Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Alcoan
|
 ma. di, wo, do auto?
Piepels, met het risico om opnieuw te worden afgeschoten door ware Citrofielen, kan ik helaas niet anders melden dan dat mijn C5 exclusive break automaat ph3 een ware nachtmerrie is.
Eerder heb ik problemen met deze auto aangekaart op dit forum en na het incasseren van enkele oorvijgen heb ik echt getracht een positieve invalshoek te kiezen. Helaas heb ik een C5 ph3 die net als de ph1 enorm veel problemen geeft. Vering, elektronica, het houdt niet op. Om de paar weken moet ik naar de dealer om de boel te repareren. SInds vandaag beginnen mijn ramen en spiegels weer kuren te vertonen. Als de ramen dicht zitten gaan ze niet open, Zijn ze open dan gaan ze niet dicht. Spiegels idem dito, staan ze ingeklapt dan geen ze niet open en andersom. Dit probleem had ik eerder en de oplossing een paar maanden geleden was een nieuwe accu.
Nu begint het gelazer weer opnieuw. Weer een nieuwe accu? Ik heb het nu over de spiegels en ramen maar hoe moet ik omgaan met een auto die bij een poging om een gelijkmatige snelheid snelheid te houden schokt als een bezetene, wat met het plotseling geen vering meer hebben (2 weken in de garage), wat moet ik zeggen over het om de haverklap uitvallen van de clima controll?
Werkelijk, woorden schieten te kort. Een dorpsgenoot die ook zo' n succes C5 heeft (maar dan prive) heeft mij al gevraagd of ik ook problemen heb met mijn C5.... We hebben uren doorgebracht samen. Na 3 jaar tobben mag ik eindelijk een nieuwe lease auto uitzoeken. Na 2 keer een C5 ervaring zal mijn keuze dit keer echt geen Citroen zijn. Nooit meer. Het maakt volgens mij geen biet uit of het nou een maandag of dinsdag auto is. Citroen maakt gewoon geen betrouwbare auto's. Het is mij inmiddels duidelijk dat dealers er het zwijgen toe doen als het om structurele problemen gaat. Een of andere beroepscode zo heb ik begrepen. Er zijn geen problemen. Uw geval is echt uniek! Bull Shit, ik weet inmiddels wel beter.
Aan alle mede forum leden. Schop maar, sla maar......... maar heb de kloten om mijn C5 over te nemen van de lease maatschappij over 3 maanden... dan oogst je mijn respect en heb je recht van spreken. Ik denk het niet.......
|
05 jun 2011 16:53 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
jammer dat je zo'n ervaring met de c5 heb. ik heb het tegenovergestelde mijn garage klaagt dat er nooit iets te verdienen is aan mijn c5 en overnemen? een c5 op gas? sorry gas is om te koken zal ook wel wat over mij heen krijgen 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
05 jun 2011 16:58 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Jammer maar zeker begrijpelijk. Een auto moet het gewoon doen, ook een C5. En dat je nu klaar bent met Citroën kan ik me goed voorstellen, ik zou dat ook zijn, al heb ik om andere redenen (economische) voor een ander merk gekozen. Voor mij blijft de C5 dan ook nog steeds een goede auto, temeer omdat ik er géén drama's mee heb gehad (Phase II 1.6 HDIF).
Ik hoop dat je met je nieuwe auto geen problemen zult krijgen van dien aard, inmiddels heb ik ervaren dat een Opel ook niet heilig is, heb zojuist nog even de buitentemperatuursensor vastgezet omdat deze over de grond bungelde, maar ja, als het bij dergelijke futiliteiten blijft kan ik er mee leven.
Groet,
Albert.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
05 jun 2011 17:02 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Ik zou voor een skoda gaan Sorry hoor Alcoan, maar ik heb je draadjes even doorgenomen en vanaf het begin af aan is het een klaagzang. Ik wens je veel wijsheid en geduld in het uitzoeken van een auto waar niets aan mankeert. 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
05 jun 2011 17:31 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
meppen hoeft niet hoor... jij hebt gewoon een slechte auto... enige nuance wat ik wel wil zeggen, het is niet omdat jij een slechte C5 hebt... dat citroen geen betrouwbare auto's bouwt... maar idd moest ik zo'n C5 hebben was ie ook al de laan uit gestuurd..
|
05 jun 2011 18:13 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
De ene C5 is de andere niet, net als mensen. Dus de andere kan wel heel goed zijn! Ervaring leert, succes.! Oh ja als ze dan zeggen merk dit of dat is goed, google dan maar, elke gek heeft zijn gebrek! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
05 jun 2011 18:16 |
|
 |
KlaasS
C5club Executive
Geregistreerd: 08 feb 2010 19:39 Berichten: 1720 Woonplaats: Roden(Drenthe)
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
een heel begrijpelijke reactie ,na zoveel storingen en pech en ook hier zou er GEEN citroen meer komen ,na klacht na klacht na klacht
maar welk merk moet je dan nemen ????
een opel?? dacht het niet,is ook wel wat op aan te merken mercedes? ,nee die roest renault? nee elektrische storingen peugeot? nee is van de zelfde firma als citroen vw? duur en te weinig eigen gezicht audi?nee( zie vw) en ga zo maar door
laat nog eens van je horen wat je wel gaat aanschaffen ,en ook hoe je die auto PLUS dealer bevalt
succes met je zoektocht groet van een tevreden C5 rijder (het kan dus wel)
_________________ vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort, opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i, vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen c5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
|
05 jun 2011 19:04 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Je hebt gewoon een hele slechte auto, en de dealer en Citroën hadden dit anders aan MOETEN pakken, en idd ieder merk heeft z'n gebrek, maar hier schiet Citroën duidelijk tekort tegenover de klant en dat mag uiteindelijk nooit gebeuren....
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
05 jun 2011 19:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Gasbom en bva4? nee dank je... Zelfs niet als hij op vrijdag gemaakt was.  Het zou goed kunnen dat de LPG installatie de elektronica van slag brengt, bijv door de accu beneden een drempelniveau te trekken. De rest wordt dan heel verklaarbaar (ramen). Een probleem met de LPG installatie kun je natuurlijk *nooit* Citroën of de C5 kwalijk nemen, hooguit dat Cit-NL niet de garantie ingetrokken heeft bij de montage daarvan. Citaat: Eerder heb ik problemen met deze auto aangekaart op dit forum en na het incasseren van enkele oorvijgen heb ik echt getracht een positieve invalshoek te kiezen. Je stijl van posten nodigde niet echt uit to een constructieve dialoog, desalniettemin hebben diverse forumleden getracht met je mee te denken en werd er in je eerdere topic ook al treffend en ter zake op gereageerd, zoals hier: viewtopic.php?p=243796#p243796...maar met dit soorts posts maak je gewoon geen vrienden: alcoan schreef: Laat ik me veder maar niet uitlaten over de kwaliteit van Citroen want hun reputatie is alom bekend. Op ieder ander forum had je een ban te pakken gehad wegens trollen/flame bait/drive by posting/schelden/schreeuwen, etc.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 jun 2011 22:48 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
EvilTwin schreef: Op ieder ander forum had je een ban te pakken gehad wegens trollen/flame bait/drive by posting/schelden/schreeuwen, etc. Absoluut! En we zijn geen "piepels" Maar goed, dat gaat dus een jodoti gorrilla worden, want die gaan noooooooit kapot. Ik denk ook dat het probleem wel eens in de LPG installatie kan zitten. Maar goed, terecht dat je wel boos bent hoor. Het is een rotwagen! Maar waarom? Dát zou ik wel eens willen weten. Ik denk dat als je het gas er uit sloopt. Al een heel eind beter op weg bent. Ik heb van alles gereden en dit is mijn derde Citroën. Ik heb werkelijk nog nooit zo lekker gereden (de picasso was wat minder kwa comfort) Maar heeft me nooit laten staan. En mijn dag is alweer helemaal goed als ik 20km met de cinquecento ben weggeweest. Daarna even met de C5 op weg...  Heerlijk. Succes met de volgende! Neem dan een diesel! Dan weet je zeker dat alles nog origineel is! En toch, er zijn gas C5's genoeg die op een kapotte verdamper na honderdduizenden kilometers zonder problemen rijden. 
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
05 jun 2011 23:59 |
|
 |
V-zesserke
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 sep 2009 11:16 Berichten: 187 Woonplaats: Hever / België
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Ik leef toch wat met je mee, het is om slapeloze nachten van te hebben zo'n auto. Of het met de gasinstallatie te maken heeft weet ik niet zo, maar aan je wagen laten aanpassingen doen in die aard zou ik nooit of te nooit doen  . Trouwens mijn C5 is ook niet perfect, al gaat het nu behoorlijk goed  . Maar de koppeling is er reeds uit geweest, de airco heeft er al eens de brui aan gegeven en verder nog een paar kleine ergernisjes... Maar om nu te zeggen dat Citroën minderwaardige auto's in elkaar zet vind ik een brug te ver, zoals hierboven reeds andere mensen aanhaalden ga eens googlen op andere merken. Moet je gegarandeerd geen auto meer hebben  , zelfs al staan er vier ringen of een ster op! In alle geval wens ik je een helemaal storingsvrije wagen toe welk merk het ook moge zijn  .
|
06 jun 2011 09:08 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Grappig, met onze 1e C5 hebben we 4 jaar gereden en geen echte problemen gehad. Daarna een Skoda Octavia. Die stond in de garantietijd al meer in de garage dan de C5. Bij het verder zoeken kom je dan op WIKI TDI veel info tegen over de VAG motoren. En dan lees je ver de BKD motoren, of de 5 cilinder TDI. En kom je bij de 1.6TDI met EGR problematiek. Zelfs op autoweek kun je dan al iets lezen hierover Onze 3 maanden in VAG wereld rijden heeft me laten zien dat er bij verschillende merken wel een probleem kan zijn. Want dat jij pech hebt met je auto en je rijden in deze auto, mag duidelijk zijn als ik je zo hoor. MAAR het is NIET alleen gekoppeld aan citroen. Dat wist ik altijd al wel natuurlijk, ik heb geen rose citroenbril vastgeplakt op mijn hoofd zitten. Maar de afgelopen maanden in het VAG wereldje even in het echt kunnen snuiven aan een ander merk. Dat heeft geholpen. Oke, het roeten was weer (even) onder de knie, maar mijn vertrouwen in auto's en merken heeft weer even een realistische dreun opgelopen. Overigens heb ik 4 maanden gelden ook nog naar een opel Vectra gekeken. En uiteraard gaan zoeken op internet. Lees en huiver over bv de 1800 Opelmotor op LPG. Nu zet ik wel weer even mijn citroenbril op: "Maar ja, de wereld ziet natuurlijk direct dat het geen citroen is! En dat maakt dat de kwaliteit wel beter moet zijn". "En klagen we niet over kosten en pech". Al met al heb ik d eafgelopen maanden wel weer eens gezien dat geen merk zonder probleemauto's kan. En om je kritiek op citroen zal ik je echt niet afschieten of een oorvijg geven hoor. Daarvoor zijn ervaringen met merk/model/garage/dealer gewoon veel te persoonlijk en waar. Uiteraard wens ik je een storingvrije auto en veel plezierige kilometers toe in welk merk dan ook. Johan
|
06 jun 2011 09:20 |
|
 |
Rowi
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Vervelend, zo'n auto, die ging er bij mij ook uit. Wat gezegd wordt over andere merken: natuurlijk heeft elke auto wel eens wat, maar ik denk wel wat minder vaak. Hoewel ik nog steeds wel tevreden ben over mijn huidige C5 kom ik toch wel wat vaker in de garage dan me lief is en dan ik gewend ben. (Afnemende tevredenheid dus). Maar nog net niet zo vaak dat ik hem weg wil doen. (Met de Opel Vectra kwam ik er één keer per jaar, dat lukt met een Citroen echt niet.)
Maar alle waar naar z'n geld. We zitten allemaal voor een dubbeltje op de tweede rang. Betere auto's zijn duurder.
Succes met de volgende auto.
|
06 jun 2011 09:55 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Ik ben heel tevreden met mijn C5. In leeftijd is het van de vele auto's in mijn leven de auto die het langste bij mij is.
Toch zul je van mij geen slecht woord horen over VAG producten. Mijn Bora had voor onderhoud maar een fractie nodig van het bedrag dat door mij tot nu toe aan de C5 is besteed.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
06 jun 2011 11:50 |
|
 |
un_vrai_break
C5club Fan
Geregistreerd: 21 apr 2011 23:06 Berichten: 74 Woonplaats: Den Haag
Auto: Tourer Exclusive 1.6THP
Opties: Pack Concert (NaviDrive 3D, Philips hifi, Bi-Xenon), Pack Protection (LDWS, Alarm), Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12554
Productienummer: 0582
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 27000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: ma. di, wo, do auto?
Ik kan me voorstellen dat je het op gegeven moment helemaal zat bent. Maar of je de problemen bij ander merken niet had gehad? Kijk maar eens op http://www.problemcar.nl/ . En met een leasewagen draai je in ieder geval niet zelf voor de kosten op. Ik rij al meer dan 25 jaar Citroën. En dan alleen van het zwevende type waarvan niet Citroën rijders altijd roepen: oh, oh, kwetsbaar systeem, gaat je veel kosten opleveren. Nou, nog nooit een probleem met het hydropneumatisch systeem gehad. Mijn eerste (GSA) heeft me wel, relatief gezien, het meeste gekost. Met de luchtgekoelde boxermotor in een ruk door de haarspelden over de Grossclockner, dat vond ie niet leuk. Twee versleten nokkenassen. Een ruilmotor was goedkoper dan reparatie. Een beetje dom  . Daarna nooit meer grote problemen gehad. Nou heb ik ook nog nooit een nieuwe auto gekocht. Altijd 4 of 5 jaar oud. Ongeveer 100k op de teller. Alle kinderziektes zijn er dan uit. Zo ook mijn onlangs gekochte C5 ph2. De garage liet me weten dat de bobines altijd het grootste probleem waren maar dat in mijn C5 deze al vervangen zijn door een ander (door Citroën geadviseerd) type. Hier zal ik dus geen probleem meer mee krijgen. En zo werkt het volgens mij bij andere merken ook en blijf ik een blije Citroën rijder  .
_________________ Groet, Frits (GSA,GSA, BX, BX, BX, Xantia, Xantia , C5 en nu.........juist)
|
06 jun 2011 21:34 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|