Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
vermogen 1.8 break met aanhanger
Auteur |
Bericht |
m_attijsc5
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2011 13:03 Berichten: 6
Auto: break, 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 115000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
 vermogen 1.8 break met aanhanger
ik heb even een vraagje zo, zag hem niet zo snel er tussen staan, Heb nu een poosje een break uit 2003 1.8 benzinemotor handg. een ontzettende heerlijke auto! maar ik merk met een aanhanger dat ik met 90-100 km per uur toch echt wel zon beetje aan de max zit, bergje op is echt een gevecht, ik kan met tegenwind op de vlakke weg niet in zijn 5 blijven rijden,en om een klein beetje te versnellen (Bv van 85 naar 90) moet ik terug in zijn 3... nu weegt de aanhanger incl belading ongeveer 900 a 1000 kg, Ik heb hiervoor een F*rd Mondeo gehad met een 1.8 motor er in en die had nergens problemen mee, (116 pk en 1240 kg) Ik naar de dealer om te vragen schijnt dit normaal te zijn, ik denk dat hij gewoon niet goed aan zijn vermogen komt klopt dat? of is het echt normaal met deze auto dat ie niet vooruit te branden is! (lijkt wel alsof je met een sleepkabel vast zit aan een lantaarnpaal!) verder een heerlijke auto en hard op weg om een  te worden  maar dan wel met een zwaardere motor denk ik...
|
31 mei 2011 13:17 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Ik heb ook zo'n 1.8 maar dit herken ik niet met een caravan van 1150kg erachter. Het is natuurlijk geen overbemeten motor en de 5e versnelling gebruik ik NOOIT met de caravan erachter. Terugschakelen naar zijn 3 en soms zelfs zijn 2 in de bergen gebeurt maar voor die 4 dagen per jaar stoor ik mij er verder niet zo aan. Gewoon lekker hoog toeren laten draaien (min 3000) en in zijn 4 dan red je gewoon 110 km/h.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
31 mei 2011 14:16 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Inderdaad: het vermogen van de auto is koppel maal toerental. Gewoon in de toeren jagen dus als je trekt.
Dat is ook de reden dat veel Nederlanders stranden in het buitenland op vakantie: Rijden met te lage toerentallen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
31 mei 2011 17:37 |
|
 |
m_attijsc5
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2011 13:03 Berichten: 6
Auto: break, 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 115000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
 vermogen 1.8 break met aanhanger
Klussie schreef: Ik heb ook zo'n 1.8 maar dit herken ik niet met een caravan van 1150kg erachter. ... Ok dank je, dat van de toerental eigenlijk weet je dat wel maar ja toch he.... Het max koppel zit ook vrij hoog heb ik begrepen 4000 toeren, dus dan wat meer gieren, Moet er denk ik gewoon even aan wennen, dat deze auto minder trekkracht heeft dan mijn oude bak. ben overigens al 2 keer met deze kar single richting italie/zwitserland gereden, en dat ging verders prima, inderdaad veel schakelen maar das normaal in het alpenmassief, en niet meer moeten schakelen als met mijn ouwe auto maar ik was gewoon even nieuwsgierig wat de ervaringen zijn van andere 1.8 rijders, en ja het is inderdaad geen overbemeten motor, maar ik vond dat ie er zo enorm hard voor moest werken... voor dat kleine beetje aanhanger. 
|
31 mei 2011 17:52 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Het kost ongeveer dubbel zo veel vermogen om een lompe aanhanger te trekken, dus bij 80km/h heb je in totaal ~40kW nodig, da's idd >3000tpm. Maar in 5 kun je dan nauwelijks versnellen. Met windkracht 4 tegen rijd je eigenlijk bij 60km/h al 80km/h en dat maakt het nog lastiger, omdat je dan in 5 (@2000tpm) maar 30kW hebt. Da's dus niet genoeg. Daarnaast om een treingewicht van 2500kg met 80km/h een helling van 5% op te trekken heb je nog eens 30kW extra nodig, dat lukt je dus sowieso alleen in 3 (>4500tpm). Een windstootje of een lichte helling en je moet bij 80km/h al terugschakelen.
Het verschil met de Mondeo Zetec 1.8L16v (158Nm@3750, 84kW @5750) is miniem. De 1.8-16v (EW7J4) levert zijn koppel een fractie hoger (160Nm @4000tpm) maar heeft meer vermogen en zelfs bij iets lagere toeren dan de Frot (86kW @5500). De Frot motor staat bovendien bekend als "rauw", terwijl de EW7 juist heel soepel veel toeren draait.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
31 mei 2011 18:19 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Wellicht ten overvloede, de EW7A uit de ph.II (ook 1.8-16v) is aanzienlijk krachtiger (127pk, 170Nm) Die motor is ook nog in de C5-3 geleverd.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
31 mei 2011 20:31 |
|
 |
jtbakker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58 Berichten: 327 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
alleen is het ledig gewicht van de C5-II en C5-III weer hoger dan de C5-I.
_________________ Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004 update naar Exclusief: - instap verlichting - portier verlichting - 16" Hungaro velgen - xenon H7 4300 K - instaplijsten - audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers) - LED DRL -------- ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
|
31 mei 2011 22:23 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Ik heb vaak gereden met een auto ambulance en een +/-1300 kg auto erop, eigenlijk te zwaar maar dat ging prima, geen probleem hoor, en op LPG 3 (wel een berline) Behalve dat een wiel kapot ging( rem liep vast en band draaide niet) en dat ding nog 3 overhad  toen was 60 á 70 hard genoeg.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
31 mei 2011 22:31 |
|
 |
m_attijsc5
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2011 13:03 Berichten: 6
Auto: break, 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 115000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
EvilTwin schreef: Het verschil met de Mondeo Zetec 1.8L16v (158Nm@3750, 84kW @5750) is miniem. De 1.8-16v (EW7J4) levert zijn koppel een fractie hoger (160Nm @4000tpm) maar heeft meer vermogen en zelfs bij iets lagere toeren dan de Frot (86kW @5500). De Frot motor staat bovendien bekend als "rauw", terwijl de EW7 juist heel soepel veel toeren draait.
op papier is het misschien miniem, maar in de praktijk maakt het toch vrij veel uit, vandaar mijn vraag, Wat je zegt is wel waar de motor is wat rauwer in de hoge toeren en wordt het wat minder comfi rijden, maar op de een of andere manier had die auto met een bakkie erachter toch veel minder moeite als de c5 die ik nu heb, nu heb ik nog even na gezocht, en de mondeo mocht 1500 kg trekken deze c5 maar 1350 geremd dus daar zit al verschil in, maar wel bedankt voor je heldere verhaal!
|
31 mei 2011 23:19 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
1350? weet je dat zeker, hij kan veel meer trekken volgens de specs (geremd)
1500kg op 12% helling 1550kg op 10% 1800kg op 8%
Leeggewicht rijklaar 1290kg max 1810kg max trein 3310kg (=1810+1500 trek)
Da's dus net zo veel als de Mondeo. Als de jouwe 1350 zegt dan is dat dus niet vanwege de motor. En het verschil is dus miniem in het voordeel van de EW7 tov de Zetec.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 jun 2011 00:51 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Mijn V6ph1 mocht volgens kenteken ook maar 1400 kilo trekken terwijl ie 2000 ook makkelijk weg had gekregen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
01 jun 2011 13:59 |
|
 |
jtbakker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58 Berichten: 327 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
anders kan je ook op deze http://www.caravantrekker.nl site checken wat het verschil is. Ik vraag me alleen af welk type 1.8 je in de mondeo had, de 110 pk of 125 pk versie.
_________________ Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004 update naar Exclusief: - instap verlichting - portier verlichting - 16" Hungaro velgen - xenon H7 4300 K - instaplijsten - audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers) - LED DRL -------- ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
|
01 jun 2011 17:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
exroosje schreef: Mijn V6ph1 mocht volgens kenteken ook maar 1400 kilo trekken terwijl ie 2000 ook makkelijk weg had gekregen. Voor de V6 automaat (BVA4, 1520kg) werd opgegeven: 1400kg op 12% helling 1700kg op 10% 2000kg op 8% max treingewicht 3420kg. Je kunt zien dat het probleem de bak is bij sterke helling; met handbak: V6 BVM5 (1480kg) 1600kg op 12% helling 1700kg op 10% 2000kg op 8% het max treingewicht is 3610kg dwz dat je 2130kg kunt trekken vlak als je rijbewijs dat toestaat.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 jun 2011 23:17 |
|
 |
m_attijsc5
C5club Newbie
Geregistreerd: 31 mei 2011 13:03 Berichten: 6
Auto: break, 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 115000
Kleur: blauw metallic
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
ik had de mondeo met 116 pk Koppel: 153 nm/3750 tpm Cilinderinhoud: 1796 cm³. Heerlijke maar oude bak, Die gewichten kloppen idd, had ik ook al gevonden in het boekje, maar ja, wat er op je kenteken staat mag je hebben he van de heren met de hoge hoed en grote snor, En daar zat ik aardig aan denk ik zo, De aanhanger weegt al 500 kg, dan nog met een zwikkie lading erop wilt het wel de trein woog volgens de meetbrug 2800 kg, (even zo uit mijn hoofd)met een dubbelas aanhanger met huif erachter.
|
03 jun 2011 14:32 |
|
 |
Deadman
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 sep 2008 23:53 Berichten: 122 Woonplaats: Zegge
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 185000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: vermogen 1.8 break met aanhanger
Ik had zo'n zelfde C5 met een 1.8. 1 van de redenen waarom ik deze verkocht hebt. Buiten het feit dat ik graag weer een automaat wilde hebben wilde ik ook een auto die een beetje vooruit komt met een aanhanger. Had een caravan gekocht, totaal gewicht beladen 1400 kg, en met deze C5 was de trekkracht nihil. De 1 maakt het niet uit maar mij wel. Het voordeel wat de C5 wel heeft ten opzichte van een andere auto is dat hij altijd wel mooi horizontaal blijft. Heb in mijn Peugeot 607 hulpveren moeten zetten. Met de 210 pk die ik nu heb heb je zelfs niet meer in de gaten dat je er iets erachter hebt. Met deze auto kan ik ook met de hand schakelen dus hij zoekt ook niet steeds zijn hoogste versnelling op.
_________________ Iron Maiden gonna get you, no matter how far.
|
03 jun 2011 20:47 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|