeling of drukgroep er ook aan zit te komen. Vooral als ik vanuit zijn 5 of 6 plankgas accellereer vanaf zo'n 2.000 toeren wil hij af en toe wel eventjes kort gieren, de toeren klimmen dan snel met 300 of 400 rpm om daarna even 'vlak' te blijven en dan weer normaal door te stijgen.

Bij mijn vorige auto (een Xantia 2.0 16V) heb ik de originele koppeling naar bijna 410.000 km gereden, nu is mijn C5 2.0 HDI 138 waarschijnlijk al bij 220 dkm aan de beurt. Is dat normaal ?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 168
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:32
Auto: C5 Break 2.0 HDI Exclusive
Opties: 16" Toora LM pack HIFI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10598
Productienummer: 10235
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 251000
Kleur: Gris Aluminium
KPH: Achter
Locatie: Regio Nijmegen
Ik weet helaas niet wat normaal is, wat ik wel weet is dat een diesel overhet algemeen meer koppel heeft dan een benzine, en dat je koppeling het dus gewoon drukker heeft ;)
Vorige Citroens: BX 1.4 (met alle trs opties incl stuurbekrachtiging) (zilver) , BX 1.9 TRI (wit), Xantia 1.8i SX PhI (groen), C5 PhII 1.6 HDIF Ligne Prestige (Zwart)

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Fernando schreef: ...Bij mijn vorige auto (een Xantia 2.0 16V) heb ik de originele koppeling naar bijna 410.000 km gereden, nu is mijn C5 2.0 HDI 138 waarschijnlijk al bij 220 dkm aan de beurt. Is dat normaal ?
Bij een gechiptunede HDi 138 verbaast me dat niet.....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Schijnt normaal te zijn.
Mijn druk groep is ook al vervangen.
:)
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@Fernando:
Dit is nu exact het probleem van de zelfstellende drukgroep,
het stelmechanisme werkt niet goed. Zoals jij schetst begint het probleem, dan wordt het erger en erger en op een gegeven moment stelt de drukgroep een tandje bij en is het weer ok.
Je kunt dus doorrijden totdat het over gaat (soms duurt dat wel 20 000 - 30 000 km)
of je laat hem vervangen natuurlijk.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
271.000 en dan nog voor 1.000 vervangen? oei, je gelooft in je C5 :citrofiel

Dan kan ik nog 66.000 rijden zonder probs aan de koppeling ;-)
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
Plaats reactie