C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2011 16:12
Auto: Berline LP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 121000
Kleur: Donker grijs Metal.
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo,

Ik ben op dit moment een Xantia 2.016v break '98 rijder en wil graag een C5 aanschaffen. De auto moet goed in staat zijn om een caravan te trekken met maximaal gewicht 1300kg. Wie kan mij adviseren? Ik heb twee leuke auto's gezien:

Citroën C5 2.0 HDi Différence2 Automaat (bj 2004)
km stand 176.500km
vraagprijs € 4.250,-

of

Citroën C5 3.0 V6 AUT Exclusive Navi Climate Control LM16
km stand 111.245km
vraagprijs € 2.675,-

Let wel, dit is ongeveer de prijscategorie waaruit ik wil kiezen. Nu weet ik dat de HDI motoren doorgaans betrouwbaar zijn. Het liefst wil ik een automaat en ook het liefst een diesel ivm redelijk veel km per jaar. Maar een lekkere V6 lijkt me ook niet verkeerd.

Wat is de meest betrouwbare auto? HDI of V6 (of eventueel een 2.016v benzine)

Alvast bedankt voor genomen moeite!
Autohistorie: Opel Kadett '83, Renault 5 '85, Peugeot 505 '86, VW Vento '97, Scenic '00, Scenic DCi '03, Astra tourer CDti '05, Cherokee 4.0 '89, Vento '92, Xantia break '98, Volvo S40 TD '96, 205 '97, C5 HDi '02, Xantia Collection '98
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
welkom hier, leuk dat je meteen met een vraag binnen komt ;)

v6 en een hdi vergelijk is appels en peren vergelijk

ik weet niet hoeveel km per jaar je maakt etc

persoonlijk zou ik voor de hdi gaan
goede trekker en gaat lekker lang mee

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2011 16:12
Auto: Berline LP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 121000
Kleur: Donker grijs Metal.
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt voor je vlugge antwoord. Ik rijd ongeveer 25.000km per jaar.
Autohistorie: Opel Kadett '83, Renault 5 '85, Peugeot 505 '86, VW Vento '97, Scenic '00, Scenic DCi '03, Astra tourer CDti '05, Cherokee 4.0 '89, Vento '92, Xantia break '98, Volvo S40 TD '96, 205 '97, C5 HDi '02, Xantia Collection '98
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Hoi Marthijn,

Een interresante site m.b.t. het trekken van een caravan is http://www.caravantrekker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kun je de gegevens van auto en caravan invoeren en zo zien of dit een goede combi is. In jou geval zal het met beide auto's geen problemen opleveren een caravan van ong. 1300 kg. te trekken, de HDI heeft een goed koppel met als voordeel dat het 'lekker onderin' zit. Een voordeel bij het caravantrekken. De V6 heeft echter meer vermogen, maar doet dit bij hogere toerentallen.

Wat betreft economie kan er maar één de verstandige keuze zijn: de HDI. Ondanks de hogere wegenbelasting en aanschaf zal deze het uitbetalen in een lager verbruik van goedkopere dieselolie, voordeliger onderhoud en lagere verzekeringspremie. Een V6 is natuurlijk prachtig, loopt veel 'smoother' en stiller, maar de b.b.h. kosten zullen ongetwijfeld hoger zijn, misschien is LPG een optie, daar is hier een draadje op dit forum van aanwezig, 'koken voor zes' geloof ik dat het als titel heeft.

Succes met je keuze!
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
met 25k per jaar

zeker die hdi pakken daar kan nog genoeg km bij

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2011 16:12
Auto: Berline LP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 121000
Kleur: Donker grijs Metal.
C5club Rookie
C5club Rookie
En voor wat betreft de km standen van beide auto's? De HDI heeft wel een stuk meer gelopen natuurlijk. Maar deze zullen wel méér km kunnen maken lijkt me.
Autohistorie: Opel Kadett '83, Renault 5 '85, Peugeot 505 '86, VW Vento '97, Scenic '00, Scenic DCi '03, Astra tourer CDti '05, Cherokee 4.0 '89, Vento '92, Xantia break '98, Volvo S40 TD '96, 205 '97, C5 HDi '02, Xantia Collection '98
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
176k

voor een HDI?

is hij bijna ingereden

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Diesel gaat 5 ton mee.
benzine 4 ton.

25k per jaar.

je kan oud worden in beide auto's ;)
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Oh oh wacht even, en die BX op LPG met 900.000 km dan? :smt190
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik zou voor de diesel gaan, :smt023
vind diesel sowieso fijn rijden
en economisch gezien lijkt 't me de betere keuze, :idea:
suc6 met kiezen :smt198
(al is een lekkere V6 ook niet te versmaden :lol: )
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb nu ong 2 1/2 jaar een 2.2 HDI break
Daarvoor nooit diesel gereden.

Ik ben over de HDI erg tevreden, inderdaad een hoop koppel, trekt mij caravan (homecar Racer 45 max 1300 kg) als een 'eitje'

Moet zelfs oppassen, dat je niet te hard gaat ivm 'slingeren' :)
Was een openbaring als je uit een 1.8 16v Xantia komt, grote verbetering.

Het is verder een zeer comfortabele wagen, hoop ruimte, perfect reiswagen.

Ik zou dus zeker voor een diesel kiezen, ook de economische kant, van een gebruikte diesel wint het van een benzine uitvoering. Kijk maar eens naar de omslagpunt berekeningen op Internet..

Houdt er wel rekening mee, dat een C5 - vooral elektronisch- meer rep. kosten kan geven.
Het is een 'high-tech' auto met de daarbij behorende "bijzonderheden"..

Succes met de keuze.

Peter
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Een 2.0HDi bva4 mag marginaal meer trekken (1500kg) dan de V6 bva4 (1400kg). Mocht dat van belang zijn.
De V6 BVM5 is wat dat betreft de beste keuze: 1600kg
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
De V6 BVM5 is wat dat betreft de beste keuze: 1600kg
Die zul je niet zo snel vinden vrees ik....
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
We hebben jaren met een C5 diff2 HDI break 110PK(2004) met AL4 bak gereden met een caravan van 1200kg er achter. Bij 3 ton ingeruild.
Diesel en automaat, wat zal ik er van zeggen zonder lyrisch te worden.
Niks eigenlijk, want ik kan het niet vergelijken met een V6. Maar het was een heerlijke combinatie, betrouwbaar en stevig. Met genoeg vermogen.
Gelukkig kan je met de bak eenvoudig ook manueel schakelen, want in de bergen in Zwitserland was dat wel prettig. Maar verder geen klachten of problemen!
Let bij aanschaf even goed op of de bak goed soepel schakelt! Anders kan er een wissel van de zgn klepjes aankomen. Kost een 500 euro bij bv de huisdealer. Bij de auto's met een AL4 automatische bak is dit een vaker voorkomende reparatie.
Johan
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
kansberg schreef:
De V6 BVM5 is wat dat betreft de beste keuze: 1600kg
Die zul je niet zo snel vinden vrees ik....
Ik zie er vijf op autotrack, allemaal spotgoedkoop (max 7k). Als trekken het kriterium is dan zou ik het zeker overwegen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Plaats reactie